Daar staat Windows Vista voor de deur!!

De pest lijkt mij, dat programmaatjes & softsynths, etc. straks niet meer of alleen maar op Vista werken..

:erm: maar misschien heb ik gewoon nog steeds een flink vooroordeel over compuuters.

Origineel geplaatst door Unic
Ik ben vooral bang , omdat vista meer vraagt van de pc, dat mijn effectieve processor kracht wordt opgeslokt door vista en dus minder processor kracht voor mijn vst's. Ook niet onbelangrijk.
:confused:

Volgens mij valt dat reuze mee. Daarnaast worden al die grafische dingen door je videokaart gedaan. Heeft dat ding eindelijk eens wat te doen. Een DAW maakt er namelijk (vrijwel) geen gebruik van.

Verder gaat de verbetering van processoren op dit moment zoooooo snel. We kunen binnenkort octocore systemen gaan bouwen. Daar kan je meer plugins mee draaien dan je voor mogelijk houd. Of je dan Vista draait of XP maakt echt niet meer uit.....

Ik wacht nog even tot alle software/drivers worden ondersteunt. En dan ga ik over. I'm a sucker for eyecandy!

gr,
Marc

Origineel geplaatst door plieuw
daarom zit ik nog steeds op windows 2000....en ik kan nog steeds bijna 99% dan van mijn programma's draaien. Op mijn laptop heb ik xp, en meteen de win2k look en feel gegeven, ik vindt vista maar uitmelkerij.....maar straks zal ik wel moeten :(

Same here. Win2000 in de studio (2x) en XP op de laptop (omdat dat er toevallig bijzat). Ik vind Microsoft een vreselijk irritant bedrijf en dan niet alleen vanwege hun inferieure producten. Maar het is me tot nu toe gelukt me er niet over op te winden. Win2k werkt goed genoeg, dus waarom zou ik voor niets gaan betalen? (Wat een belachelijke systeemeisen trouwens).

Origineel geplaatst door elektrovolt
dan smijt ik de deur voor zijn neus dicht !

DAN SMIJT IK...... :erm:

oh shit, je was me voor. in dat geval: ubuntuuuuu!!!
zo, dat moest er ff uit. :koffie:

Dat Vista meer vraagt van je processor valt mij 200% mee. Niet meer dan onder Windows XP. Wel draaien er wat meer applicaties, zoals Windows Defender (anti spyware pakketje) mee, waardoor je wat meer geheugen kwijt bent. Maar echt meer processor kracht dan onder XP kost het echt niet. Da's echt een fabeltje.

Wat wel waar is, is dat je voor de grafische toeters en bellen (de zgn Aero interface) een videokaart in je pc moet hebben die DirectX 9 ondersteunt met pixelshader 3. Op dat gebied vraagt Vista dus misschien wat meer van je hardware. Heb je zo'n kaart er niet inzitten is dat ook geen probleem, maar ziet het er grafisch wat minder heftig uit.
Aero is wel leuk. Transparante titelbars, windows die je kunt kantelen, allerlei effecten etc, maar dus totaal overbodig.

Wat betreft geheugen verbruikt Vista iets meer dan XP, maar niet eens zo veel meer. Er draaien dus wat meer processen zoals Windows defender en nog wat dingetjes, maar dat kun je allemaal tunen en/of uitzetten.
Wel is het zo dat Vista pakt wat ie pakken kan wat gehuegen betreft. Daardoor lijkt het alsof je geheugen vaak intensief gebruikt wordt. voordeel is dat Vista sneller reageert omdat praktisch alles vanuit memory gebeurt i.p.v. af disk. Zodra het geheugen nodig is voor een aplicatie geeft Vista het geheugen op dat moment gewoon terug. Met de geheugen eisen valt het dus nog wel mee. Iets meer dan XP, maar niet heel erg veel meer.

Als je echter niet geinteresseerd bent in al die pracht en praal, blijf dan gewoon lekker bij XP. Straks zal er wel hardware komen die beter werkt onder Vista (quad core procesoren bijvoorbeeld, XP ondersteunt er volgens mij maar 2), maar zolang je dat niet hebt, gewoon lekker XP of 2000 blijven draaien lijkt mij en even wachten op goede driver ondersteuning.
In mijn optiek denk ik dat Microsoft (zeker in het bedrijfsleven) nog een aardige concurent heeft aan Windows XP. Het gros van de consumenten kijkt alleen maar of het er goed uit ziet en die zullen redelijk snel overstappen denk ik, maar in bedrijven moet je met betere argumenten komen dan "het ziet er mooier uit".
De beveiiliging van Windows zelf is echter wat strakker aangetrokken dan in XP, dus een illegale versie van Vista is wat lastiger draaiende te houden (geen updates etc). Zullen ze vast wel wat op vinden denk ik.
Begrijp me goed: Ik promoot hier geen illegale software, maar ik denk wel dat het succes van Windows en Microsoft voor een heel groot deel te danken is aan het feit dat zoveel programma's, zoals Windows, makkelijk te krijgen zijn met eenvoudig te vinden serials te installeren waren. Met Vista is dat iets lastiger geworden en dus denk ik dat daarom veel mensen toch nog even op XP blijven draaien. Op mijn muziek pc doe ik dat in ieder geval nog wel. Zijn de drivers allemaal oke, dan stap ik toch over op Vista in de toekomst. Je kunt erop wachten dat Microsoft straks applicaties uit brengt die alleen onder Vista draaien. DirectX 10 is daar een voorbeeld van (niet voor XP beschikbaar). Ik kan me voorstellen dat ze op korte termijn met een Internet Explorer 8 of zo komen die ook alleen op Vista uit komt. Op die manier dwingen ze mensen over te stappen.

Mijn god, som schaam ik me dat ik voor Microsoft werk.

Origineel geplaatst door renepela
Dat Vista meer vraagt van je processor valt mij 200% mee. Niet meer dan onder Windows XP. Wel draaien er wat meer applicaties, zoals Windows Defender (anti spyware pakketje) mee, waardoor je wat meer geheugen kwijt bent. Maar echt meer processor kracht dan onder XP kost het echt niet. Da's echt een fabeltje.

Wat wel waar is, is dat je voor de grafische toeters en bellen (de zgn Aero interface) een videokaart in je pc moet hebben die DirectX 9 ondersteunt met pixelshader 3. Op dat gebied vraagt Vista dus misschien wat meer van je hardware. Heb je zo'n kaart er niet inzitten is dat ook geen probleem, maar ziet het er grafisch wat minder heftig uit.
Aero is wel leuk. Transparante titelbars, windows die je kunt kantelen, allerlei effecten etc, maar dus totaal overbodig.

Wat betreft geheugen verbruikt Vista iets meer dan XP, maar niet eens zo veel meer. Er draaien dus wat meer processen zoals Windows defender en nog wat dingetjes, maar dat kun je allemaal tunen en/of uitzetten.
Wel is het zo dat Vista pakt wat ie pakken kan wat gehuegen betreft. Daardoor lijkt het alsof je geheugen vaak intensief gebruikt wordt. voordeel is dat Vista sneller reageert omdat praktisch alles vanuit memory gebeurt i.p.v. af disk. Zodra het geheugen nodig is voor een aplicatie geeft Vista het geheugen op dat moment gewoon terug. Met de geheugen eisen valt het dus nog wel mee. Iets meer dan XP, maar niet heel erg veel meer.

Als je echter niet geinteresseerd bent in al die pracht en praal, blijf dan gewoon lekker bij XP. Straks zal er wel hardware komen die beter werkt onder Vista (quad core procesoren bijvoorbeeld), maar zolang je dat niet hebt, gewoon lekker XP of 2000 blijven draaien lijkt mij en even wachten op goede driver ondersteuning.
In mijn optiek denk ik dat Microsoft (zeker in het bedrijfsleven) nog een aardige concurent heeft aan Windows XP. Het gros van de consumenten kijkt alleen maar of het er goed uit ziet en die zullen redelijk snel overstappen denk ik.
De beveiling van Windows zelf is echter wat strakker aangetrokken dan in XP, dus een illegale versie van Vista is wat lastiger draaiende te houden (geen updates etc). Zullen ze vast wel wat op vinden denk ik.
Begrijp me goed: Ik promoot hier geen illegale software, maar ik denk wel dat het succes van Windows en Microsoft voor een heel groot deel te danken is aan het feit dat zoveel programma's, zoals Windows, makkelijk te krijgen zijn met eenvoudig te vinden serials te installeren waren. Met Vista is dat iets lastiger geworden en dus denk ik dat daarom veel mensen toch nog even op XP blijven draaien. Op mijn muziek pc doe ik dat in ieder geval nog wel. Zijn de drivers allemaal oke, dan stap ik toch over op Vista in de toekomst. Je kunt erop wachten dat Microsoft straks applicaties uit brengt die alleen onder Vista draaien. DirectX 10 is daar een voorbeeld van (niet voor XP beschikbaar). Ik kan me voorstellen dat ze op korte termijn met een Internet Explorer 8 of zo komen die ook alleen op Vista uit komt. Op die manier dwingen ze mensen over te stappen.

lees ''de pers'' van gister maar eens

met de nederlandse ontwikkelaar van vista Tjeerd Hoek, zegt dat vista wel krachtigere ware nodig heeft, en die daarom ook adviseert nog even te wachten met aankopen, temeer Vista zometeen standaard komt met nieuwe pc's.

Ook zegt hoek het jammer te vinden dat sommige features, interfaces nodig hebben terwijl dat helemaal niet hoeft.

Het Earo interface komt niet in Home Basic voor. Ook het multimedia spectrum is hier weggelaten. Ultimate is voor fanatieke gamers.

Klopt niet helemaal. Gamen kun je op alle Vista platformen even goed. Ultimate is eigenlijk een versie waar alles inzit. Aero, zakelijke snufjes zoals netwerken en ondersteuning voor Windows domeinen en met name het hele media centergebeuren. Ultimate is dus bedoeld voor de zakeleijke gebruiker die ook wil gamen en een media center wil hebben. Kortom: Allles !!

Ik ga toch zeker weten de ultimate versie aanschaffen.

Software muziek progs gebruik ik bijna niet.
En vind al die grafische meuk wel wat hebben.
Ook werkt de enterprise versie die ik nu draai van Vista super!!
De boel is lekker snel en alle drivers die ik nodig heb zijn wel te vinden.

Hou er wel een pc naast die netjes windows XP draait.
Dus kan altijd daarop terug vallen.

Ik vind het fijn werken met Vista!
Nu dus nog f wachten tot ik de Ultimate versie ontvangen heb die ik heb gekocht.

Re: hoi

Re: hoi

Origineel geplaatst door Faitman
Ik mis Windows 3.11 =(

;) Ken ik nog wel aankomen, hoor. Als je 't ECHT wil..

Origineel geplaatst door MusiQmaN
lees ''de pers'' van gister maar eens

Het Earo interface komt niet in Home Basic voor. Ook het multimedia spectrum is hier weggelaten. Ultimate is voor fanatieke gamers.

Vista Ultimate heeft als enige interessante extra (behalve een pokerspelletje) voor gamers een Game Performance Tweaker. Voor de rest is er qua gamesperformance geen enkel verschil tussen de Home- en Business-versies. Vista Ultimate moet je eigenlijk alleen nemen als je zowel de extra's van de thuisversie (Vista als Media Center) als de zakelijke versie (zakelijk netwerkgebruik) nodig hebt. Voor musici maakt het in wezen niet uit welke van drie je hebt, als er maar drivers voor je hardware zijn. Wat eenv eel grotere impact heeft is de beslissing om 32-bit of 64-bit te gaan, want voor de 64-bit versie zijn er veel minder drivers.

vista is leuk maar ik wil de volgende dingen er nog wel inhebben anders vind ik het geen echte windows:
* dat paperklipje waarmee je als je op de rechtermuisknop drukt een animatie kan doen
* BSOD's om de 10 minuten (blue schreen of death)
* een opstart-tijd van minimaal 5 minuten
* de mededeling: dit programma heeft een ongeldige bewerking gedaan en wordt nu afgesloten, mocht het probleem zich blijven voordoen neem dan contact op met de leverancier
* dat hondje met zoeken, ge-wel-dig. voordat je je zoekopdracht invoert eerst nog 3 verschillende venstertjes door moeten klikken, liever 4 eigenlijk.
* die leuke tekstballonetjes die rechts onderin omhoog schieten als je de PC opstart of een willekeurige handeling uitvoert.
* als je ctrl alt del indrukt zie je zo'n 30 tot 40 processen lopen waarvan je bij god niet weet wat het doet en of het wel iets doet en waarbij het systeem waar mogelijk nog instabieler wordt als je het uitklikt.

en toch, over een jaar of wat stap ik over op vista omdat:

* het toch de algemene standaard wordt voor alles.
* iedereen er mee werkt.
* alles went, uiteindelijk accepteren je hersenen alles als normaal. de macht der gewoonte. ik neem aan dat dit dan ook wel went.
* muziek apps alleen nog maar onder vista verschijnen over een tijdje (ervan uitgaande dat het de nieuwe standaard wordt)
* mijn PC het dan wel kan trekken.

enne... microsoft, dat van die paperclip was serieus, die wil ik ECHT weer terugzien in office 2007! de rest kan je vergeten...

sorry maar ik moest het even kwijt, ik ga maar eens naar bed want hier worden jullie natuurlijk ook niet vrolijk van. het anti-windos-isme slaat een beetje toe na 3 vastlopers vandaag waardoor ik wat dingen voor school kwijt ben :(

bliepbliep

Ikke niet!

Ikke niet!

Codename Longhorn... Vista... Blah!! :kont:

Wellicht een aanrader voor mensen
  • met geld teveel
  • die niets anders te doen hebben...
  • die iets anders te doen hebben.... (dan de gemiddelde SF gebruiker)
  • die iets nieuw en nutteloos willen proberen
  • die gewoon willen hobby-en met computers...:okdan: (maar neem dan 'n gecrackte versie!)

Als je rekenen gaat en je hebt al 'n klein gigje nodig om het hele microsoft cirus opzích te laten werken... Wat moet er met mijn Ableton, soms ge-rewired met Reason, de BERGEN VST's en dan de rest van de nodige drivers -en software om mijn arme 8~ laptopje te laten draaien !!!!??

Ik draai nu gewoon een legitieme versie van XP Pro en bevalt uitermate goed op de 2xIntel Centrino Core2Duo @ 1,83Ghz & 2048Mhz RAM (lees: 'Ik heb zelden zo'n snelheid uit zo'n klein doosje zien komen!) maar denk sterk na om er een crack xp op te zetten die nog geen 200Mb groot is en helemaal gestript is tot de 'bone'. SUPERSPEED!

Nee, dank je, Bill, voor mij geen Vista. Misschien over 'n paar jaar, als alle kinderziektes eruit zijn en alle toepassingen verkrijgbaar (voor 'n redelijke prijs). Dan kunnen we net als bij jou thuis de muren van kleur laten veranderen, het licht dimmen met voicecontrol en onze voeten laten masseren door een virtueel sl@je. Of kan dat allemaal niet met Vista? Then what's the point!?
:duivels:

Dat men negatief is over vista kan ik me enigzins voorstellen. Dat was voorheen ook het geval met xp maar het is een kwestie van tijd dat je uiteindelijk toch wellicht overstapt. Drivers, updates, nieuwe programma's, gewenning etc... Vooral overmacht omdat straks alles ''weer'' vista gericht is en dan blijkt het uiteindelijk net als xp nu toch weer een verbetering te zijn. Ik moet daarbij wel zeggen dat het met nieuwste hardware... core2duo bv echt loopt als een zonnetje.

Het heeft ook niet voor niets 7.5 miljard gekost heb ik begrepen!! :D

Origineel geplaatst door bliepbliep
vista is leuk maar ik wil de volgende dingen er nog wel inhebben anders vind ik het geen echte windows:
* dat paperklipje waarmee je als je op de rechtermuisknop drukt een animatie kan doen
* BSOD's om de 10 minuten (blue schreen of death)
* een opstart-tijd van minimaal 5 minuten
* de mededeling: dit programma heeft een ongeldige bewerking gedaan en wordt nu afgesloten, mocht het probleem zich blijven voordoen neem dan contact op met de leverancier
* dat hondje met zoeken, ge-wel-dig. voordat je je zoekopdracht invoert eerst nog 3 verschillende venstertjes door moeten klikken, liever 4 eigenlijk.
* die leuke tekstballonetjes die rechts onderin omhoog schieten als je de PC opstart of een willekeurige handeling uitvoert.
* als je ctrl alt del indrukt zie je zo'n 30 tot 40 processen lopen waarvan je bij god niet weet wat het doet en of het wel iets doet en waarbij het systeem waar mogelijk nog instabieler wordt als je het uitklikt.

SUBLIEM!!!

:halleluja :halleluja :halleluja

Back