Yamaha Motif XS

Dit zou de nieuwe Motif XS6/7/8 moeten zijn. Volgens deze bron wordt dit de nieuwe Motif XS.
Uiteraard (nog) geen officiële bevestiging maar dat is bij Yamaha altijd het geval.

yamahamotifxs72cs3.jpg

61/76-touch sensitive keys or 88-key weighted action keys
Hopelijk blijft Yamaha hier gewoon dezelfde klavieren gebruiken als in de Motif Classic en ES workstations.
New UI with large color LCD and 8 knobs and sliders
Zou het ook een aanraakscherm zijn?
Xpanded Articulation Synth engine with 355MB of WAVE ROM
In de Tyros II gebruikt Yamaha Super Arcticulation
Studio-style mixing environment with Virtual Circuitry Modeling effects
VCM, COSM, MMT ... als het maar klinkt zeker?
4 intelligent arpeggiators with instant Performance Recording
gedaan met REC ARP, nu 'instant' speelplezier.
Integrated Sampling Sequencer with 1GB of optional memory
Net als de huidige Motif ES workstations. Hopelijk kunnen samples nu geladen worden d.m.v. USBv2-ondersteuning
Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

En de
MM6 Mini Mo wordt dan de Motif XS zonder workstation features:

yamahamm62ov6.jpg

Key sounds from the Motif line of synthesizers
Real Time Knobs for controlling filter and EG
Built-in grooves
Performance Mode
Cubase LE software included

Misschien is het nog te vroeg maar ... ik las nog niet veel over mLAN?

heb geen enkel probleem met mijn mLAN , een beetje spijtig dat alleen de XS8 mLAN aanboord heeft...daar ik een XS6 wil aanschaffen en nog een extra mLAN16E2 nodig zal hebben...wel mooie ding die nieuwe Motif :-)

Over die demo's kan ik maar een ding opmerken. :r

Maar dat ligt dan meer aan de persoon die ze gemaakt heeft denk ik.

ik ben eerlijk gezegd ook niet zo onder de indruk van de demo's.

Die tunes in de electronic demo hebben soms wel een hoog wavesequence-gehalte :). Demo's zelf idd zo zo, maar wat een gluitje....

L56 Out...

Die baby motif (mini Mo ofzo), bevat die alle sounds van de tyros en motifs? Zou wel interessant zijn aangezien ik graag de orkestsounds en pads enzo van Yamaha zou hebben voor filmscoring werk.

De wavesequence achtige geluidjes zijn volgens mij gewoon van die pads met een gearpt geluidje erbij en dan krijg je al snel van die typische geluiden.

Het is inmiddels alweer zo'n 2 jaar geleden dat ik m'n Motif van de hand heb gedaan.
Niet dat deze me niet beviel, maar ik had gewoon erg veel behoefte destijds aan lekker veel en vooral lekkere vette vocal- en choir-sounds (iets wat me nog steeds boeit trouwens).
Ben dus op een gegeven moment maar overgegaan op de Korg Triton Extreme.
De sounds hiervan waren (en zijn) weliswaar erg indrukwekkend en vernieuwend, toch miste ik de handigheid van de sequencer die ik met de Motif wel had.
De bediening van de sequencer van de Motif vind absoluut ik de beste die ik ooit op een workstation heb gebruikt. Vooral ook hoe lekker je patterns in elkaar kunt zetten en vervolgens mooi in de song-mode kunt laten overvloeien tot een zeer prettig geheel.
Destijds heb ik er dan ook over nagedacht om ipv de Triton opnieuw een Motif aan te schaffen en ditmaal een ES.
Heb echter vorig jaar een Fantom aangeschafd en ik moet eerlijk zeggen dat deze mij ook uitstekend bevalt; het lijkt haast alsof het een soort kruising is van de intuïtieve en lekkere bedieningsopties van de Motif en de lekkere vette sounds van de Triton.
Dus om deze nou binnen afzienbare tijd weer van de hand te doen; nou dat nou ook weer niet.
Maar ondanks dat is mijn nieuwsgierigheid voor deze nieuwe uitvoering XS wel gewekt en zal ik de ontwikkelingen hiervan zeker in de gaten blijven houden. En natuurlijk de reacties en meningen die over XS gaan komen.
Qua sounds ben ik vooral ook benieuwd of de XS meer vox en choirs zal gaan bevatten. En daarbij denk ik ook wel een beetje wellicht aan de FS1R; deze zal Yamaha toch nog niet vergeten zijn... 8o ; de vox en choirs hierop zijn nog steeds meesterlijk en (ondanks dat de FS1R al stukken ouder is) bovenal beter dan de toch wel erg brave Motif-varianten (wat toch wel een misser is geweest van Yamaha).
En ben ook wel even benieuwd trouwens naar de (voorlopige) prijs. Is hier al iets bekend van?

Re: promo filmpjes

Re: promo filmpjes

- een flimpje met Bert Smorenburg voor als je slechts 5 minuten hebt (zeker kijken) :okdan: [/B]

Filmpje van Bert staat er niet meer =(
Weet iemand of hij ergens anders op internet staan (heb gegoogled, maar niets gevonden).

Gaaf, wat kan die vent toch spelen (en een demo geven!) :{

Heb net de Handleiding van de mm6 zitten lezen. Is dit wel een synthesizer ? Ik lees niets over het editen van voices\sounds.

Gr,

Michael

Ik heb de MM6 gezien eb gehoord bij Tonika in Groningen. Ik was niet onder de indruk.
Hele lichte plastic kast. De geluiden klonken niet overtuigend genoeg. (70MB aan sounds).
Wie denkt dat dit een Motif XS light is, komt bedrogen uit. Erg uitgekleed, vond ik.

Iemand al gehoord of de koor klanken beter zijn geworden bij de laatste motif serie?

Origineel geplaatst door redsky101
Iemand al gehoord of de koor klanken beter zijn geworden bij de laatste motif serie?
Je bedoelt de Urk expansie? :W

Je hebt ook nog zoiets als sample ram waar je 'hendig' een heel koor in kwijt kan inclusief een bus om ze terug naar huis te brengen.

Origineel geplaatst door fuse
Je bedoelt de Urk expansie? :W

Je hebt ook nog zoiets als sample ram waar je 'hendig' een heel koor in kwijt kan inclusief een bus om ze terug naar huis te brengen.

hey gast.... Ik snap ook wel dat je er samples in kan stoppen. Je kan ook via midi tig modules/computers/samplers en beertenders(?) gaan aansturen..................

Ik vraag me alleen af of de koorklanken beter zijn geworden zodat ik live minder sampletjes hoef te gaan laden.
Tot nu toe waren deze sounds uit de motif serie vreselijk beneden NAP.

:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door redsky101
hey gast.... Ik snap ook wel dat je er samples in kan stoppen. Je kan ook via midi tig modules/computers/samplers en beertenders(?) gaan aansturen..................

Ik vraag me alleen af of de koorklanken beter zijn geworden zodat ik live minder sampletjes hoef te gaan laden.
Tot nu toe waren deze sounds uit de motif serie vreselijk beneden NAP.

:)

Niet echt , de synth voices zijn wel goed .

Een beetje koor kun je goed uit Korg-synths halen , bijv de 01/W .
Trinity of anders kurzweil K2xxx :eureka:

Back