Yamaha Motif XS

Dit zou de nieuwe Motif XS6/7/8 moeten zijn. Volgens deze bron wordt dit de nieuwe Motif XS.
Uiteraard (nog) geen officiële bevestiging maar dat is bij Yamaha altijd het geval.

yamahamotifxs72cs3.jpg

61/76-touch sensitive keys or 88-key weighted action keys
Hopelijk blijft Yamaha hier gewoon dezelfde klavieren gebruiken als in de Motif Classic en ES workstations.
New UI with large color LCD and 8 knobs and sliders
Zou het ook een aanraakscherm zijn?
Xpanded Articulation Synth engine with 355MB of WAVE ROM
In de Tyros II gebruikt Yamaha Super Arcticulation
Studio-style mixing environment with Virtual Circuitry Modeling effects
VCM, COSM, MMT ... als het maar klinkt zeker?
4 intelligent arpeggiators with instant Performance Recording
gedaan met REC ARP, nu 'instant' speelplezier.
Integrated Sampling Sequencer with 1GB of optional memory
Net als de huidige Motif ES workstations. Hopelijk kunnen samples nu geladen worden d.m.v. USBv2-ondersteuning
Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

En de
MM6 Mini Mo wordt dan de Motif XS zonder workstation features:

yamahamm62ov6.jpg

Key sounds from the Motif line of synthesizers
Real Time Knobs for controlling filter and EG
Built-in grooves
Performance Mode
Cubase LE software included

Misschien is het nog te vroeg maar ... ik las nog niet veel over mLAN?

Yamaha is nooit goed in koren geweest vind ik. Korg wel en Roland ook een beetje.
En op de Motifator site staan ook geen bruikbare voorbeelden iig. (Maw, zelf ff checken in de lokale winkel denk ik.)
Maar qua laden kan je zo een USB stick gebruiken en da's waarschijnlijk snel genoeg om leuk koortje te laden (misschien bij het opstarten?).

Ach...Ik moet live wel meer sampletjes laden, dus een koortje kan er ook nog wel bij:D . Toch een gemiste kans van yamaha voor hun vlaggeschip.

Zijn er uberhaupt wel verbeteringen (klankmatig) t.o.v. de "ES" serie?

Ik bedoelde niet te zeggen dat de koren van de xs slecht waren hoor.
Heb hem wel gekieteld maar de koren waren me niet opgevallen perse.

Qua geluid vind ik hem erg goed klinken alhoewel sommige presets bizar slecht (en vooral dun!) klinken. Maar een synths naar z'n presets beoordelen is nooit grappig.

zag de xs6 gister bij feedback en moet zeggen dat ie er in het echt toch wel veel mooier uitziet dan op een plaatje

de voorgaande motifs heb ik wel altijd leijk gevonden

kon helaas niet testen binnenkort maar weer een terug :)

Weet iemand iets meer wat de cubase versie nu net inhoud bij de motif xs?Is dit als cubase 4 of zo....?

Ik ben een software producer(om het wat groots uit te drukken) en vind gewoon achter een scherm zitten zo inspiratieloos!!!Ik wil overschakelen op een zeer degelijke en net betaalbare workstation.met eventueel een kleine inbreng van wat software(vst's;als dit nog nodig zal zijn)

Laat ons zeggen de korg oasys is voor mij de top maar niet betaalbaar en zeker omdat ik een 88 hammer...wil hebben.
Dus wat er voor mij open blijft is de yamaha xs8 of korg m3.

Ik moet wel zeggen dat het vooral voor elektronische muziek is dat ik het wil gebruiken,trance,acid,techno,house,elektro....ook wel wat jazz en hip hop getinte muziek....

welke van deze zou dan meer mijn ding zijn?Of eventueel betere!

Ik wil wel bij een workstation houden en niet allerlei synths er moeten bijkopen!

Dus een workstation waar je nooit je inspiratie kwijt bent....

En hij moet ook wat als midi-controller kunnen gebruikt worden om wat vst's mee te sturen...

Laatst gewijzigd:
openlab is duur?!Ik ken geen prijzen in euro's!De neko en miko en ze hebben vele versies van elk!

=( :{ M'n XS7 staat sinds 2 dagen te glimmen in mijn studio, met dank aan Muziekhuis Guus Arons.

Wat een ongelofelijk vette workstation is dit! Echt alle sounds die je in huidige producties hoort tover je eruit; van vette filmscore naar Frans Bauer, van Kanye, Timbaland, Timberlake, Gnarls Barkley en Fedde le Grand naar echte ranzige shit met flink vervormde synthbassen.

De Fx die erin zitten zijn echt waanzinng, vind alleen de handleiding weer typisch Yamaha en wat ook een beetje jammer is, is dat in deze prijsklasse er niet standaard keurig een stofhoes meegeleverd word.

Zo :D lunch is genuttigd, terug naar de studio!

Ik heb me ook even verdiept in de XS, want na de aanschaf van een Motif ES rack, ben ik toch zeer te spreken over de hoge kwaliteitsgeluiden en efx die er in zitten. Maar wat schetst mijn verbazing: Er zitten maar 2 stereo outputs op!! De ES rack heeft er zelfs al 3.

Ik weet wel dat het een workstation is, maar voor echt studio gebruik, waar mensen een hoop outboard hebben, is dit toch wel even een tegenvaller...
En uiteraard kan je dat ding ook intern mixen, maar als je veel andere spullen hebt staan wil je uit één centrala punt mixen niet vanuit diverse synths. Jammer wel, want ik had op zich graag ge-upgrade naar een dubbele rom en die betere articulations. Had ik mijn ES rack weg kunnen doen bijv.

Ik vind 2 bussen uit een 128 stemmige multipart synth trekken echt te weinig, helaas...

Wachten op een XS rack dus...zonder workstation functies en mischien wat meer outputs.

Sep. dat is inderdaad HET grote minpunt van de hele Motif/s90 serie. Overigens heb je naast de 2 stereo outputs ook 2 afzonderlijke toewijsbare outputs maar weinig is het iig zeker wel.

Ik zie BTW dat de Roland Fantom X serie dit mankement ook heeft, sneu....

Raar hoor...

Maar even terugkomend op jouw bevinding mbt de kwaliteit van de efx. Ik vond ze zelf ook erg goed maar door het gegeven dat ik verder nooit, behalve een KP3 externe efx heb gehad kon ik niet echt beoordelen hoe de interne efx zich hielden tov externe shizzl.

Anyway, de motif/s90es/xs etc is gewoon waar voor je geld.

Idd raar ja. Heb er ook al op lopen schelden.
Maar het is zuinigheid of zo want het mag niet teveel kosten om een of andere wazige reden.

Of ze vinden dat je wel meer dan 1 zo'n module/synth mag kopen als je toch meer outputs wilt gebruiken.

Of ze gaan op een XS rack (die echt wel gaat komen) mLan douwen. :dubbel:

Als ze nu een outputuitbreidingskaart zouden uitbrengen dan had ik die zonder twijfel direct gekocht.

Ik zie het hele probleem niet MBT 2x stereo uit. Zal wel aan mijn werkwijze liggen dan. Ik wil sowiezo altijd alles in audio hebben, losse tracks. Dan kan er outboard overheen zoveel als je wil.

Origineel geplaatst door Fles
Ik zie het hele probleem niet MBT 2x stereo uit. Zal wel aan mijn werkwijze liggen dan. Ik wil sowiezo altijd alles in audio hebben, losse tracks. Dan kan er outboard overheen zoveel als je wil.

Dan koop je lekker een XS :D

Origineel geplaatst door Batteraaf
8o) Ik ben in ieder geval blij dat ik er 1 in m'n bezit heb nu!

Proficiat :0

Ik hoop echt dat er nog eens een model komt met meer outs, dan ga ik ook overstag.

Back