virus b,nu begrijp ik het nt meer

javan

Ingeburgerd
net nog even de virus willen in orde zetten en met de ctrl alles zo gezet:
part1 channel1
part2 channel2
alles op global
en zo door tot 16

nu hoor ik alles wat ik op mijn mc909 afspeel op part 16 overal?
als ik de mc op een andere part vb 2 zet dan hoor ik niets al zet ik de virus ook op 2
vind de handleiding van de virus echt:( ; de 909 lijkt er kinderspel mee...help me even aub:stupid

heb je 'em wel in multimode staan?

Werkt echt super makkelijk de virus in multimode...

ja,denk dat ik echt verkeerd bezig ben..in afwachting van mijn keyboard werk ik met het klavier van mijn mc909.
het kan dus niet dat ik een part in mijn mc toewijs naar een part in de virus.dus 1naar1 ,2 naar 2

de virus is geen groovebox..
ik kan de virus met mijn klavier van de mc 909 wel aansturen maarde virus ziet de mc waarschijnlijk als een gewoon midi klavier.en niet als een groovebox met de mogelij heid van 16 parts.totaal verkeerd bezig dus

8D

geen idee of MC-909 hetzelfde werkt maar ik doe wat jij wil met mn RS7000...elke track stuurt uit op een ander midikanaal (is default zo) ...en in MULTI mode kan je de VIRUS op elk midikanaal een ander 'geluid' laten spelen...eigenlijk nogal redelijk simpel hoor !
en ik vrees dat een extra keyboard het probleem nu niet bepaald gaat oplossen ...

is een tweedehands die ik gekocht heb;zal hem even resetten en zien wat het zegt.
bedankt voor het antwoorden.
Probleem soms op forums is dat de mensen meer commentaar hebben dan antwoorden..
edit:okdan: een reset bracht de oplossing..

Laatst gewijzigd:
hi, ik heb dus zon zelfde probleem, snap er niets van ... waarschijnlijk doe ik t verkeerd, maar de handleiding geeft me geen duidenlijkheid.

ik heb de volgende setup. een mc808 met midi gekoppeld aan een indigo1. Werkt prima totdat ik dus idd de 16 kanalen van de 808 wil vullen met patronen. Dan gebeurd t volgende.......

In single mode op de virus staat ie op part 6 bv, deze kan ik ook niet met de partknop + en - verzetten = daar reageert hij niet op!
de groovebox geeft alleen geluid zodra ik een toets speel op part 6... alle andere parts reageren niet op de virus. Dit lijkt me komen doordat hij op single mode staat... maar is het dan altijd zo dat ik in singlemode niet kan switchen tussen de parts dmv de part knop?

Nu ga ik in multimode... linksboven in het display geeft hij aan dat part 6 geselecteerd staat, ik kan nu wel een andere part via de partknop selecteren... elk kanaal is voorzien van een ander geluid... allemaal ok zou je denken. hij geeft aan dat onder part 6 het geluid A121 staat... maar zodra ik een toets aansla op mijn groovebox speelt hij niet geluidje A121 op part6! raaaraa politiepet. Sommige andere part en dus andere geluiden speelt ie daarintegen wel af maar dat is allemaal niet wat ik wil. Moet ik ergens de settings veranderen of ook dat hele ding resetten (als iemand me al kan vertellen hoe: toetsencombi?) ...

Simpleweg wat ik wil het selecteren van bv:
part 1 = bas
part 2 = lead
part 3= pad
etc.... en dat dan ook op die volgorde kunnen sequencen via de mc808... dus gewoon per part een geselcteerd geluidje...
want als ik nu in multimode ga kom ik op 1 of andere preset multi-achtige combi sound uit waar ik weinig mee kan.

Helluppppp... snap er niets van. dan is idd zon groovebox ubermakkelijk... alleen die virus sounds zijn zo te gek

ps: ik heb os 4.9 er op.... ook 2de hands gekocht!

Back