Origineel geplaatst door Arv
Maar ik geef toe, het kost soms aardig wat hoofdbrekens alvoor het allemaal lekker klinkt..
R [/B]
Pff nou idd... Heb er nu al 4 avonden aan gespendeerd...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar ik geef toe, het kost soms aardig wat hoofdbrekens alvoor het allemaal lekker klinkt..
R [/B]

Origineel geplaatst door RpR
Pff nou idd... Heb er nu al 4 avonden aan gespendeerd...![]()
Origineel geplaatst door RpR
Overige sounds klinken verder zwaar oke in de studio, de akoestiek is goed (schuine wanden) en met twee KRK's en NS-10M's weet je wel wat je hoort![]()
Origineel geplaatst door Alex Omega
dat is trance ja...
idd 1 osc gebruiken en geen detuned supersaw...
keytracking uit van het filter uit..
Probeer eens sync, blijft de bass ook lekker strak..
Zelf met een ducking erop :confused:Origineel geplaatst door BdJ
Omdat ik ook zo'n vette basslijn wil maken, hier de sample van Aalto - 5 (original mix)
ehrrrr wat is zo spannend aan deze bassline.. Ik kan niet volgen dat dit problemen moet opleveren.. Er zit nauwlijks sub in..
R
.. bij teveel subs komt je xtc zo weer je maag uitrollen .. 
.Origineel geplaatst door MadR
welkom in hardstijl en trance land .... bij teveel subs komt je xtc zo weer je maag uitrollen ..
Maar er zit wel een beetje sub in btw .. niet veel maar je voelt het wel als het knetter hard staat ..

Origineel geplaatst door BdJ
idd als je deze plaat hard draait. echt Vet gewoon!![]()

dan moet je eqen! neem wat lage frq weg en boost mids en hi´ sOrigineel geplaatst door RpR
Ben al een tijdje bezig om een goedklinkende baslijn te maken voor een track waar we mee bezig zijn maar het wil maar niet lukken...![]()
De baslijn moet ongeveer klinken zoals in "SUPER 8 & POS pres AALTO - 5" en ik probeer deze te maken met mijn Roland JP8080. Het probleem is dat de baslijn dusdanig laag is (een octaaf hoger klinkt ie niet) dat hij met te weinig laag veel te dun klinkt, en met teveel laag de mix al snel dichtsmeert. Een gulden middenweg kan ik niet vinden.
De baslijn lijkt kaal wel goed te klinken, alleen in the mix zweeft ie te veel. Het lijkt alsof het laag het ene moment veel zwaarder is als het andere moment... Wat hier de oorzaak van is?
Heb al uren aan de knoppen zitten draaien maar kom er niet uit, dus JP8080 freaks, alle tips zijn welkom!
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
dan moet je eqen! neem wat lage frq weg en boost mids en hi´ s
) daar komt de bas nét effe wat later dan de bassdrum. Zodoende blijven die twee in de mix netjes naast elkaar staan.