Microfoons voor Leslie760

Kikker

Stamgast
Ik ben op zoek naar 3 of 4 kleine mics die ik binnen in mijn leslie kan plaatsen zodat ie altijd uitversterkt kan worden. eventueel met een mixertje erachter zodat de geluidsman maar 1 kanaal kwijt is.
't is me te vaak gebeurd dat een geluidsman toch zeker weet dat 1 mic wel genoeg moet zijn om mijn leslie uit te versterken, wat dus voor geen meter werkt omdat je dan of alleen de horn pakt of de woofer. Dus of alleen bas of alleen treble, en dat klinkt echt slecht.

Bestaan er mics die speciaal bedoeld zijn om gebruikt te worden in een leslie?
Want je hebt natuurlijk wel het probleem dat ze niet teveel wind op moeten vangen...

760.jpg

Een beetje ervaren geluidsman pakt altijd 3 mics voor een Leslie, standaard wordt gebruikt 2 SM57 voor de roterende hoorn (aan beide kant eentje) en voor de woofer pakt men een sennheiser 421 (of een andere bass-mic).
Zover ik weet bestaan er geen speciale mic's voor een leslie-box.

groet Gert-Jan

Tsssk...1 microfoon voor een Leslie.
Dan ben je wel een hele luie geluidsman idd.

Ik zou ook datgene war Gert-Jan zegt aanraden.

Ik zou ook 2 microfoons voor het laag gebruiken, dat ding draait ook in het rond. Het probleem is dat zoveel microfoons alleen voor een leslie niet altijd aanwezig zijn.

Voor het geld van 4 microfoons en een mixertje kan je ook een redelijk goede leslie stimulator kopen. Dan heb je nooit meer problemen op het podium en het geluid is altijd hetzelfde.

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik zou ook 2 microfoons voor het laag gebruiken,

Je bedoeld 2 mics voor het hoog.

Laag zet je niet in stereo, tenzij je van faseproblemen houdt.

ik zou zelf gewoon twee 57's en een 421 mee nemen, inclusief klemmen zodat ze aan je leslie hangen. eventueel een multi-tje erbij. microfoons in je leslie hangen is GEEN goed plan ivm de luchtstroom die een leslie genereerd, zelfs plopkappen helpen dan niet echt meer :)

dat mixertje ertussen kan, maar zou ik niet doen. gewoon duidelijk aangeven welk kanaal wat is (hoog l, hoog r, laag) en als ze het dan nog niet snappen mag je ze daar best op wijzen :engel:

ik heb al eens een microfoon gesloopt door hem te dicht op de bass trommel te richten :( :geslaagd:

maargoed, ik zou aan beide kanten van de treble horns sm57's neerzetten, op 30 - 40 centimeter afstand. dit vanwege de luchtstroom, maar ook vanwege de omgevingsgeluiden (reflectie in de ruimet van de leslie sound)

misschien een paar mic mounts voor zwnenhalzen aan de buitenkant monteren, dan kan je een extensie eropdraaien wanneer in gebruik...

en natuurlijk een goeie bass mic op de trommel richten. wel een enkele !

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik zou ook 2 microfoons voor het laag gebruiken, dat ding draait ook in het rond. Het probleem is dat zoveel microfoons alleen voor een leslie niet altijd aanwezig zijn.

Voor het geld van 4 microfoons en een mixertje kan je ook een redelijk goede leslie stimulator kopen. Dan heb je nooit meer problemen op het podium en het geluid is altijd hetzelfde.

Neeeee
dan koop ik wel een keyboard, ik hou van mijn orgel en mijn leslie :luv: :luv: :luv:

Mics aan de buitenkant is natuurlijk de meest voor de hand liggende oplossing, alleen dacht ik dat ik ooit ergens een systeem had gezien met kleine microfoontjes die ongevoelig waren voor wind omdat ze zo klein waren en die daardoor binnenin een leslie te gebruiken waren.

Het leek me makkelijk om ze binnenin te bouwen en dan een paar xlr outputs aan de buitenkant van de leslie, kabels erin pluggen en tis klaar...

Maar anders haal ik inderdaad gewoon een keer 2x SM57 en een 421, die combinatie hoor ik ook overal voorbij komen voor leslieboxen.

Bedankt voor alle reacties iig!

Back