Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Unic
Ik ben vooral bang , omdat vista meer vraagt van de pc, dat mijn effectieve processor kracht wordt opgeslokt door vista en dus minder processor kracht voor mijn vst's. Ook niet onbelangrijk.
:confused:
Origineel geplaatst door plieuw
daarom zit ik nog steeds op windows 2000....en ik kan nog steeds bijna 99% dan van mijn programma's draaien. Op mijn laptop heb ik xp, en meteen de win2k look en feel gegeven, ik vindt vista maar uitmelkerij.....maar straks zal ik wel moeten![]()
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door elektrovolt
dan smijt ik de deur voor zijn neus dicht !

Origineel geplaatst door renepela
Dat Vista meer vraagt van je processor valt mij 200% mee. Niet meer dan onder Windows XP. Wel draaien er wat meer applicaties, zoals Windows Defender (anti spyware pakketje) mee, waardoor je wat meer geheugen kwijt bent. Maar echt meer processor kracht dan onder XP kost het echt niet. Da's echt een fabeltje.
Wat wel waar is, is dat je voor de grafische toeters en bellen (de zgn Aero interface) een videokaart in je pc moet hebben die DirectX 9 ondersteunt met pixelshader 3. Op dat gebied vraagt Vista dus misschien wat meer van je hardware. Heb je zo'n kaart er niet inzitten is dat ook geen probleem, maar ziet het er grafisch wat minder heftig uit.
Aero is wel leuk. Transparante titelbars, windows die je kunt kantelen, allerlei effecten etc, maar dus totaal overbodig.
Wat betreft geheugen verbruikt Vista iets meer dan XP, maar niet eens zo veel meer. Er draaien dus wat meer processen zoals Windows defender en nog wat dingetjes, maar dat kun je allemaal tunen en/of uitzetten.
Wel is het zo dat Vista pakt wat ie pakken kan wat gehuegen betreft. Daardoor lijkt het alsof je geheugen vaak intensief gebruikt wordt. voordeel is dat Vista sneller reageert omdat praktisch alles vanuit memory gebeurt i.p.v. af disk. Zodra het geheugen nodig is voor een aplicatie geeft Vista het geheugen op dat moment gewoon terug. Met de geheugen eisen valt het dus nog wel mee. Iets meer dan XP, maar niet heel erg veel meer.
Als je echter niet geinteresseerd bent in al die pracht en praal, blijf dan gewoon lekker bij XP. Straks zal er wel hardware komen die beter werkt onder Vista (quad core procesoren bijvoorbeeld), maar zolang je dat niet hebt, gewoon lekker XP of 2000 blijven draaien lijkt mij en even wachten op goede driver ondersteuning.
In mijn optiek denk ik dat Microsoft (zeker in het bedrijfsleven) nog een aardige concurent heeft aan Windows XP. Het gros van de consumenten kijkt alleen maar of het er goed uit ziet en die zullen redelijk snel overstappen denk ik.
De beveiling van Windows zelf is echter wat strakker aangetrokken dan in XP, dus een illegale versie van Vista is wat lastiger draaiende te houden (geen updates etc). Zullen ze vast wel wat op vinden denk ik.
Begrijp me goed: Ik promoot hier geen illegale software, maar ik denk wel dat het succes van Windows en Microsoft voor een heel groot deel te danken is aan het feit dat zoveel programma's, zoals Windows, makkelijk te krijgen zijn met eenvoudig te vinden serials te installeren waren. Met Vista is dat iets lastiger geworden en dus denk ik dat daarom veel mensen toch nog even op XP blijven draaien. Op mijn muziek pc doe ik dat in ieder geval nog wel. Zijn de drivers allemaal oke, dan stap ik toch over op Vista in de toekomst. Je kunt erop wachten dat Microsoft straks applicaties uit brengt die alleen onder Vista draaien. DirectX 10 is daar een voorbeeld van (niet voor XP beschikbaar). Ik kan me voorstellen dat ze op korte termijn met een Internet Explorer 8 of zo komen die ook alleen op Vista uit komt. Op die manier dwingen ze mensen over te stappen.

Origineel geplaatst door Faitman
Ik mis Windows 3.11![]()
Ken ik nog wel aankomen, hoor. Als je 't ECHT wil..Origineel geplaatst door MusiQmaN
lees ''de pers'' van gister maar eens
Het Earo interface komt niet in Home Basic voor. Ook het multimedia spectrum is hier weggelaten. Ultimate is voor fanatieke gamers.

laptopje te laten draaien !!!!??

Origineel geplaatst door bliepbliep
vista is leuk maar ik wil de volgende dingen er nog wel inhebben anders vind ik het geen echte windows:
* dat paperklipje waarmee je als je op de rechtermuisknop drukt een animatie kan doen
* BSOD's om de 10 minuten (blue schreen of death)
* een opstart-tijd van minimaal 5 minuten
* de mededeling: dit programma heeft een ongeldige bewerking gedaan en wordt nu afgesloten, mocht het probleem zich blijven voordoen neem dan contact op met de leverancier
* dat hondje met zoeken, ge-wel-dig. voordat je je zoekopdracht invoert eerst nog 3 verschillende venstertjes door moeten klikken, liever 4 eigenlijk.
* die leuke tekstballonetjes die rechts onderin omhoog schieten als je de PC opstart of een willekeurige handeling uitvoert.
* als je ctrl alt del indrukt zie je zo'n 30 tot 40 processen lopen waarvan je bij god niet weet wat het doet en of het wel iets doet en waarbij het systeem waar mogelijk nog instabieler wordt als je het uitklikt.