Yamaha Motif XS

Dit zou de nieuwe Motif XS6/7/8 moeten zijn. Volgens deze bron wordt dit de nieuwe Motif XS.
Uiteraard (nog) geen officiële bevestiging maar dat is bij Yamaha altijd het geval.

yamahamotifxs72cs3.jpg

61/76-touch sensitive keys or 88-key weighted action keys
Hopelijk blijft Yamaha hier gewoon dezelfde klavieren gebruiken als in de Motif Classic en ES workstations.
New UI with large color LCD and 8 knobs and sliders
Zou het ook een aanraakscherm zijn?
Xpanded Articulation Synth engine with 355MB of WAVE ROM
In de Tyros II gebruikt Yamaha Super Arcticulation
Studio-style mixing environment with Virtual Circuitry Modeling effects
VCM, COSM, MMT ... als het maar klinkt zeker?
4 intelligent arpeggiators with instant Performance Recording
gedaan met REC ARP, nu 'instant' speelplezier.
Integrated Sampling Sequencer with 1GB of optional memory
Net als de huidige Motif ES workstations. Hopelijk kunnen samples nu geladen worden d.m.v. USBv2-ondersteuning
Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

En de
MM6 Mini Mo wordt dan de Motif XS zonder workstation features:

yamahamm62ov6.jpg

Key sounds from the Motif line of synthesizers
Real Time Knobs for controlling filter and EG
Built-in grooves
Performance Mode
Cubase LE software included

Misschien is het nog te vroeg maar ... ik las nog niet veel over mLAN?

Origineel geplaatst door Batteraaf
Er loopt in de USA een actie dat je een DVD en CD van je Motif krijgt met volgens mij iets van tutorials en 1 ervan is de XS/ES content. Die actie konden ze hier op een of andere manier niet houden. Daarvoor is schijnbaar die Loyalty packager er. Beetje suffe naam eigenlijk, maar hij is wel dik.

Maar je moet wel verder nog 1 van de producten hebben die ze opnoemen in het lijstje. Of kijken ze niet zo nauw??

Re: Re: moozus

Re: Re: moozus

Origineel geplaatst door von haulshoven
hier ben ik dus ernstig in gebreke gebleven, iets hard roepen zonder research!
heb deze machine (xs) getest in de shop en hij klinkt waanzinnig goed niet te vergelijken met de classic motif.

zo bij deze! 8>

Ik vind de Motif Classic en de ES al niet te vergelijken, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Beter geluid en gewoon de uitgebreidere machine die de classic had moeten zijn. Maar ja, een XS topt dat natuurlijk weer wel. Mee eens ;)

L56 Out...

Jawel, de motif XS-rack versie komt juni dit jaar uit. Dus mensen met een minder grote geldboom zouden ook hier even op kunnen wachten :)

Wat mij betreft is de XS een van de beste synths/workstations op de markt. Fantastische en erg realistische sounds!

Geweldig nieuws, dan wacht ik dus tot de rack er is :P

Kan iemand mij vertellen welke dimms aan te raden zijn om in de motif xs te gebruiken en waar zou ik die het beste(goedkoopste)kunnen aanschaffen??

Sinds gister de rack binnen :D :D

incl mLan, Fuse dat werkt gewoon ideaal met OSX, me MOTU IO's gekoppeld aan de mLan IO's, hiervan een enkele aggrevated audio device gemaakt en hoppa, in Logic 1 audiodriver met beide interfaces combined tot één.

Nieuwe Editor en Studiomanager is ook uit BTW, voor de geintersseeerden

Nieuwe Editor en Studiomanager is ook uit BTW, voor de geintersseeerden

Ik kon qua looks zo 1,2,3 niet echt veranderingen aan die 2 ontdekken. Klopt dit of heb ik dan niet de meeste recente van die .jp site geplukt :P Die was nal. voor mij niet zo duidelijk leesbaar, mijn Japans is wat roestig :dubbel:

:okdan:Wel dikke shit dat nu eindelijk de drums ook door de cutoff en reso kunnen!!! :halleluja

er is een versie 2.30 uit ipv 2.21 deze ondersteund de Motif XS rack.
en er is de editor file dan voor de MOTIF XS rack, grafisch zijn ze bijna identiek idd de MOTIF XS keys en de XS rack editor.
ook is er een nieuwe versie van de AI driver (mLan) deze herkent tov zijn voorganger ook de Motif XS rack dus. :)

Wat is de latency van die mLan dan?
En kan je de wordclock ook veranderen?

latency en samplerate volgt me MOTU clock, maar ik kan ook de Yammie als master clock laten fungeren (in het setup van OSX aggrevated device), momenteel staat ie op 256 samples, maar 128 kan ook.

256 = 5.8ms
128= 2.9 ms

goed te doen dus, aangezien ik ook rekening moet houden met me MOTU PCI424 setup, die draait op 128/256 om het een beetje smooth te houden tijdens recorden, dus ideaal, ik hoef niet een stapje langzamer in de latency te gaan gelukkig.

Echt niet, geloof me maar als je 1,5 ms of minder gewend bent dan is dit veel. ;)
Je merkt het zeker wel als je met softsamplers gaat werken vind ik.

Als ze nou eens een adat expansie voor dat ding bouwen dan kan je geluid via adat en die rest via USB.

Hoi,

zou iemand me kunnen vertellen hoe t werkt met het installeren van de voices van het loyalty pakket?Ik heb geen dimm geinstalleerd maar de Loyalty2_Europe heb ik wel kunnen installeren en dan overschrijft de factory users preset,in ieder geval raak je bank 2 en 3 kwijt,bank 1 van de factory users word omgezet naar user 3. Mijn vraag is als je een backup hebt van bv de factory (waarin ik ook wat vette sound vind inzitten)kun je dat niet tegelijk laden met de loyalty2_europe?Kan me voorstellen dat het kwa standaard interne geheugen niet kan. Maar kan dit wel als je DIMM hebt geinstalleerd?Dus zeg maar verschillende voicebestanden(factory + loyalty2) samen voegen?

Ik hoop dat het een beetje te vatten is voor de lezer hoe ik het hier mijn vraag geformuleerd heb...

Groetjess
SB

Mijn vraag is als je een backup hebt van bv de factory (waarin ik ook wat vette sound vind inzitten)kun je dat niet tegelijk laden met de loyalty2_europe?Kan me voorstellen dat het kwa standaard interne geheugen niet kan. Maar kan dit wel als je DIMM hebt geinstalleerd?Dus zeg maar verschillende voicebestanden(factory + loyalty2) samen voegen?

ja dat is zelfs heel simpel.
- wat je moet doen is de motif editor installeren.
- Dan open je het menu File - import.
- In de linkerkant van het scherm open je de all voices file waaruit je bepaalde sounds wilt hebben, aan de rechterkant van het scherm staan de voicebanken van je motif.
- Nu sleep je de voices van links naar rechts.
- open nu in de linkerkant een andere all voices file met andere patches
- sleep de patches die je daaruit wilt hebben weer naar rechts
- etc....

zo maak je snel je nieuwe banken klaar en ze staan gelijk in je motif. Vervolgens save je die nieuwe all voices file en je nieuwe bank is klaar.

zo kun je voor elke situatie snel een voice file klaar zetten voor je producties.

en het mooie is, dat de user presets (factory) gewoon dezelfde presets zijn als in je Pre banken die je altijd al hebt, alleen staan ze in een andere volgorde, dus je hebt 3 user banken die je naar eigen inzicht kan indelen.

Laatst gewijzigd:
Quifster Mega bedankt!!!

Nog een kleine vraag,misschien dat jij of iemand het weet..
Als ik een beat sequence met cubase 4,op een midikanaal de geluiden kies met de motif editor en bv de delay/reverb aanpas,de beat save,als ik de song later open laad hij dan die midikanaal met de motifsounds met de zelfde waarde?Netzoals bv hij de volume per kanaal laad...

Ik vind helaas te weinig in de handleiding daarover..

Alle instellingen die je maakt in je XS of je VST editor worden onthouden :)

Als het goed is staat je auto-sync ook aan namelijk, mocht je het niet vertrouwen sla je even de hele editor preset op in je Cubase track folder bij de betreffende track (dit heb ik mezelf standaard aangewend)

Kan wel eens makkelijk zijn; heb zelf al 2x meegemaakt dat ik zat te suffen en heel m'n instellingen wiste (bv. door van song mode naar voice/master mode te gaan :stupid)

Back