problemen bij opnemen in cubase VST met emu 0404 (PatchMix)

aardappel

Nieuwkomer
problemen bij opnemen in cubase VST met emu 0404 (PatchMix)

Er staat al het nodige over de 0404 en cubase op dit forum, kweet het... maar kom er toch niet uit.

Mijn probleem: opnemen in Cubase (VST5.1) lukt niet.
als ik bij de asio-out-strip voor Cubase of bij de main inserts een 'send' aanmaak in PatchMix, bijv. 'asio in 9/10', en daarna open ik Cubase, dan herkent Cubase dit asio-kanaal bij VST Inputs. Ik kan deze dan in de Inspector van een willekeurig Cubase-audiospoor bij de 'ins' kiezen. Alleen: er ontstaat feedback wanneer ik van af een of meerdere sporen in Cubase realtime iets wil opnemen.

Zit er al een paar uur op te worstelen en lukt maar niet.. wie kan me helpen? andere manier om gewoon binnen Cubase op te nemen; iets dat toch simpel zou moeten zijn?

in je E-Mu Patchmix het desbetreffende kanaal op 'mute' zetten...

Je hebt nu namelijk een audio-loop (geluid wat er in komt stuurt ie ook weer uit en komt weer binnen,vandaar de feedback)...als je dat kanaal mute stuurt ie het wel naar Cubase maar gaat het niet ook weer van Cubase via de Patchmix naar buiten...

Hee Dione, dank je voor de reactie, maar dit lost het helaas niet op.

Als ik het 'cubase kanaal' mute in patchmix, kan ik niet horen wat ik in cubase aan het opnemen ben en ik krijg bovendien nog steeds een opname vol tikken/feedback/oversturing.

Maar de oplossing moet wel zoiets zijn, want als ik m'n master fader in Cubase heel laag zet, is er maar heel weinig feedback, m.a.w. er zou geen feedback meer zijn bij mastervolume op 0 (maar ja, dan ook een 'lege' opname).
Ik heb het ook geprobeerd met al dan niet muten van het kanaal waarop ik de opname in Cubase binnen laat komen, maakt geen verschil.

Kan het mss iets te maken hebben met m'n output assignments? (nu alleen MON naar PCI Card Out 1/2 aangekruist bij physical)

Of moet ik een extra strip in PatchMix aanmaken?

Of kan het in instellingen in Cubase zitten?

Zit redelijk met de handen in het haar...

Laatst gewijzigd:
en als je je monitor kanaal mute ?

maar goed,je hebt dus wel ergens een loop in je audio zitten...zou alles wat met 'monitoring' of 'direct monitoring' te maken heeft gewoon uitzetten en proberen...

kan het hier helaas niet testen,heb geen E-Mu kaart meer...

Back