MS-20 500 eurus

Er word gezegd dat die de 800 euro niet waard is.
En daar sta ik zelf ook volledig achter en nog redelijk onderbouwd ook.
Dit word dus weer zo een "ga niet op mijn lul staan" tread.

Origineel geplaatst door mono-poly
Het enigste goede aan een ms20 is de filters.
Voor de rest gewoon fucking low budget en slecht.
Filters is ook low budget maar ok die klinkt best wel ok maar niet super muziekaal als een moog//ems filter.
Korg vond het niet waard om er fatsoenlijke volt/octave vco's in te bouwen omdt het een cheapass bakkie moest worden om de concurentie met Roland des tijds aan te gaan.
Die IMHO veel betere semi modulard hadden (system 100 setje).
Een 101 of 102 van de system 100 is nog cheaper dan de overpriced ms20 en klinkt 10 keer beter imho.

Wat een gelul. Ik heb jaaaaaren een MS-20 gehad en ook een system 100 module 101. Die kun je niet vergelijken man, dat zijn gewoon twee totaal andere synths. Alsof je een minimoog met een 303 vergelijkt.

Origineel geplaatst door HEXAGON
ik kan wel die aan 500e kopen in FR,en aan jou verlappen voor 700e als je wil...
dat was misschien een beter idee geweest dan deze thread te starten met alle gezeik van dien... toch?
je wil er zelf niet 1 en dus ga je mensen maar vertellen dat jij de ms-20 slecht vind... wat bereik je hier nu mee? :)

Laatst gewijzigd:
ik vind het een lekker klinkende bak voor baslijntjes... heerlijk vies...
persoonlijk denk ik dat al die spullen alleen nog maar in prijs zullen stijgen.... wereldwijd komen er steeds meer mensen die met electronische muziek bezig zijn, en van die vintage spullen zullen het er langzaam alleen maar minder worden omdat er af en toe ook een stuk gaat.

Origineel geplaatst door vinnieq
Wat een gelul. Ik heb jaaaaaren een MS-20 gehad en ook een system 100 module 101. Die kun je niet vergelijken man, dat zijn gewoon twee totaal andere synths. Alsof je een minimoog met een 303 vergelijkt.

Dus jij wou beweren dat de ms geen budget synth is.
En de system 100 gewoon een kwaliteits bak wat gewoon wat duurder kon kosten.
De VCO's van de system 100 zijn echt vele malen beter en 1 volt/oct (wat geld kost)
En de filter van de Roland is ook veel muzieklaer imho.
We hebben het over 2 semi modulaire bakken in een bepaalde klasse toch?

Ok en nu mogen we weer lelijk gaan doen tegen me.

De filters zijn wel lekker smerig vind ik zelf.
Heb er geen maar wel 3 borg's :D

WTF...nóg 3??!!!.....ZIEK :D:D:D

Origineel geplaatst door 6 trak
dat was misschien een beter idee geweest dan deze thread te starten met alle gezeik van dien... toch?
je wil er zelf niet 1 en dus ga je mensen maar vertellen dat jij de ms-20 slecht vind... wat bereik je hier nu mee? :)

Ik stel mij de vraag waarom de MS-20 plots duikt in prijs,en dat er opeens zoveel te koop staan.

Dat we niets bereiken met het antwoordt dat je hier geeft is wel duidelijk,dat weet een dorpsidioot ook wel !

Ik stel mij de vraag waarom de MS-20 plots duikt in prijs,en dat er opeens zoveel te koop staan.
ALS je eerste post al een vraag zou zijn geweest is het wel een gesloten vraag...
maar goed, wil je misschien bevestiging op je voorspelling? ...waarom wil je dit allemaal weten als je de ms-20 toch niets interesseerd? wat ga je met die informatie doen dan?

Origineel geplaatst door shiftr
wat maar zegt, de originele marktprijs of fabrieks intentie zegt niets over het apparaat nu...
de MS-20 heeft net als de 303 een kult status, het ding staat ook gewoon retegoed op een podium...

Ik heb idd een half rack vol met rackplaatjes met daarop leds en displays en wat buttons gemonteerd. Erachter een klein printplaatje en 9 volt batterij om zo een beetje willekeurige licht led show te geven. Staat ook retegoed op het podium :D

Zo en nu weer verder met samenzweren en samenspannen

Laatst gewijzigd:
Dus jij wou beweren dat de ms geen budget synth is.
En de system 100 gewoon een kwaliteits bak wat gewoon wat duurder kon kosten.
De VCO's van de system 100 zijn echt vele malen beter en 1 volt/oct (wat geld kost)
En de filter van de Roland is ook veel muzieklaer imho.
We hebben het over 2 semi modulaire bakken in een bepaalde klasse toch?

Ok en nu mogen we weer lelijk gaan doen tegen me.
Joepie !

De MS-20 is natuurlijk als een budgetsynth in de markt gezet. En heeft dus een kutkeyboard. DAT is dan gelijk een overeenkomst met de S100/101: OOK een kutkeyboard, net als de budget SH-09. Die wel heel veel overeenkomsten heeft met de S100/101, afgezien van hier en daar wat prikpuntjes.
WELLES
NIETES
WELLES
NIETES

De VCOs zijn anders, de filters zijn anders. De MS20 kun je laten gieren gillen brullen, krassen als een kraai. Sommige mensen noemen dat ook muzikaal. De S100/101 kan dat niet, die kan fluiten als een merel (de SH-09 als een topmerel). Verschil tussen merel en een kraai. Allebei goedkope vogeltjes.
Overigens is het 37 filter van de MS10 en van sommige MS20's natuurlijk veel beter dan de OTAs die op de meeste MS20's zitten. Dat maakt de MS10 anders dan de meeste MS20s. Als je er van houdt. Wat voor filters zitten er op de MS50 eigenlijk.
De MS20 is heel wat meer modulair dan de S100/101 in z'n eentje. En zo kunnen we wel even doorgaan. De ene synth is de andere niet, gelukkig maar. Wat jij mooi vindt vindt een ander saai. Geen reden om de boel maar af te kraken.

Ik denk dat de MS20 niet minder waard gaat worden...hij spreekt vele tot de verbeelding en dat maakt de prijs....niet de zeldzaamheid of zo...
En correct me maar ik heb hele moooooie sounds uit de MS20 getrokken...

Origineel geplaatst door 6 trak
ALS je eerste post al een vraag zou zijn geweest is het wel een gesloten vraag...
maar goed, wil je misschien bevestiging op je voorspelling? ...waarom wil je dit allemaal weten als je de ms-20 toch niets interesseerd? wat ga je met die informatie doen dan?

Nee de MS20 intereesert me niet zo (omdat ik er toch alles al van weet)wel wat de mensen erover denken..

Totnutoe heb ik enkel reactie van die dat er 1 gehad hebben (maar waarschijnlijk duur verkocht indien de reactie tegenstrijdig is),1 hebben of willen kopen mischien,maar dus nog niet van iemand die er aan denkt 1 te verkopen of er 1 te koop heeft staan en eerlijk spreekt (want ze gaan hun toestel niet afbreken anders verkoopt die niet meer)

'en bref' een antwoordt zoals mono-poly bvb,want zo denk ik er identiek ook van,filter is 'super' maar de rest is rommel ,waarmee de meeste dan niet akkoort mee zijn....

Totnutoe heb ik enkel reactie van die dat er 1 gehad hebben (maar waarschijnlijk duur verkocht indien de reactie tegenstrijdig is),1 hebben of willen kopen mischien,maar dus nog niet van iemand die er aan denkt 1 te verkopen of er 1 te koop heeft staan en eerlijk spreekt (want ze gaan hun toestel niet afbreken anders verkoopt die niet meer)

Moest dit toch even een paar keer lezen, en weet eigenlijk nog niet precies wat je er mee wil zeggen :D Zo te zien denk je dat er wel meer mensen zijn die er net zo over denken als jij, maar dit niet durven of willen toegeven? Lijkt mij stug eerlijk gezegd.

Ach, de MS-20......de hele discussie is weer eens puur gebaseerd op persoonlijke smaak aan de ene kant en marktwerking aan de andere kant. Zelf vind ik het een fijne synthesizer die ik niet snel weg zou doen. Met een beetje experimenteren haal je er toch meer uit dan je denkt en de sound in geheel spreekt mij gewoon erg aan.

En dat het een budget synth is....so what? Opvallend is dat juist de MS-20 erg robuust is uitgevoerd. Bijna 30 jaar oud maar ga voor de grap eens aan bijvoorbeeld Boemtsjak vragen hoeveel hij er ter reparatie krijgt aangeboden. En dat het filter okee is maar de osc's minder, daar heb ik ook niet zo veel moeite mee - voor mij is dat een deel van het karakter (ik weet, dat is weer persoonlijk). In ieder geval heb ik het liever zo dan een synth met high quality osc's maar een @$^*&-filter.

Dat jij de (nog steeds) gangbare prijs veel te hoog vindt is leuk om te weten maar verder schiet je er niks mee op natuurlijk. Zeker als je er toch niet eens interesse in hebt. De mensen die wel graag een MS-20 willen hebben zullen gemiddeld toch echt zo'n 750 euro moeten betalen - uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Er zijn genoeg synths die ik zelf overrated vind of zelfs helemaal niks, maar om daar nu apart een thread over te beginnen :confused:

Ik moet hier ff hooihuis bijvallen. Sorry hoor, maar als ik je goed begrijp zeg je: ik heb alleen reactie gehad van mensen die hem duur hebben verkocht en me daarom geen gelijk willen geven (terwijl ik het wel heb), er 1 hebben of willen kopen (en dat is blijkbaar ook slecht voor de objectiviteit) en dus nog niet van iemand die er een verkoopt en eerlijk is (want ik heb gelijk en als dat niet zo is dan is dat omdat ze hun toestel niet willen 'afbreken')!?!? Lekkere redeneringen hou jij er op na.

De MS20 serie en andere korgjes uit die periode zijn uitstekend gebouwd...heeft iets militairs...

Origineel geplaatst door Hooihuis
Moest dit toch even een paar keer lezen, en weet eigenlijk nog niet precies wat je er mee wil zeggen :D Zo te zien denk je dat er wel meer mensen zijn die er net zo over denken als jij, maar dit niet durven of willen toegeven? Lijkt mij stug eerlijk gezegd.

Je tikt de nagel op zen kop! (wel dat denk ik toch van degene die em weg willen!)

bedankt voor je mening

Back