Hulp nodig met een Roland E-16

Furyan

Nieuwkomer
Hey,
Ik heb problemen met mijn roland E-16. Je steekt de stekker erin en drukt op de power knop, en dan doet hij het niet :(. Heel simpel als ik het zo zeg, maar ik kom er dus maar niet achter wat het is (ook geen winkel in de buurt). Ik wilde hem openmaken omdat ik hoorde dat het ook gewoon een zekeringentje kon zijn.

Heeft iemand iets van een handleiding hoe je dat het best kunt doen. Ik durf hem niet zo goed gewoon los te maken omdat ik denk dat alles er dan uit zal donderen. Kan iemand mij helpen of advies geven?

Alvast bedankt :)

:D nog iemand met zo'n ding...

Bij mijn E-16 heb ik een vergelijkbaar probleem gehad. Het chassisdeel waar je de stekker van de adapter insteekt was bij mij losgeraakt (niet door een val o.i.d. trouwens).
Onze gitarist heeft het voor me losgesoldeerd (ik ben erg slecht met de soldeerbout), ik heb in een electronicawinkeltje een nieuw chassisdeeltje gekocht (is een standaard-maat), hij heeft het kreng erop gesoldeerd en m'n E-16 funkt weer als nooit tevoren !

kosten: een euro ofzo

Nakijken of het dit is, is makkelijk: Na openschroeven kijk je recht op dit chassisdeel.

succes :)

Ik zal het ff nakijken :)
Ik heb er een vriend van me naar laten kijken en het kon ook zijn dat de powerknop gewoon niet meer werkte. Als dat het probleem zou zijn kan ik die er dan net zo uithalen als jij hebt gedaan, om er dus daarna gewoon een nieuwe op te zetten ?
Nog bedankt voor je advies :) en als iemand nog iets weet wat het probleem kan zijn hoor ik het graag!

Origineel geplaatst door Furyan
... het kon ook zijn dat de powerknop gewoon niet meer werkte. Als dat het probleem zou zijn kan ik die er dan net zo uithalen als jij hebt gedaan, om er dus daarna gewoon een nieuwe op te zetten ?

Dat zou ook kunnen ! Ook dat heb ik ooit gehad met die bak, maar da's al veel langer geleden...
Aan die knop kun je ook zo komen, via de electroboer.

Back