Emu Xboard 49 of Behringer UMX 49?

Saturation

Prutser
Heeft iemand hier ervaringen met één van deze twee keyboards? Wat kan je er over vertellen? Ik overweeg n.l. één van deze twee aan te schaffen.
De Emu lijkt vind ik vooral interessant omdat hij meer controllers heeft dan de Behringer. Verder vind ik het belangrijk dat de controllers makkelijk zijn toe te wijzen d.m.z van een learn functie, zoals je die b.v. ziet in Ableton. De bespeelbaarheid van het klavier vind ik minder belangrijk.

Bedankt

Ik heb net de E-mu aangeschaft en ik ben dik tevreden hierover. De 16 draaiknoppen zijn toe te wijzen dmv een simpel maar doeltreffend programmaatje , en je kunt verschillende patches maken voor je verschillende synths. Klavier speelt eigenlijk behoorlijk goed voor een midikeyboardje, (maar dat is voor jou minder belangrijk).
Midi learn is toch meestal een functie van de softsynth zelf?

Verder krijg je bij de xboard een proteus x le softsynth, wat eigenlijk een proteus 2000 is. Tijdelijk zitten er ook drie extra soundroms bij (planet phatt, planet earth en protean drums)

De behringer is volgens mij dan weer te gebruiken als audio interface (dacht ik). Dus naast het midicontrollergedeelte bieden beide boards ook verschillende functionaliteit erlangs.

ik heb ook een xboard aangeschaft
dit uit een vergelijkend warenonderzoek bij de feedback
van alle keys vond ik kwa kwaliteit / prijs de emu het beste
de ESI vond ik qua bouw het minste

die 3 extra CD-roms zijn meer waar dan de 49 en de 25 toetsenversies :D

Jongens bedankt! Ik ga hem kopen.

Als ik hem niet goed vindt dan geef ik jullie de schuld! :D ;)

Groeten,

Ben

Origineel geplaatst door Saturation
Jongens bedankt! Ik ga hem kopen.

Als ik hem niet goed vindt dan geef ik jullie de schuld! :D ;)

Groeten,

Ben

Schuld. HA! Daar was ik mijn handen in!
of was dat onschuld?

Hahaha, zelfspot. Ik vermoed dat het tegenovergestelde het geval is! :luv:

zoals altijd geldt: lees de kleine lettertjes! :engel: :P

Had ik gedaan. Blijkbaar zat ik ernaast. Kan gebeuren.

nee, je zat er niet naast ;)

ik heb nu een xboard en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben
werkt perfect ZONDER drivers en software. gewoon PnP en hij doet t perfect

btw dr is een nieuwe firmware uit, flashe is een makkie

ik heb nu een xboard en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben
werkt perfect ZONDER drivers en software. gewoon PnP en hij doet t perfect

btw dr is een nieuwe firmware uit, flashe is een makkie

Omdat mijn data entry/master volume fader geen data leek te zenden heb ik net de firmware geupdate, maar zonder resultaat.

Werkt die fader bij jullie wel naar behoren? En gebruikt één van jullie ook Ableton toevallig?

Mijn keyboard werkt probleemloos in Ableton voor zover ik kan zien, alleen reageerd Ableton niet op die master fader!

De drivers zijn ook up-to-date, en het keyboard geeft aan dat het midi data verzend als ik de fader beweeg.
Ik maak gebruik van een USB verbinding.

Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Ben

bij mij werkt ie wel gewoon, hij staat standaard ingesteld op midi volume. Ik gebruik geen ableton, dus daar kan ik niks over zeggen. Heb je het al geprobeerd met andere midi applicaties? dan weet je in ieder geval of het aan het xboard ligt of aan ableton.

In andere MIDI programma's werkt het bij mij ook niet. dumdumdadumdum weet je hoe je de instellingen veranderd van die fader?

er zit een hulpprogrammaatje bij de xboard die geïnstalleerd moet worden, daarmee kun je 16 sets instellingen maken en sturen naar de xboard. staat op de bijgeleverde cdrom van het xboard.

Back