Macbook ziet m-audio 410 niet meer

djberjo

Stamgast
Zoals ik al in de titel zei mijn Macbook ziet mijn M-audio firewire 410 niet meer.

Hier onder heb ik een aantal dingen gezet over wat ik al heb geprobeerd en wat ik nou wel heb.

Als ik hem aan zet met de adapter eraan gaat het blauw lampje branden maar na een paar seconde gaat hij weer knipperen.

Als ik hem aan sluit via firewire en apapter gebeurd er het zelfde.

Ik heb de drivers opnieuw geinstaleerd 2x zelfs maar nog geen verbetering.

Nieuwe drivers gedownload van de m-audio site.

Ik heb vandaag wel mijn eerst Apple update uitgevoerd.

Gisteren deed hij het wel nog.

Weet iemand wat het probleem is en/of hoe je hem weer aan de praat krijgt?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Toch is mij je probleem niet helemaal duidelijk

Toch is mij je probleem niet helemaal duidelijk

maar goed, ik zou het zo doen:
doe de installatiedvd in de lezer
start opnieuw op en houdt de C ingedrukt
macbook start op van dvd
kies voor installeren/ bijwerken
als het klaar is voer je de automatische updates van Apple uit
hierna probeer je je firewire ding opnieuw
lukt het dan nog niet dan nog een keer de drivers installeren.
Misschien zit er een reset op die m-audio?

Mijn m-audio firewire 410 werkt op het midi gedeelte na.:o:

Ik had laatst ook al hetzelfde probleem toen ik de nieuwe updates van apple heb uitgevoerd maar, toen werkte het midi gedeelte ookal niet, ik heb dat opgelost door mac osx er overnieuw op te zetten toen werkte het.

Maar sinds mijn macbook van de reparatie terug is pakt hij het midi gedeelte niet meer, er zijn geen updates meer uitgevoerd. Ik werk nog met mac osx 10.4.6.

bij de midi configuratie staat hij er wel bij in het rijtje alleen niet opgehelderd. (offline)

Weet iemand een oplossing zodat ik niet alles overnieuw hoef te instaleren?

Ik zou anders toch updaten naar 10.4.7 of hoger en het dan nog een keer proberen. 10.4.6 is wel erg oud.

Ik deed eerst elke keer alles netjes updaten alleen bij de nieuwste versie van mac osx werkte de laatste keer het midi gedeelte niet meer.

Mij werd toen aangeraden om mac osx overnieuw te instaleren, maar kan ik ook naar 10.4.7 update en niet naar de nieuwste?

of hoe kan ik zorgen dat mijn macbook mijn geluidskaart wel ziet bij de midi instellingen?

Hoi DJBerjo,

Zelf ook soortgelijke problemen gehad, maar dan met Pro Tools. Ik heb toen de combo-update uitgevoerd, daarna werkte het weer. Zelfs met een update van Quicktime, werkte Pro Tools niet meer. Dus ik voer nu eerst de updates uit op mijn Macbook ( om te testen ) daarna op mijn iMac, want die heb ik te hard nodig.

Succes!

Origineel geplaatst door djberjo
Mijn m-audio firewire 410 werkt op het midi gedeelte na.:o:

Ik had laatst ook al hetzelfde probleem toen ik de nieuwe updates van apple heb uitgevoerd maar, toen werkte het midi gedeelte ookal niet, ik heb dat opgelost door mac osx er overnieuw op te zetten toen werkte het.

Maar sinds mijn macbook van de reparatie terug is pakt hij het midi gedeelte niet meer, er zijn geen updates meer uitgevoerd. Ik werk nog met mac osx 10.4.6.

bij de midi configuratie staat hij er wel bij in het rijtje alleen niet opgehelderd. (offline)

Weet iemand een oplossing zodat ik niet alles overnieuw hoef te instaleren?

Ik kocht een Behringer Firewire interface omadat prijs heel zacht was tov zijn specs maar die werd totaal niet herkend...terwijl ie plug en play hoort te zijn...Volgens Feedback heeft de core update van Mac een fout waadoor ie vergeet om naar Firewire devices te kijken...Mischien is dit ook zo een geval

Origineel geplaatst door Frank vd Klugt
Hoi DJBerjo,

Zelf ook soortgelijke problemen gehad, maar dan met Pro Tools. Ik heb toen de combo-update uitgevoerd, daarna werkte het weer. Zelfs met een update van Quicktime, werkte Pro Tools niet meer. Dus ik voer nu eerst de updates uit op mijn Macbook ( om te testen ) daarna op mijn iMac, want die heb ik te hard nodig.

Succes!

Woon je in Thailand en spreek je daar al je stemmen in???

Yep! Al 2 jaar en het bevalt best! Trouwens vandaag weer een update gedaan op mijn Macbook en weer moest ik de combo-update doen , nu de 10.4.10..........Daarna werkte het wel weer!

Origineel geplaatst door Frank vd Klugt
Yep! Al 2 jaar en het bevalt best! Trouwens vandaag weer een update gedaan op mijn Macbook en weer moest ik de combo-update doen , nu de 10.4.10..........Daarna werkte het wel weer!

Ja dat snap ik zon, natuur en Euros beuren en Bath uitgeven...heb je personeel??? En lekker op afstand werken...haha...helemaal geweldig. Ik denk dat je Hollandse inkomen daar drie dubbel waarde heeft plus je leert alles beter kennen als je er woont dus nog goedkoper allemaal...Waar woon je???

Back