hello,
ik heb thuis een juno106, een akaimpc200xl, een gameboy gray met lsdj
nu,
ik gebruik mijn mpc tot nu toe als sequencer en drumdoos.
ik link dus de juno en in de mpc zet ik een midi track op, of meerdere.
maar aangezien die juno niet multitimbral is, kan ik niet op de mpc bv een ander midiklank laten
binnenkomen van de juno.
tis dus één klank en meer niet tegelijkertijd die van de juno komt. (tenzij ik niet weet hoe het echt moet)
maar als ik op de mpc een nieuw miditrack maak en op m'n juno een ander bank ofzo select, dan verandert
de klank van mijn eerste miditrack naar het geselecteerde nummer.
anyway, mpc heeft ook ng zijn nadelen dat je niet, of toch moeilijk over een heel nummer kan freestylen, jammen met een miditrack, je kan enkel per sequence zoiets doen, of tenzij je al je sequences omzet naar één track.
dus dacht ik van me ableton aan te schaffen, die als sequencer te gebruiken.
mijn mpc eraan linken om de beats binnen te gooien.
en met mijn juno bv jammen op een ander spoor in midi, die dan om te zetten naar gewoon audiotrack.
en op een volgend spoor met een volgende klank uit de juno een nieuwe track bij te jammen, om zo
uiteindelijk aan een breed gamma van klanken te komen binnen één track met een en dezelfde synth
(aangezien ik momenteel nog geen financiële middelen heb voor een volgende synth)
ik vroeg me af of dit een goede oplossing is?
en zoja vraag ik er gelijk bij wie een goede externe geluidskaart kan tippen (rond 300euro) waar vrijwel
geen latency mee gemoeid is aangezien ik graag live inspeel.
alvast keihard bedankt!!!
groeten,
jan
ik heb thuis een juno106, een akaimpc200xl, een gameboy gray met lsdj
nu,
ik gebruik mijn mpc tot nu toe als sequencer en drumdoos.
ik link dus de juno en in de mpc zet ik een midi track op, of meerdere.
maar aangezien die juno niet multitimbral is, kan ik niet op de mpc bv een ander midiklank laten
binnenkomen van de juno.
tis dus één klank en meer niet tegelijkertijd die van de juno komt. (tenzij ik niet weet hoe het echt moet)
maar als ik op de mpc een nieuw miditrack maak en op m'n juno een ander bank ofzo select, dan verandert
de klank van mijn eerste miditrack naar het geselecteerde nummer.
anyway, mpc heeft ook ng zijn nadelen dat je niet, of toch moeilijk over een heel nummer kan freestylen, jammen met een miditrack, je kan enkel per sequence zoiets doen, of tenzij je al je sequences omzet naar één track.
dus dacht ik van me ableton aan te schaffen, die als sequencer te gebruiken.
mijn mpc eraan linken om de beats binnen te gooien.
en met mijn juno bv jammen op een ander spoor in midi, die dan om te zetten naar gewoon audiotrack.
en op een volgend spoor met een volgende klank uit de juno een nieuwe track bij te jammen, om zo
uiteindelijk aan een breed gamma van klanken te komen binnen één track met een en dezelfde synth
(aangezien ik momenteel nog geen financiële middelen heb voor een volgende synth)
ik vroeg me af of dit een goede oplossing is?
en zoja vraag ik er gelijk bij wie een goede externe geluidskaart kan tippen (rond 300euro) waar vrijwel
geen latency mee gemoeid is aangezien ik graag live inspeel.
alvast keihard bedankt!!!
groeten,
jan