G
Garrett
Guest
Hebben mensen hier ervaring met het zelf bouw van een pc - helemaal ingericht voor het maken van muziek, hard disk recording, enzv.? Lijkt me het goedkoopste optie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

maar is het wel beter om zo een machine te gaan kopen of bespaar je heel veel geld (zeker niet tijd) om het zelf te doen? Als je het zelf gaat doen hoogwaarschijnlijk zijn er wel onderdelen die samen heel goed werken en andere die waardeloos zijn. Tegenwordig is er een bedrijf die een kant en klaar pc voor muziek leverd.Daar is t forum computer hardware eigenlijk voor. Maar ik wil gerust wel een extra aanleggen. Maar ik moet hier eerst even over overleggen. We houden je op de hoogte fuse.Misschien is het wel een goeie om hier een forum voor aan te maken. Zelf bouw muziek PC's of zo. (Twin-x?) Ik heb nog wel zin en tijd om hier heel veel onderwerpen aan te kaarten en uit te leggen.
Orgineel geplaatst door Twin-x
Het duurste is waarschijnlijk de harddisks. scsi 10000rpm is echt nodig voor recording en dan wil je gelijk 2*30GB en die schijfen zijn extreem duur vind ik. IDe is tegenwoordig ook wel snel maar die hebben een opstarttijd en dat is niet vordelijk voor audio opnames. Houd het altijd op scsi.
Orgineel geplaatst door fuse
Met een gewoon kruisschroevendraaier moet je binnen een uurtje wel een hele PC in elkaar geschroeft kunnen hebben. Ook al ontbreekt de Ikea handleiding.
Orgineel geplaatst door blizzzard
Ik supernerd vind dat je echt ongelijk hebt.
Je kan een computer wel in een uurtje in elkaar draaien.Maar wat als je de verkeerde hardware met een chipset gecombineerd hebt.Of als je je computer in de bios moet gaan zitten confiigureren.tja dan ben je de sjaak.
Duzzzz
Windows 2000 en striping is shit. Het enige wat goede striping is is een raid 5 configuratie met een raid controller (scsi) ide raid is zeer onstabiel omdat schijfen niet gelijkmatig opstarten (dus ik praat geen poep maar ik praat in dit geval namens een test die ik heb gedaan voor t bedrijf). En ik weet (jawel ik weet watwindows 2000 striping
) dat er bijna niks beter is als dat (op ramdrive na dan). Ik praat dan wel een beetje poep. Maar ik zei toch dat het duur was.