Kurzweil pc1se

Origineel geplaatst door paol
btw kan je ook in ned terug krijgen als je aan de eisen voldoet...

Yep, maar dan zul je 'm wel eerst moeten voorschieten, in Dld wordt dit meteen verrekend, dus betaal de prijs zonder Btw :)

Voordeel van het werken met masterkeyboards is uiteraard het gesjouw (tenminste als je een vrachtwagen hebt waar eentje in kan blijven staan). Maak thuis mn sounds in de module en hoef slechts een 2he rackje mee te nemen. Misschien is de K2600R een optie... ;)

Voor wat het waard is: Ik heb een PC2X te koop, met classic keys en gigbag.
Het is de paarse versie.

vanmiddag bij feedback geweest, stond idd de Kurzweil PC1 (er stond voor het museum ook een te bespelen cp70 van Yamaha, wat een gave bak is dat zeg).
De PC1 is een gewoon een PC2 zonder de geweldige hammond emulatie (KB3), zelfs de presets zijn hetzelfde als in de PC2, dus niets nieuws onder de zon. Toetsenbord is wel perfect (ik heb een pC2-r dus zonder toetsen), ziet eruit als die van de SP serie maar speelt voor mijn gevoel iets meer gewogen, zeer plezierig i.i.g.). Ik zou zelf echt voor de PC2 gaan, die KB3 mode is toch erg goed (doet zeker niet onder aan de Clavia's).

Ik heb ook op de PC1se gespeeld aangezien ik een PC1x wil kopen. Echter, de pc1x staat nergens in NL voor zover ik heb gezien. Ik vond hem erg goed klinken, ware het niet dat de piano's wat iel klonken. Maar dat kan een kwestie van speakers zijn die er stonden opgesteld. De Orchestral ROM was waanzinnig en ik denk dat je geen enkele synth vindt voor die prijs die dezelfde kwaliteit samples kan beiden. Het klavier speelde super. Op de Kurzweil website staat dat de Pc1se 'fully weighted' is en de Pc1X 'weigthed'. Dat is bij mij nogal een verschil en heb dus kurzweil geinformeerd hierover. de PC1x is ook fully weighted en heeft exact hetzelfde klavier als de Pc1se. De website wordt nu ook gewijzigd.

De versie waar ik op gespeeld heeft heeft een kunststofachtig klavier dat er wel uitziet als pianotoetsen (zelfde als de SP), dit is volgens mij hooguit halfweighted toetsen gaat i.i.g. lichter als bij een piano als de P80 van Yamaha en dat is volgens mij een gewogen toetsenbord.
De piano klinkt 'in het echt' wel 100% (program 0 waar hij mee opstart), is over een normale installatie of goede koptelefoon wel degelijk in van de beste gesampelde piano's op dit moment.

Kurzweil zegt toch het volgende:
PC1X - (88 notes - fully weighted action) Fatar TP-30 AFT
PC2X - (88 notes - fully weighted action) Fatar TP-10 MDF AFT

Kurzweil geeft aan dat het verschil vooral zit in de kwaliteit van de toetsen zelf. De Pc2x is voorzien van zwaardere plastic toetsen en dus kwalitatief beter dan de toetsen op de Pc1x.

Het is lichter dan de P80, maar deze laatste is ook erg zwaar gewogen hoor. Snelle stukken vergen behoorlijke training en inspanning. Ik neig te zeggen dat een P80 zelfs zwaarder speelt dan veel akoestische piano's.

Ik denk zelf ook dat het geluidssysteem gewoon bagger was.

De PC1se heeft dus geen x-toetsenbord zoals bij de SP-88x, maar eentje zoals bijv. de SP en de PC2.
Die yamaha vind ik idd ook veel te zwaar, mijn acoustische piano speelt idd lichter.....

Ik durf niet stellig te beweren of de toetsen van de Pc1x overeenkomen met die in de PC2 (dus zonder X). Kurzweil mag daar wel eens een stuk helderder in zijn op hun website. Dat is desnoods informatie die je als 'pianist' wil zien.

De P80 is wel een kwestie van wennen hoor. Ik ben nu aardig gewend aan dat toetsenbord, ook bij switches tussen de Trinity en de P80. Echter, lange snelle stukken vergen behoorlijke inspanning in je vingers.

Hey,

Ik was eens aan het rondneuzen op fora over die Kurzweil PC-series. Nu is er een tooltje, PC2 Manager, waarmee je onderhuids via je pc aanpassingen aan programs en setups kunt maken welke zijn uitgesloten op het keyboard zelf. Weet iemand of dit dus bij de Pc1x/Pc1se ook mogelijk is? Dan komen de mogelijkheden van de PC1x wel erg dichtbij de PC2x.

http://community.sonikmatter.com/forums/index.php?showtopic=88

klopt, pc2 manager is brilliant, de pc2 wordt zo een kleine K2600, alle opties zijn te editten zoals ook de filters en portamanto (kan gek genoeg niet via displayknoppen), de pc2 zou in principe op de pc1 moeten werken omdat de PC2 alleen de programs kan editten, deze zijn exact hetzelfde in de pc2 en pc1, met de KB3 mode (wel pc2 niet pc1) doet de software niets.

vraagje he: de PC1se pf PC1x heeft geen numeriek toetsenbord. Eigenlijk best irritant wil je snel schakelen. Kan ik nu bijv via midi vanaf mijn Trinity alles zo regelen dat wanneer ik daar een programma kies, dat dan ook op de PC1 een programma wordt geselectreerd? Ben niet zo thuis in midi....

Dat is idd mogelijk via midi.

Ik stuur zelf via een Roland A90 (gelukkig met nummeriek toetsenpaneel) een Fantom XR module aan. Heb de A90 in de verkoop, wil namelijk een Kurzweil masterkeyboard met interne sounds, als toevoeging op de Roland sounds. Ook mag het iets compacter en zit ik zelf te denken aan een PC2 (voordeel tov PC1se: nummeriek toetsenpaneel en KB3). Hoe speelt het klavier van de PC2 (76 keys) en weet iemand er een te staan in NL?

ok thanx! zal eens in het midi-gedoe duiken.

ben bang dat de Pc2 niet in NL staat. Wellicht kun je Feedback in rotterdam eens bereiken. Daar staat volgens horen wel een PC2x. dus wellicht.

Pc2 is semi-weighted. Dus soort van 88 toetsen synth klavier.

Op onderstaand forum vind je veel detail over de 76 toetsenversie
http://www.musicplayer.com/ubb/ultimatebb.php?/ubb/get_topic/f/18/t/021610.html#000000

Natuurlijk wel erg geschikt voor het bekende 'hammondwerk'

heb het wel gehoord, maar heb geen idee hoe ik een mellotrongeluid moet beoordelen. Ik koop de PC1x voor het orchestral ROM. die is waanzinnig goed/realistisch.

ik heb een pc2-r (rack dus), de vintagesounds (mellotron etc.) zijn erg goed (beter als die in de Triton met Vintage board), de solosounds zijn ook o.k van het vintageboard, de overigen (clavi's orgels en ep's) zijn minder en voegen niks toe aan de standaard PC2 samples hiervan. Het toetsenbord van de PC2 is dezelfde als die van de SP serie (staat wel bij Feedback R'dam). PC2 kun je wel kopen via www.thomann.de heb ik de PC2r ook vandaan werkt prima met bestellen en afleveren.

Thanx! Thomann is sinds jaar en dag mijn hofleverancier ;), dus daar ga ik de PC2 zeker bestellen! :) (maar eerst die A90 kwijt...)

Back