motu of rme?

Origineel geplaatst door Zymo
ikzelf zou toch voor de fireface gaan, heb al redelijk wat gelezen en het schijnt dat ze echt wel goed zijn.
alleen weet ik niet wel model ik zou kiezen, de 800 heeft wat meer in/outs maar die heeft ook een firewire 800 aansluiting.

ik vraag me eigenlijk wel af of dit "noodzakelijk" is die firewire 800?

Dit ligt aan hoever je door wilt groeien.
Heb je aan 18 ingangen ooit genoeg is de FF400 perfect.
Met de FF800 kan je nog maar aansluiten dmv de extra ADAT interfaces

Als je meer info wilt kan je me altijd ff bellen.

0499 474711

Origineel geplaatst door Yoozer
En wat betreft de 828 versus de Multiface II? Dat zit qua aansluitingen gelijk - goed, je mist 't mooie schermpje en 2 mic preamps, maar die laatste heb ik niet echt nodig, dus.

sommige vinden de fireface mooier andere de Multiface. FF is wat helderder.
Beide erg mooi maar de FF is door zijn directe firewire wel mischien wat gemakkelijker ooveral inteprikken.

Origineel geplaatst door dextah
In hoeverre kan je dit verhaal serieus nemen ?

http://www.blacklionaudio.com/motu_firewire_mod.html

Hoe is de geluidskwaliteit van de Ultralight ?
Is die hetzelfde als de 828 ed ?
Ik wil geen 19" geluidskaart .. kaart moet mee op reis .

Ik heb de betreffende verbetering nooit kunnen vergelijken maar de ADDA conversie zegt inderdaad niet alles.
Bij RME heb je denk ik inderdaad wat hogere kwaliteit wat betreft het analoge gedeelte vandaar het klank verswchil.

De Ultra heeft de zelfde bouw als een 828 en klinkt ook eender, geld ook voor de 8Pre. De HD is wel wat beter maar weer 2 HE en 19"" Dus niets voor jou.
Als je live gaat zijn zowel de MOTU Als de RME erg stabiel.

Kijk ook naar de ECHO Fire 8 en 12 die zijn wat klank betreft ook erg goed maar wat drivers betreft wat minder stabiel wat we gemerkt hebben tot nu toe.

De MOTU 828 is wel meteen 10 jack inputs (vergeet de front inputs niet!) én 2 spdif én 8 adat kanalen , dus da's toch wel een aardige bonus als je krap bemeten bent.

Kwa klank ben ik er ook dik tevreden over, maar het clipping gedrag dat Dione beschrijft kan ik inderdaad reproduceren (in ieder geval via SPDIF out gaat geluid direct over in 'noise' zodra het 0.0 dB niveau wordt overschreden). Kwestie van even een limiter als laatste stap in het audioproces aanbrengen, bijv. als insert 7 op de Cubase main output. (insert 8: UV22hr).

Verder heb ik geen klachten over MOTU (meer) aangezien de driversupport aanmerkelijk is verbeterd de laatste tijd.

Origineel geplaatst door Zymo
daar bestaan toch speciale firewire kaarten van rme zelf voor?

Dat zijn kaarten met een firewire stekker. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook firewire is?

En qua sound is het echt beter om hem zelf te checken (uit welke je wilt kiezen).

Back