Kicks stapelen met je sampler?

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
He Nightstorm, je kunt toch ook gewoon in soundforge een kick maken door 3 verschillende kicks te bewerken en over elkaar te gooien en daarna via scsi in je sampler te dumpen !?

Das denk ik de meest snelle en fijne manier.....zo doe ik het althans met het bewerken van mijn samples....alles in soundforge & daarna in mijn sampler verder klooien met de filters en die dan realtime opnemen !!
ja dat doe ik nou ook, ben helemaal weg van dat midsweep filter :) frequentie flink omlaag draaien en de Q omhoog, toewijzen aan velocity en je beukt er flink op los, alleen door het veranderende filter is het laag ook steeds anders, daarom is 't handiger als je bepaalde delen van de kick alleen filtert, zodat je de delen die je wilt behouden ook houdt :)

Maar de meesten stapelen gewoon verschillende kicks op elkaar merk ik, in plaats van een kick helemaal uit elkaar te trekken zeg maar

zoals olaf zegt
vele filteren die hap (zo steil mogelijk)
en dan de freqenties layeren (zodat ze niet overlappen)

maar ik ben meestal wel tevreden met de kicks die ik vind op platen en sample cd's

DJ_C-Code He Nightstorm, je kunt toch ook gewoon in soundforge een kick maken door 3 verschillende kicks te bewerken en over elkaar te gooien en daarna via scsi in je sampler te dumpen !?

Wel heb nu naast wavelab sinds een dag of drie nu ook soundforge en is qua effectenplug ins en lay out veel beter dan de standaard vst modules bvb en die op de koop toe ook nog in wavelab kan gebruiken.

Maar de vraag is, kan je in soundforge die samples zomaar boven mekaar zetten en terwijl ze zo blijven staan, elke sample, tunen, filteren, volume veranderen enz... ? Heb hem nog maar net dus...

I'm a newbie in soundforge:o:

sieejaaa! p.

Origineel geplaatst door Prophet

Finaal staat er dan op gans het zooitje een compressor met hard-knee karakter ratio 4.1, maar ook niet te veel en enkel om punch in dat beest te krijgen (snelle attack dus)

Je bedoelt zeker een korte release en een middelange attack. Als je attack op heeeel snel staat dan worden juist de transients (duur woord voor begin van je geluid) zachter. Dus naar mening minder punch. Je moet de transients door laten komen voor het WACKA effect en dan pas kickt de compressor erin voor het stuwende gedeelte. Als dan de release heel kort staat dan worden de eventuele geluiden na de kick (Als het geluidsniveau weer onder de treshold komt) weer opgetrokken. Dit kan ruis zijn of een highatje of whatever. Dat is het geluid wat mensen meestal "pompen" noemen.
Zo kan je kicks ook vetter maken.

ben je verkouden of heb je een griepje of heb je liefdesverdriet? gewoon wat compressie, komt alles goed!

Back