nieuwe soundcard & mixer

virkaz

Ouwe rot
Dag DSF'ers

Ik ben van plan [na verkoop van het 1 en ander] toch een mengtafel aan te schaffen.
Plus andere soundcard.

Ik zou graag de sounds uit mijn toekomstige kaart in de mengtafel willen gooien plus de hwsynths daarbij. daarna moet het zwikje opgenomen worden op dezelfde pc [kan dit?]

ik wil de event monitoren ook aansluiten. euh. wat is de beste optie?
eventueel heb ik nog een sony-minidisc apparaat als mastering apparaat.
euhm. iemand ervaring met dit bovenstaande?

zelf d8 ik bijv:
een rme digitale kaart met adat uit en in.
plus een mengtafel met >=12 analog in en adat in en uit.
[zo'n behringer ddx3216 bijv. of 01v]
een analoge mixer zou ook nog kunnen

gr.
Mw

Ik ben ooit eens aan het kijken geweest voor een Yamaha digitale geluidskaart en een yamaha 01v deze 2 kon je via een paar optische kabeltje aan elkaar koppelen. Misschien is zo'n oplossing iets voor je....

Dat optische kabeltje is waarschijnlijk Adat.

Een tweedehands 01v met Adat kun je al voor 1000 euro's vinden. En een Digi96/8 of Hammerfall LE zijn er ook wel eens 2e hands. Kan het met harte aanbevelen.

Maar die DDX3216 is dan wel nieuw maar heeft goede pers gekregen. En in combinatie met een Hammerfall kun je 16 audio kanalen aan (met spdif erbij 18)

Maar de keuze is persoonlijk en zou zeker een keer beide tafels uitproberen om te zien of ze bevallen. Als je dan analoog fijner vind weet je in ieder geval wat de verschillen zijn.

thanks zover!
nog meer tips? ;)

[toegevoegd]
wat ook een probleem is, is de newe soundcard. als ik een digitale kaart koop [rme3696 [ofzo?]] dan moet! ik een digitale mengtafel hebben.

als ik een multiface of hoontech haal dan kan ik 1st nog met een ouwe analoge tafel werken van pa.

damn.. keuzes.

Geluidskaart

Geluidskaart

PULSAR!

Meer heb ik niet te zeggen

Maatje van mij heeft wel een pulsar. maar ik vind dat toch te weinig, hands on.
alles met de muis :(

maar gewoon een luna met breakoutbox. zou kunnen.

Mijn pa heeft wel een Fostex vf16. zou ik daar de adat van kunnen gebruiken om 8 kanalen digitaal te gebruiken plus de overige 8 analoge kanalen?

VF16 als mixer gebruiken. LOL!
Het kan wel hoor daar niet van.

Pulsar's zijn mooie kaarten daar niet van. Maar je blijft er dingen bijkopen die ook nog eens niet zo goedkoop zijn. En het aantal DSP's is meestal toch wel de grootste factor dat je snel volraakt met je modules. En als je meer van hardware schuiven houd zul je toch echt een externe controller eraan moeten knopen. Of het geluid van die Creamwares al verbeterd is weet ik nog niet, maar ik heb het altijd een koud en kil geluid gevonden waar ik niet warm van werd. De specs zien er wel indrukwekkend uit dat wel, maar dat zegt ook weer nix.

hmm de vf16 is er al. dus dan kan ik eerst experimenteren.
plus ik kan dan 16kanalen gewoon opnemen..
[adat + 8 analog] [toch??]

is er ook een kaart van rme met 1 adat uit en in?

De Hammerfall Multiface is een supercombi (kaart + breakout box), ik heb 'm, en kennissen van me hebben 'm ook en allemaal erg tevreden.

Daar komt bij dat mijn HELE computer stuk is gegaan door piekspanning (brandplekken bijna overal), en ALLEEN Mijn RME Hammerfall-kaart dit heeft overleefd.

Enneh, is niet alleen analoog - heeft ook S/PDIF of ADAT.

Back