Stel je ultieme laptop samen!!

Origineel geplaatst door krz

Dit argument snap ik dus nooit, maar goed, zal wel aan mij liggen. Welke interne elementen? Die geluidskaart die er inhangt? Zorg er dan voor dat je geen VIA koopt. Maar ik zal ophouden met m'n betoog. Een laptop ziet er alleen flitsender uit, meer niet...
Wat is dat nou voor gelul !
Als ik naar het buitenland moet optreden dan ga ik toch niet met een pc onder mijn arm lopen slepen !
Een laptop is extreme handig . Als ik bij vrienden in hun studio ga jammen of wat dan ook gooi ik mijn laptop in mijn rug zak en heb een complete studio bij me.
Dus lul niet zo slap . Ziet er alleen flitsender uit wat een onzin !

mag ik als conclusie trekken dat van alle notebooks de Sony nog het meest betrouwbaar en stabiel is (mits niet met een Via Chipset) .. en dan in combinatie met een RME kaartje ik een top systeempje in handen heb.. ?!

sorry hoor maar sony.. hmm

zijn idd geen slechte dingen maar als er iets kapot gaar is de service ronduit kut! daarbij komt dat ze rare gerantie bepalingen hebben. en ze werken met recovery cd zonder dat daar apart de drivers en appz op staan.

ik zou zelf gaan voor een "kloon" laptop micropoint maakt ze bijvoorbeeld zijn prima dingen waarbij je zelf je componenten samenstellen. de laptop wordt of afgeinstalleerd of kaal maar je krijgt er iig een cd bij met apart de drivers en programma's.

daarbij is hun service echt gewoon goed en komen ze ook gewoon thuis als het moet.

er zijn nog meer van dat soort kloon laptops op de markt maar ik kan ff alleen op het merk micropoint komen.
link

nou hoor ik hier iemand zeggen 2 gig 60gb hd en veel geheugen.

er zijn zoveel soorten geheugen/processors/hdd op de markt
dat je niet zomaar blind iets moet kopen. het ene reepje 512mb geheugen kan je vaak niet vergelijken met het reepje 512mb van een ander merk.

het zelfde geld voor harddisken.

en de processor snelheid is opzich leuk maar bij een 1800 mhz en een 2000 mhz zijn de verschillen echt niet zo groot.
de prijsverschillen zijn wel groot.
belangrijker is je frontsidebus en ook het cache geheugen.

Origineel geplaatst door dextah

Wat is dat nou voor gelul !
Als ik naar het buitenland moet optreden dan ga ik toch niet met een pc onder mijn arm lopen slepen !
Een laptop is extreme handig . Als ik bij vrienden in hun studio ga jammen of wat dan ook gooi ik mijn laptop in mijn rug zak en heb een complete studio bij me.
Dus lul niet zo slap . Ziet er alleen flitsender uit wat een onzin !

Lees niet wat je wilt lezen, maar lees ook mijn vorige posts. :gaap:

En je moet toch ook met je 808 slepen en je Juno, dat maakt ook dan geen **** uit. Slepen is slepen. Het is alleen handig als je ff naar vrienden gaat.

En als jij een liveact gaat doen met alleen je laptop is het ook geen live act maar een audiostream.

EDP;

stel ik ga naar zo'n klonenboer.. wat moet ik dan opgeven voor een GOED systeem..!?

Stel voor mij eens dan een super systeempje samen met de juiste specs!

Ja je hoeft niet perse voor Sony te gaan .
Dell Inspiron schijnt erg geschikt te zijn voor audio gebruik .
Over de service daar heb ik geen ervaring mee .
Zoals ik al eerder zei die Sony is niet van mij .
Maar ik ga over een week of twee een nieuwe laptop kopen en dat wordt een Sony of een Dell Inspiron denk ik toch wel.
ik weet wel dat de Sony veel solider aan voelt dan de Dell die ik eerst had .

Origineel geplaatst door krz

Lees niet wat je wilt lezen, maar lees ook mijn vorige posts. :gaap:

En je moet toch ook met je 808 slepen en je Juno, dat maakt ook dan geen **** uit. Slepen is slepen. Het is alleen handig als je ff naar vrienden gaat.

En als jij een liveact gaat doen met alleen je laptop is het ook geen live act maar een audiostream.

Bull shit .. Jij beinvloed het verloop van de track toch ? De 808 etc staat alleen maar in mijn studio die sleep ik niet mee live .. daar heb ik een laptop voor gekocht..
19 inch rack lekker mobiel . Past goed in een rug zak . Wat voor batterij gaat daar in ..

Dus als jij op het podium staat met allemaal gear en je set je sequencer aan dat is wel live ?
kijk ik doe het in combie . Ik ga echt niet mijn Jupiter drumtraks. Mono/Poly etc de hele wereld over slepen .

En vergeet de monitor niet....Er is niets kutters op hele wereld dan het tillen van monitors. Ok flatscreens zijn makkelijk. Maar duur en nog steeds hebben ze aparte stroom nodig.
Een PC is overigens niet gemaakt voor mobiel gebruik. Het kan snel het einde betekenen van je Harddisk of je CPU. Een laptop bevat onderdeel die gemaakt zijn voor on the road. Die dingen ondergaan allerei shock absorptie testen (bijv. de beruchte bijlmertest.....). Verder zijn de behuizingen van laptops gemaakt om tegen stof en hostile omgevingen te kunnen. Een desktop of tower is dan toch echt geen match.

Inderdaad monitors niet te vergeten .

Nou ja in ieder geval succes Jamie !
Ik denk dat die chipsets Via en Sis toch wel een van de belanrijkste dingen is waar je op moet letten . Snelle HD en het Maximale aan geheugen . En genoeg aansluitingen minimaal 2x usb en eventueel firewire .
laat ff weten als je iets hebt gekocht . Ik ga over twee weken ook een nieuwe laptop aan schaffen want dat staat hip in mijn studio .;)

thanks man! dit was even heel belangrijk voor me, ik zit echter nog te wachten op die config van EDP zodat ik die kan vergelijken met die Sony...

ik ben het trouwens wel met krz eens een gewone geflightcasete pc is veel goedkoper, wel wat zwaarder, maar effen stabiel (of instabiel) als een laptop.

maar djsirjamez tja de gemiddelde pc boer kan heel goed een pc samen stellen of een servertje, maar van audio pc hebben ze niet echt verstand. meestal grijpen ze naar de duurste soundblaster en zeggen ze "dat is wat de echt profs gebruiken, meer heb je niet nodig".

je moet eigenlijk van te voren weten wat je wil.
ten eerste zorg dat je geld heb. zodat je iig spullen kan kopen die goed zijn.

intel of amd via of intel enz. ze kunnen allebei goed zijn maar intel heeft een goede reputatie (en levert ook gewoon goed spul) amd en via zijn goedkoop.

ik zou dus zeggen intel.

verder geheugen is belangrijk maar een gig aan ram is (naar mijn mening) overkill en ten tweede erg duur. ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke geheugen modulus er beschikbaar zijn voor laptops(is niet het standaard formaat) maar pc2100 (samsung is gewoon goed), wil je echt snel geheugen hebben kom je bij corsair uit maar ik weet niet of daar dus ook voor laptops is.
512 is voldoende (koop lekker wat bij als de prijsen wat lager zijn)
256 is echt te weinig zeker omdat bij de meeste laptops het video en normale geheugen geshared is.

nou processor 1800 mhz zijn goed geprijst maar kijk voornamelijk naar het cache dat is veel interresanter en ook dus de fsb. het verschil tussen een 1,8ghz en bijv een 2,2 is echt heel klein en weegt zelker niet op tegen het prijsverschil

dat zijn de belangrijkste dingen. verder als geluids kaart. rme heeft idd een helegoeie troef in handen met hun pcmcia kaartje wel duur. maar uiterst strak en stabiel.
usb is over het algemeen nog steeds niet echt goed.

dat zijn wel de belangrijkste dingen die je moet hebben denk ik

thanks EDP

ik zal eens wat offertes opvragen en een systeempje hier op het forum zetten.. kijken wat jullie reactie dan is..

o ja en harddisken
tja een maxtor en ibm hebben nog maar een of twee jaar gerantie western digital heeeft drie jaar. maar wat prestaties betreft ibm scoort zeker heel erg goed.
mijdt de d740x 7200 toeren van maxtor(al weet ik niet over een laptop serie van dat type is)

En mag ik u allen er op wijzen dat kraftwerk tegenwoordig optreed met enkel 4 vaio's en een paar controllers... ja ja...vaio is dus wel de keus!

dit lap topje zou ik is ff wat navraag op doen want deze is super goedkoop man en af te halen in ridderkerk (alternate)

Prijs:

EUR 1929.00
Excl. BTW: EUR 1621.01

Processor: Intel P4 2400 MHz

Geheugen: 512 MB DDR PC2100

Display: 14" XGA TFT

Resolutie: 1024x768

Kleurdiepte: 24 Bit kleuren

Drives: Harde schijf 40 GB

Grafische kaart: SiS650 64MB max

Modem: 56k V.90

Geluid: SoundBlaster

Muis: TouchPad

Toetsenbord: 88 toetsen, UK

Stroomvoorziening: Stroomvoorziening: 230v Adapter
Akku: Smart Li-Ion

Interfaces: Serieel, Parallel, Infrarood, PS/2, USB, VGA, Line out, Micro

Chipset: SiS650

Grootte (HxBxD mm): 41 x 314 x 256

Gewicht: 3000

Overige informatie: DVD/CDRW Combo, tevens 56K modem, 10/100Mbit LAN, TV-out, USB 2.0 ondersteuning! en draagtas.
Wordt echter geleverd zonder Besturings Systeem

Back