MIDI "Preset Programmer" voor LIVE SETUP ??

Atlantis

Stalins' handlanger
Hi,
Ik ben(in tegenstelling tot velen hier) een live-muzikant, en werk on stage met meerdere synthesizers gelijktijdig. Ik zit met een MIDI probleem, waar ik na jaren nog steeds niet de geschikte oplossing voor gevonden heb.

De meeste MIDI Patchbays zijn slechts bedoeld om diverse combinaties van verbindingen te maken tussen de verschillende synthesizers, en deze setups vast te leggen onder een enkele knop op de patchbay.
Wat ik echter zoek is het volgende:

Voor ieder nummer dat ik live speel heb ik andere instellingen, een andere bank, een andere patch, PER synthesizer. Anders gezegd: ik heb een vaste setup van banks en sounds die ik per nummer voor iedere synth bepaal.
Ik zoek om het geheel met 1 druk op de knop te kunnen besturen dus een patchbay die presets voor meerdere instrumenten kan vastleggen.
Preset 1: synth1, bank 10, patch 5 / synth 2, bank 3, patch 12 enz enz
Prest 2: etc

Iemand een idee van zo'n patchbay....merken, types, prijzen?

Grtz

Martin

Er zijn verschillende systemen.

Het ultieme systeem is nog altijd de Miditemp, maar o zo duur

Ik gebruik zelf een Yamaha MFC-10, het leuke is dat deze een footboard is (handen vrij dus) en per schakelaar vier verschillende synthesizers kan programmeren. Dit is dus geen patchbay, maar je kan wel extra controllers aansluiten (filters aansturen met je voet). je kan ook accoorden programmeren (vier tonen max) waardoor ik deze ook wel eens gebruik als voetbas met een 3 tonig accoord erboven. in mijn live rekje zit daarachter een Roland A-880.

Ik heb ook nog function junction patchbays van het merk Audio Architecture(1 met 8 kanalen en 1 met 16 kanalen), deze kunnen per instelling én midi kabels patchen, én program changes uitsturen naar elke uitgang. Ze worden al een jaar of 10 niet meer gemaakt, er zijn dus geen onderdelen meer te krijgen vandaar dat ik er zo zuinig mogelijk op ben.

een ander alternatief wat ik wel eens gezien heb is een (oude) laptop gebruiken met MAX/MSP software van Cycling 74. Je kan op elke inkomende signaal een uitkomst programmeren. De software is niet CPU belastend, 500 mHz recommended met Win XP.

Succes

Oke.... de volhouder wint...
Ook als het gaat om dit soort zoektochtjes waarbij je het halve internet (op het gebied van de meest uiteenlopende gear) ondersteboven moet spitten...

Er zijn inderdaad hoofdzakelijk master keyboards die voldoen aan datgene wat ik zoek. Ik heb echter ook een apparaatje gevonden dat precies dat doet waar ik al jaren naar zoek:

De turbo-volcon van Quasimidi.
volcon.jpg

Je komt em maar weinig tegen, maar het ding is wel uniek in zijn klasse..... maar liefst 128 opslagplaatsen voor setups!
( Trouwens net zoals het enige master keyboard van Quasimidi - de Cyber-6 .... maar die heeft ook nog een 32-sporige sequencer en opslag voor 99 sequenties!!)

Playing live is getting fun again.......

DIgital Music Corps MX8 doet wat jij wilt, Opcode Studio 5 LX ook. Beiden goedkope systemen maar net zo goed of soms beter dan die miditemp dingen want die zijn echt belachelijk duur.

De opcode kan ik nog het meest aanbevelen, 15 i/o en echt alles is mogelijk. 127 Memorie plaatsen alleen je hebt een oude macintosh met seriele poort nodig om hem te kunnen programmeren. Echter het is een killer setup en zo uitgebreid dat het de miditemp zeker verslaat. Voor onder de 100 kan je je hele systeem up en running hebben...

Back