MC-303 Op Pc aansluiten

Master_F

Nieuwkomer
Hallo,
Ik zoch op google wat naar mijn MC-303 en ik ben op dit forum terecht gekomen.
Ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn MC-303 op mijn pc aantesluiten of het geluid van mijn MC-303 op te nemen zonder kwaliteits verlies.
Ik heb zelf CuBase 3 en Fruity Loops en ik wou ze graag daarop syncroniseren(?).
Ik heb hem nu op een Unitor8 aangesloten en die heb ik weer op mijn pc aangesloten.
Ik heb drivers geinstaleerd enzovoort en er komt signaal door mijn Unitor8.
Maar mijn Pc neemt dit geluid nog niet op, heb ik een speciaale geluids kaart nodig?

Verder zouden mischien wat mensen die ook met de MC-303 werken me kunnen helpen?
Ik heb al gelezen dat het heel moeilijk is maar ik heb de moeite er voor over.
Verder als het echt niet lukt kan ik dan op een of andere manier het geluid van mijn MC-303 opnemen?
Want ik heb een member van dit forum dit al zien doen (http://www.geocities.com/basvandewerk/) en dit kan ik wel als tweede oplossing zien.
kan iemand mij helpen?

Je MC-303 en je Unitor werken samen via het MIDI-protocol. Dit is GEEN geluid! Midi is een taal waarin je MC-303 en je PC (middels de Unitor) communiceren, en data versturen als wanneer welke noot moet klinken, wanneer die noot weer losgelaten kan worden, welke velocity, noem maar op. Het geluid zelf komt uit de MC-303, dus zijn outputs zul je met je PC moeten verbinden wil je hem op kunnen nemen..

Waarom je dit zou willen doen is weer een ander verhaal, Fruityloops en Cubase 3 bevatten interne softsynths die beter klinken als de MC-303. De MC-303 is juist erg geschikt als schetsblokje voor op schoot tijdens saaie avonden...
Maar dat terzijde, zoek even op dit forum op MIDI of google even naar een MIDI-tutorial, moet lukken! :okdan:

voor zover ik begrijp heb je dus midi kabels aangesloten? heb je deze wel goed aangesloten?
uit pc in 303, en vise versa

welke geluidskaart gebruik je?

heb je wel een audiokabel van je mc303 naar je pc getrokken?

heb je bij windows de ingebouwde mixer wel op het goede kanaal gezet (line in ipv bv mic)

@Ethereal
Ja ik weet het, maar ik wou zeg maar de midi data naar bijv Fruity Loops exporten en daar dan de noten met die synths laten afspelen
En zoals je zei als ik hem als schetsblok gebruik vind ik het handiger om ze dan te exporten dan natebouwen in bijv FL.

@Ramoonus
Ik heb gewoon een standaart geluids kaart van mijn moederbord,
Met kabels zit het zo,
ik heb de MIDI IN/OUT van mijn mc-303 verbonden met de MIDI IN/OUT van mijn unitor en dan heb ik de unitor aan mijn pc verbonden via de PC uitgang op mijn Unitor

Origineel geplaatst door Master_F
Ik heb gewoon een standaart geluids kaart van mijn moederbord
een soundcard op het motherboard kan rare bijverschijnselen geven...
denk bijv. aan het bewegen van de muis wat rattelende storingen door je geluid heen kan veroorzaken...

Back