Akoestiek verbeteren

Yohan

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een studio van 4 x 2 x 2 meter en 1 muur is helemaal kaal, op 2 ramen met luxaflex ervoor na. En ik merk dat als ik in mijn handen klap of een korte hoge toon laat horen dat ik dan een soort hoge piep echo erna hoor. Ik geloof dat dit met de akoestiek van de ruimte heeft te maken. Ik zie ook een vele studio's van die soort zwarte noppen schuim platen aan de muur hangen. Mijn vraag is dus, waar zou ik dit soort schuimkunnen kopen en helpt dat ook? Of moeten er dan ook allemaal bass-traps(?) in enzo.

je zal eerst de probleem frequencies moeten zoeken. Basstraps zijn dus voor laag en om staande golven tegen te gaan, wat jij zoekt zijn denk ik diffusers die het geluid alle kanten op laten gaan ipv weerkaatsen (naja ze weerkaatsen alle kanten op en absorberen bepaalde mid en hoog range frequencies) zodat je dus van je echo af komt...

Als ik je een tip mag geven, lekker goed levend hout en veel zachte stof doet wonderen. Vervang je luxaflex met leuke gordijnen en je kamer gaat er gelijk op vooruit...

Back