Automatisch timestrech op import?

Ik heb overal gezocht en de hele manual door gelezen maar ik kom niet van dit probleem af
Op de een of andere manier worden mijn samples automatisch getimestreched als ik ze in laad
Het is niet bij alle samples, vaak bij lange vocals

Dan zijn ze dus meteen useless want als ik ze weer terug strech is de kwaliteit om te huilen :(

Ik kan nergens vinden hoe ik dit uit zet
iemand een idee?

Origineel geplaatst door MikeJarod
Er mist iets ;)

Ja,................inderdaad.
Zou hij weten wat je bedoelt?

Ik geef wel een aanzetje:
-in welk formaat en hoeveel bit zijn de te importeren bestanden;
-waarin/waarmee importeer je ze;
-en hoe doe je dat dan;
-vanaf welke lengte bestanden doet het fenomeen zich voor (min/sec);
-etc.

Check de samplerate van de te converteren samples. Check dan de samplerate waarop je softsequencer werkt (kan je instellen). Die moeten met elkaar overeenkomen. Beste is de te importeren sample op voorhand te converteren.

Sorry, beetje involledig ^_^

Cubase sx 3.1
Gebeurt bij verschillende soorten audio files
24 bit 16 bit maar ook mp3
Lengte tja is niet echt een touw aan vast te knopen, soms doet hij het wel soms niet
Ik heb bijv uplifters van 5 seconden en vocals van 5 seconden, bij de vocals streched hij het wel en bij de uplifters niet

slepen vanuit windows of gewoon import audio file maakt geen verschil
quantize uit of aan ook niet
tempo fixed maakt ook geen verschil

Alvast bedankt :)

Origineel geplaatst door nick nova
Check de samplerate van de te converteren samples. Check dan de samplerate waarop je softsequencer werkt (kan je instellen). Die moeten met elkaar overeenkomen. Beste is de te importeren sample op voorhand te converteren.

Zet ie per ongeluk musical mode aan bij de gestretchte samples? En dan met verkeerde instellingen zodat het niet meer klinkt? Musical mode kan je (oa) aan en uitzetten in de audio pool per sample.

Samplerate moet idd overeenkomen & ik heb ook al soortgelijke problemen gehad als er Acid-info bij de file zit (bvb bij het exporteren van wavs uit FL studio staat dit standaard aangevinkt dat Fl er die info bijsteekt en cubase deze mis interpreteert...)

Back