Herman Broods Stage Piano

Status
Please reply by conversation.

demian

Ojee
Joo.. :)

Ik was gisteren in het Gronings Museum naar de expositie over Herman Brood, en zag daar oa een stage piano van Roland staan waar ik al een tijdje naar op zoek ben, ik wist alleen nooit welk type dat het was.

Op deze stage piano (met ingebouwde speakers) staat "Roland Piano 3000"

Maar ik kan er niks geen info over vinden, iemand die weet welk type piano het anders zou kunnen of waar ik er meer info over kan vinden.. ?

Als ik weet welk type ik moet hebben kan ik hem wat gerichter gaan zoeken.

Alvast bedankt! :okdan:

Ik vind wel een ander type wat er op lijkt en waar op dit forum ook over gesproken is in de context dat ie door Herman Brood werd gebruikt, en dat is de : Roland RD250S

Roland RD250S is niet echt 'Roland Piano 3000' of toch wel? :confused:

Ik dacht toch echt dat ik Herman wel eens op een Yamaha CP-70 had zien spelen?
Hier bijv:

Herman_Brood_202.jpg

where%20were%20you%20schilderen.jpg

Origineel geplaatst door Hanz
Ik dacht toch echt dat ik Herman wel eens op een Yamaha CP-70 zag spelen?

Dat zou goed kunnen, maar wat ik gisteren zag was een compleet afgeragde 'Roland Piano 3000'
die qua uiterlijk heel veel weg heeft van het model 'Roland RD250S' en daarvan denk ik te weten ik dat er een bepaalde sound in zit die ik zoek.

Hehe, the search goes on.. :)

Roland HP-3000, lijkt me... familie van de RD-1000 (Elton John piano) en de MKS-20 pianomodule (het koopje wat je zoekt als je die sound wilt hebben in je studio...), allemaal met de SAS engine.

Zie ook http://www.novelmusic.com/roland/Technical/default.htm

Op www.bluesynths.com staat een mooie demo van de RD-1000 / MKS-20, kan je meteen checken of het de sound is die je zoekt.
Wel eerst even verplicht inschrijven, dan doorlinken naar http://www.bluesynths.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=47

Ah...!

Dit is toch niet de piano die ik zoek, ze hebben dus toch lopen donderen in het museum.
Op deze HP3000 die jij nu laat zien hanz, hadden ze een, erm.. ander klavier geplaatst waardoor de bovenkant niet zichtbaar was.

Maar wat ik zoek heeft dus ingebouwde speakers op de bovenkant en zitten er enkele schuiven om brilliance en nog wat zaken te regelen.

En dat schijnt de RD250S te zijn. Apart.

Zeker weten? De RD-250s'en die ik vind hebben dat geen ingebouwde speakers...

rd250.jpg

Persoonlijk zou ik verwachten dat Brood speelde met een klassieker als de RD-1000, maar die heeft ook geen ingebouwde speakers.

Ik dacht toch echt dat ik Herman wel eens op een Yamaha CP-70 had zien spelen?
Hier bijv:

Herman_Brood_202.jpg

where%20were%20you%20schilderen.jpg

wat zouden we moeten zonder hanz ,...wikipedie-hans..
maar electrishe piano-heb je in veel soorten weet niet welke je zoekt ,..maar acoustishe aangestuurd en elektronish opgewekt ,..
bv die cp fender rhodes zijn toch aardige xpensiev bakkies voornamelijk vanwege de onderhoud staat van t beesie
wel instant egte hanmmer action

ik denk toch dat soon mks 20 die nu te koop stat op dsf daar niet aan komt

asje een bepaalde piano mechanish vind mage je wel een xpert meenemen om te checken ,..bespanning ,..ens....
lijkt me een kritieke factor

Idd idd, ik had het ook al gezien.

Nah...

Ik begin me nu af te vragen of de stage piano die ik zoek wel door Brood gebruikt is.

Wat ik zoek is een Roland piano die lijkt op de RD250s maar die aan de bovenzijde dus 2 ingebouwde speakers heeft, ik heb er ooit eens op gespeeld, hele fijne lichte aanslag en heerlijke klinkende electische piano ala Rhodes. Bouwperiode moet zijn geweest halverwege jaren 80 naar ik meen.

Maar ik kan hem nergens vinden helaas..

Evt. kan je je lol op in het (duitse) Roland-museum: http://www.roland-museum.de/index.html
Daar staat bij "Andere" -> "Pianos" een overzicht van alle geleverde piano's met jaartal en features.

Maar gaat het je om het keyboard zelf of de klank? Hoe vond je bijv. de klank van de Bluesynths demo's?

Evt. kan je je lol op in het (duitse) Roland-museum: http://www.roland-museum.de/index.html
Daar staat bij "Andere" -> "Pianos" een overzicht van alle geleverde piano's met jaartal en features.

Cool! Ik kijk hier ook even ..:)
Maar gaat het je om het keyboard zelf of de klank? Hoe vond je bijv. de klank van de Bluesynths demo's?

Het gaat me eigenlijk om allebei, keyboard speelt superlicht maar met veel expressie, klank van die rhodes achtige piano is ook erg fijn, maar als ik moet zeggen wat het belangrijkst is, ik denk het keyboard, de klank kan ik ook ergens anders uit halen, maar een combinatie van die 2 (en het vermoeden dat wat ik zoek op de 2e hands markt niet gek duur hoeft te zijn) maar het voor mij een gouden combinatie.

Die demo's ga ik zo ook luisteren, heb me net geregistreerd. :okdan:

Origineel geplaatst door mikemix
Heb je in het museum van de piano een foto genomen? :eureka:

Ik was zo bijdehand om dat NIET te doen idd.. hehe, maar ik geloof dat daar niet stond wat ik zocht al lijkt het klavier en de kast er wel op, 'Roland Piano 3000' leverde door hanz gevonden plaatje op, en dat is niet wat ik zoek.

De RD250s lijkt er veel meer op maar mist built-in speakers en is die 'Fully Weighted' qua keys en volgens mij is de versie die ik zoek 'light-weighted', keyboard speelt immers erg licht.

Origineel geplaatst door sander
Wil je persee dezelfde hebben dan? Had die zo'n speciaal geluid ofzo?
Zal hij niet meerdere soorten hebben gebruikt.

Ik heb er zelf ooit op gespeeld, geluid was erg ok idd.
Gisteren dacht ik dat ik bij die expositie de zelfde versie zag staan als waar ik ooit op gespeeld heb, maar ik kon het niet goed zien omdat ze er een hammonorgel-achtig ding op hadden gezet.
Voor de zekerhad ik het type nr goed onthouden, maar dat leverde door hanz een plaatje op wat niet de versie is welke ik zoek.

Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een Roland Stage Piano met ingebouwde speakers, met een lekkere rhodes achtige sound en 88 lichtweighted keys, + midi.
Maar ik kan er niet op komen welke het is. Qua uiterlijk is het vrijwel de RD250s maar dan met bovengenoemde specs.

Geluid is in die zin lekker, dat er standaard een soort van lichte ditstortion in de sound zit en dat maakt hem extra lekker.
Ik weet niet of er andere stage piano's zijn die dergelijke lekkere sound kunnen producen en tevens niet te duur hoeven te zijn.

Hm, eventjes vrijelijk inspelend op de wensen die je beschrijft... Rhodes-achtig geluid, licht bespeelbaar keyboard, niet al te duur... je zou eens kunnen denken aan een Hohner Pianet T.
Is natuurlijk niet modern, en nogal een one-trick-pony. Maar wel een echte klassieker.
Heb je nog wel een versterkertje of pre-ampje erbij nodig natuurlijk.

ik ben zelf niet soon ,...piano-neer mbt spelen speel zelf meer synths dan speel met harmonien ,..maar idd asje [zoalsd e topicstarter] kan spelen neem ik aan ,..dan is niet een optie ,..een erg ok hammerded action 88+ keys board te neme weighted en dan een erg mooie set coole sounds aante hangen varieren d van hammond en rhodes,...ook pe5r set bv de hammered action anders laten zijn dat kan met een samopler aan ,..een ???vb oberheim ,...kurzweill 88+ofmeer stage keyboard ,.....dus een midi controlled ...high end play app.
en eer een paar xtreem mooi set samples aan hangen varierend van melowtron/hohnersrhodestot roland pianos weer terug naar grand marnier pian...onee das wat andes

= toch lijkt mij een oplossing dat je een high quality key app. koopt en met een ok set samples werkt ,..
wat asje wil wisselen van analoge string synth naar rhodes naar mellowtrown heb je en heel podium voor jezelf nodig

sugeestie je weet toch?

Hm, eventjes vrijelijk inspelend op de wensen die je beschrijft... Rhodes-achtig geluid, licht bespeelbaar keyboard, niet al te duur... je zou eens kunnen denken aan een Hohner Pianet T.
Is natuurlijk niet modern, en nogal een one-trick-pony. Maar wel een echte klassieker.
Heb je nog wel een versterkertje of pre-ampje erbij nodig natuurlijk.

Dat is idd ook een leuke optie inderdaad, ik vrees alleen dat de Pianet geen midi heeft..
(wil hem namelijk ook kunnen inzetten als masterkeyboard)
Maar ik ga het onderzoeken, ik sluit alternatieven zeker niet uit.

Origineel geplaatst door R-ond
ik ben zelf niet soon ,...piano-neer mbt spelen speel zelf meer synths dan speel met harmonien ,..maar idd asje [zoalsd e topicstarter] kan spelen neem ik aan ,..dan is niet een optie ,..een erg ok hammerded action 88+ keys board te neme weighted en dan een erg mooie set coole sounds aante hangen varieren d van hammond en rhodes,...

Klopt, dat kan ook idd, probleem is dan dat ik waarschijnlijk een Fatar 880 of hoger wil, en dat kost weer, dan nog module erbij, kost ook weer. (moet kunnen natuurlijk, daar niet van)

Maar die Roland Stage Piano die ik zoek, speelt fantastisch, en klinkt zwaar relaxed, en kan gewoon niet te duur zijn (volgens mij dan) lijkt me ideale combinatie.

het is idd wel zo dat ie maar 1 sound heeft die ik dig en verder niks. Maar goed, goede prijs en goed klavier + minimaal 1 fijne sound vind ik een leuke combie. :)

88 light-weighted keys met lichte, maar fijne aanslag en luidsprekers....
ik heb ooit zoiets gezien, 2e-hands in een winkel, maar dat was volgens mij een wat ouder keyboard (G-nogwat ?), dat qua uiterlijk best wat op 'n stage-piano leek.

Status
Please reply by conversation.
Back