Track bpm aanpassen - pitch behouden ?

mansher

Vintage Voltage
Hoi,

Ik weet niet of het bij jullie al ooit es is voorgevallen dat je'n track hebt gemaakt en dat als ie af je zo iets hebt van,hmmmzz misschien moet ie wel 5 bpm vlugger of trager...Natuurlijk kun je moeilijk al je opnames herdoen enkel om dit op te lossen...Zijn er goede oplossingen voorhanden? Daarmee bedoel ik dus is dit mogelijk zonder dat er al te drastisch aan algemene sound van de track geraakt wordt? Het is ook belangrijk dat ik de pitch van de track volledig kan behouden...Het zou jammer zijn als ik alles opnieuw moet doen of dat de track echt gestretched gaat klinken...

Alvast bedankt voor de tips!

Je geeft het zelf al aan, gewoon timestretchen die hap, als het een degelijk algoritme is ga je 5% echt niet horen...

Als ik in Cubase timestretch vind ik dat je dat toch hoort,ofwel doe ik iets verkeerd....Ik werk wel nog met Cubase sl 1...Misschien zijn de timestretch algoritmes hier verouderd?

Hoe doen van die dj programma's dat? Of bvb zo'n pioneer dj cd speler ding?

Hoe klinkt dat tov van het timestretchen in Cubase?

Tov van SX ontbreekt inderdaad een vd timestretch opties in SL, inderdaad het beste of wat dacht je, de naam ontsnapt me nu even. Kan je niet ACID gebruiken ofzo, bij mijn weten heeft of had dit een vd betere algorithmes. Of Ableton Live misschien ?

Hoe doen dj-programma's en CDJS's het...op dezelfde manier natuurlijk, met een ingebouwd algorithme, het een al wat beter dan het andere. Het algorithme van de CDJS vind ik heel goed klinken, da's persoonlijk natuurlijk.

EDIT: Het MPEX algorithme zit niet in SL.

Laatst gewijzigd:
Ik dacht al dat het beter moest kunnen....:stupid

Beetje lullig om nu te moeten gaan upgraden of een ander proggy te hoeven kopen voor enkel die feature....Ik zal es zo'n cdj ding moeten zien te localiseren...Is het bij deze ook zo dat de nieuwere betere algoritmes hebben of hebben deze allemaal dezelfde?

Ken ook eventueel gemakkelijk in 't gratis programmaatje: Audacity

;)

Back