Edirol audio > usb

Kaymir

Stamgast
Hey,

Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe pc aangeschaft (1,8 gig 512 mb werkgeugen etc...hij loopt als een trein)

Nu wil ik hem als multitrack recorder gebruiken om audio van me MPC2000XL op HD op te nemen. dit is mijn eerste ervaring met usb en kwam een serie van Edirol tegen (sweet Roland:))

maar als ik audio via usb opneem neemt me comp dat dan ook gelijk op of moet ik eerst nog een geluidskaart daarvoor hebben? ik heb nu zo'n onboard geluidskaart. Het lijkt mij dat dat verder niet nodig is, en usb gewoon de input is.

Mischien dat iemand dit kan verduidelijken voor mij

ik zelf dacht aan:

Edirol UA-1A

of

UA-20

Het is dus alleen om audio uit me MPC op te nemen....maar een mic input is natuurlijk altijd handig. Maar ik heb ook een mixer dis ik zou ook altijd me mic door me mixer kunnen halen en de outputs van me mixer aansluiten op de bovenste edirol

Some help plz

Ik denk dus dat je wat weinig budget hebt? De eerste (UA-1A) heeft maar 16 bits A/D converters en is denk ik kwalitatief niet zo ok.. De andere (UA-20) is beter (24bit). Vergeet niet dat het maar 1 stereo ingang heeft! Dus echt multitracken zit er dan niet in :D..
Ik denk dat je eerst goed moet kijken wat je wilt en hoeveel geld je wilt uitgeven want er is enorm veel op de markt qua 'soundcards'

suc6

Je hebt natuurlijk altijd een soundcard nodig om je opnames te kunnen afspelen.
Volgens mij heb je voor opnames met de audio-input van edirol geen soundcard nodig. De edirol is 'vervangt' eigenlijk de input die je normaal gesproken op de soundcard zou hebben.
Heeft je onboard soundcard geen aparte input overigens? Je hebt dan eigenlijk geen USB-input nodig.

Je kunt natuurlijk wel een UA-1A aanschaffen als je meerdere audio-inputs wil hebben.

Ja ik heb wel van mijn onboard geluidskaart inputs..dus afspelem is geen probleem...Maar ik wil uit me stereo out van me MPC gewoon helder die audio opnemen. Me MPC staat aan de andere kant van me kamer en ik dacht erover om een geluidskaart met break-out box nemen...maar toen kwam ik die edirol series tegen. Het is alleen maar om de beats uit me MPC op te nemen. zodat ik wat kan bewerken op me comp en branden op cd en verder mee werk in de studio van een vriend van me.

Ik heb niet zulke hele goede ervaringen met pci geluidskaarten...en vaak last van ruis. Ik hoop dat me een usb aansluiting te verhelpen

Dus het is niet zo dat ik meerde audio tegelijk wil opnemen..gewoon stap voor stap. Omdat het toch maar alleen om de audio uit me mpc gaat..

is de kwaliteit van de UA-1A erg slecht:confused: ...want voor 90 euro is het een goedkope degelijke oplodding lijkt mij...want die andere gaat al richting de 200 euro ;{

Tja wat is slecht.. Vroeger wisten we niet beter dan de 16 bit kaartjes.. Maar ik denk dat er bagger A/D converters in zitten want zeg nou zelf, 90E is niet duur.. Maja, het is een gok

Deze discussie heb ik al vaker gehoord: 16 of 24 bits?? Aangezien ik CD's goed vind klinken, en die zijn 16 bit, zal ik dus voor die 16 bits gaan. (En jij wilde het ook op CD zetten)
Het hoeft niet altijd het duurste te zijn!

Origineel geplaatst door wiener303
Deze discussie heb ik al vaker gehoord: 16 of 24 bits?? Aangezien ik CD's goed vind klinken, en die zijn 16 bit, zal ik dus voor die 16 bits gaan. (En jij wilde het ook op CD zetten)

Tsja, niet helemaal realistisch natuurlijk, aangezien de meeste CD's waarschijnlijk gewoon in 24 of 32 bit zijn opgenomen en daarna naar 16 bits gedithered.

Origineel geplaatst door wiener303

Helemaal mee eens!
Het heeft volgens mij weinig zin om iets in 24 of 32 bits op te nemen, als het later toch terug gaat naar 16-bits.

Bovendien: volgens mij hoort de gemiddelde mens niet eens het verschil tussen 16 of 24 bits.

koop gewoon een ua edirol -er plug in en ga aan de slag!

Back