midifiles chopin

pol

Nieuwkomer
he hallo,

ik ben op zoek naar midifiles van klassieke stukken, bijvoorbeeld chopin. het is belangrijk dat ze muzikaal zijn ingespeeld en niet als ringtones klinken :)

bestaat er een database waar ik dit soort bestanden kan vinden? hoeft niet persé gratis te zijn.

dank,

pol

Kijk hier maar eens, 't is even zoeken (want er staat heel veel op), maar hier vind je vast wel wat je zoekt.

classicalarchives

PS
De "rechtenloze" middeleeuwsen muziek kan ook prima dienen als "inspiratiebron".... ;)

Je moet je wel aanmelden. Kan gratis, met enige beperkingen (aantal te downloaden files per dag enz.).

wat wil je nou ? midifiles of tracks ?

midifiles klinken letterlijk -nergens- naar.

Origineel geplaatst door Franz.K.

Hoe kom je daar nou bij? Er is een hoop rotzooi, maar er zijn wel terdege midifiles ingespeeld door professionele musici die klinken als een klok. Moet je wel een mooi geluid tot je beschikking hebben en niet de eerste de beste Soundblaster.

bedankt!

het gaat allemaal door een echte vleugel afgespeelt worden, een yamaha disklavier wel te verstaan.
en die gaat nagenoeg precíes laten horen zoals het behoort te klinken
dus niet zo snel met je -conclusies- meneertje!

pol

Haha,

Natuurlijk zijn er goed ingespeelde midi-files.

Maar midi-files klinken gewoon letterlijk nergens naar.

Weten jullie wel wat letterlijk betekend ?

En wat is volgens jou het verschil tussen midifiles en tracks dan?

Haha,

Natuurlijk zijn er goed ingespeelde midi-files.

Maar midi-files klinken gewoon letterlijk nergens naar.

Weten jullie wel wat letterlijk betekend ?

haha, idd

Origineel geplaatst door bronswerk
En wat is volgens jou het verschil tussen midifiles en tracks dan?

De computer, de midi-interface, de synths/samplers, de mengtafel, de effectapparatuur de masteringstudio, het label, de platenmaatschappij, de winkel, de cd-speler.

Ik heb nog nooit een serieuze artiest gezien die zijn muziek als midifile aanbood. Terwijl ik er niet 1 ken die zijn muziek anders aanbiedt dan als track (hoewel ik me hier in kan vergissen).

hehehe,

dit vind ik wel een beetje onzin, als je een eigen track maakt en je saved hem al midi file, dan zou dit statement betekenen dat je midi file dus ineens nergens naar klinkt hahaha }:|

Er zijn zat extreem goeie midi files op de markt, ik heb er zelf ook de nodige en die zijn echt heel erg goed. Het belangrijkste is de bron waarmee je ze afspeelt (bijvoorbeeld een yamaha s90es :{ ). Daarnaast kun je natuurlijk met het grootste gemak een midi file aanpassen naar je eigen smaak, of je maakt hem zelf.

Wat wel belangrijk is inderdaad is dat je niet als referentiepunt neemt dat je de midi file met een soundblastertje, of met de gm module van microsoft gaat af zitten spelen, want dan klinkt natuurlijk geen 1 track goed.

Back