Mono synt contest

Precies. Het gaat erom dat je jezelf verbaasd wat je eigenlijk allemaal met 'n MS10 ofzo kan. En het is juist leuk als er zoveel mogelijk verschillende synths gebruikt worden.
Nogmaals wat betreft de regels: als het nummer in theorie met een X aantal exemplaren van dezelfde synth en 'n sequencer nagemaakt zou kunnen worden, ben ik tevreden.

OK..

Maar GEEN software-synths gebruiken, alleen hardware spul met knoppen...

Origineel geplaatst door lo-fi
Precies. Het gaat erom dat je jezelf verbaasd wat je eigenlijk allemaal met 'n MS10 ofzo kan. En het is juist leuk als er zoveel mogelijk verschillende synths gebruikt worden.
Nogmaals wat betreft de regels: als het nummer in theorie met een X aantal exemplaren van dezelfde synth en 'n sequencer nagemaakt zou kunnen worden, ben ik tevreden.

Vinnik helemaal Ok. Laten we vooral niet te moeilijk doen.

Ik wil software *niet* uitsluiten omdat er zat mensen hier op het forum zitten zonder (dure, vintage ;)) monosynth.
Volgens mij is er zelfs een gratis versie van Muon Tau, dus dan kunnen er alleen maar meer mensen meedoen. (Of pak Model-E en gebruik hem alleen mono)

Origineel geplaatst door Bass
OK..

Maar GEEN software-synths gebruiken, alleen hardware spul met knoppen...

wie bepaalt hier nou de regels, jij of de mods?

ik gebruik de NI sh 111, een mono softsynth in reaktor. patches bewaar ik wel.

veel suc6

Re: Ja,

Re: Ja,

Origineel geplaatst door Edgar
Als ik denk wat jullie gaan doen dan uh..

Is een beetje raar vindt je ook niet? allemaal een nummertje maken op analoge bak..

Is toch niet leuk? daarom ben ik toch ook niet hier.

kun je net zo goed met z'n allen op een enkele blokfluit gaan....toch??

Wat vind je dan wel leuk? Laat dat ff weten dan ,dan gaan we speciaal voor jou een contest verzinnen, goed??

Maar, ff pure interesse, waarom ben je eigenlijk wel hier...?:duivels:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

wie bepaalt hier nou de regels, jij of de mods?

Die regels zijn gebasseerd op die van het Sonic State forum waar het idee vandaan komt. Niemand bepaalt hier de regels,
We zeggen alleen hoe we het willen doen en de mensen die dat ok vinden en het leuk vinden om zo een nummer te maken doen mee.

Succes allemaal. Ik zal effe kijken of ik er dit weekend aan begin.

Sander :doei:

Power of the MS10 by Ruud "Synthmann" Gerards

Power of the MS10 by Ruud "Synthmann" Gerards

Hi guys,

Bij deze dan de aftrap van de "Single Mono Synth Contest"!!!

ik heb mij vandaag lekker met mijn MS10 opgesloten en deze track in elkaar gezet.

ik heb de partijen opgenomen met de pc en alleen op de hi hats een ietsie pietsie reverb en wat delay op de beginnende arpeggio achtige sound, op de lead en op de blurbs.

Ik hoop dat jullie dit staaltje van MS10 krachtpatserij leuk vinden en dat het jullie aanzet tot het maken van vele single mono synth tracks om te laten horen wat jullie met je monosynth kunnen!

Ik ben in ieder geval weer eens tot de ontdekking gekomen hoe veel je kan met zo weinig!

http://members.lycos.nl/synthman/mp3/ms10synthmann.mp3

Copyright R.gerards 2002

Compliment voor Synthmann!!! Heel goed gedaan met alleen een 'simpele' MS. wow! 8)

Nu moet ik zelf ook aan de bak. Weet alleen nog niet welke mono-synth ik uitkies. De meest simpele, mijn CS01, lijkt me de grootste uitdaging ;)

yes!

yes!

geweldig! shit, dit vind ik echt heel goed! man als dit de standaard wordt ... ik ga ook maar weer verder

6trak,

die track van jou is lekker, heel lekker!

door de mono synth contest wordt"het genre electro even nieuw leven ingeblazen!! nu eens even geen trance maar vette analoge synth sounds!

Wow 6 trak, die laatste is echt wel goed, doet me een beetje aan DMX crew denken. Nog zo'n paar en je kan direct een vinyltje uitbrengen.

Hahahaaaa VET! Die monogoof van 6trak is ook geinig, zeker met die stemmen van dat mario-filmpje erbij (goeie tip). Hopelijk vind ik vanavond wat tijd.... Ik ga voor de Neptune denk ik.

Back