Roland Juno 106 vraagje

RooT

Nieuwkomer
Ik wil misschien een hardware synth kopen, en jawel de Roland Juno 106!
Maar.. ik heb verder geen studio of andere aparatuur, tot nu toe maak ik altijd de muziek softwarematig.

Nu mijn vraag, kan het ook zo zijn, dat voor de rest alles softwarematig is, maar alleen bepaalde tonen uit de Juno 106 komen? Of moet je daar toch echt een mengpaneeltje en andere dingen voor hebben?

je zal dan de twee geluidsbronnen (juno en computer) wel op 1 of andere manier bij elkaar moeten voegen.

dat kan door de audio uitgang van de juno in de audio ingang van de computer te stoppen. Maar als je 1 maal aan de synths begint wil je er steeds meer. Dus is een mengpaneel niet geheel onverstandig :)

hehe, meer synths heb ik toch het geld niet voor, hetzelfde als een mengpaneel.

Maar wou voorlopig dus alleen de juno 106 en software gebruiken. Maarja ik neem aan dat ik dan met proffesionelere software moet gaan werken dan nu (doe nu alles in fruityloops met vsti instruments erbij). ?

je kan in princiepe fruityoops wel gebruiken... is alleen wel eenbeetje ruk in midi... maar het moet kunnen.

Maar midi is toch in feite alleen om de toonhoogtes te laten doorgeven?
Zowel naar de computer toe als vanuit de computer om de synthesizer de toonhoogtes te geven zodat die een geluid geeft?

En dat geluid als output, waar moet ik dat dan heen doen? Naar de geluidskaart neem ik dus aan? En dan verder in mijn pc? Ik bedoel kan fruityloops dan dat geluid wat ie binnenkrijgt van de synth verwerken, of zal ik toch aan proffesionelere proggies moeten gaan denken dan?

neen hoor... fruity geeft de line in gewoon weer... dus dat kun je wel gewoon horen... alleen niet opnemen.

midi is idd een soort taal die verschillende apparaten verteld wanneer ze een bepaalde toon moeten weergeven :)

tja...t wordt toch pittig hoor....dan kom je je Juno dus kurkdroog aan t gebruiken? of je moet alles bouncen naar audio kanalen en dan alles samenmixen.

Back