Ik zoek een Synthachtig VST samplertje?

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik ga mijn Juno 106 waarschijnlijk verkopen.
Ga zometeen even de raw waveforms samplen zodat ik deze altijd kan hergebruiken in bijvoorbeeld kontakt.
Heb hetzelfde gedaan met mijn ex-Roland R70 en het werkt subliem. Eigen samples klinken op een bepaalde manier altijd fijner.
Ik vroeg mij af, bestaat er een synthje (het liefst gratis) waar je de oscillators door je eigen samples kan vervangen.
Kontakt is natuurlijk een samples met veel van de mogelijkheden van een synth maar ik zoek iets eenvoudigers, meer traditioneels.
Dus iets dat er uit ziet als een (niet al te complexe )additieve synth waar ik de oscillators door mijn eigen samples kan vervangen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:

- Lingplug Octopus ( ga ik het geld nu niet aan uitgeven, ziet er wel heel cool uit ).
- Zelf zo een synthje maken met Reaktor.. Alleen is reaktor iets wat ik pas volgend jaar of wat later ga leren. Heb veel te veel andere dingen te doen (helaas).
-Kotkas Paax; lijkt op wat ik zoek. Helaas kan men geen 24bit samples gebruiken in de freeware versie en de interface ziet er niet zo charmant uit. Iemand hier ervaring mee?

Kent iemand iets anders? Een goede tip?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Frederik.

3xOSC uit fruity loops anyone ? :P

en hoe werken de user waves van de z3ta+ ?

Back