Cme Uf 6

Sander K

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb echt een dringende vraag.
Er schijnen iets van keyboards te zijn voor op de computer. Houd dit in dat deze keyboards niet meer in een versterker geplucht kunnen worden?
En volgens mij is de CME UF 6 juist zo'n keyboard voor de computer. Nou ben ik zelf niet zo handig met computers, maar ik wil gewoon een keyboard met een lekker orgel en aangezien dit ding niet zo duur is en er drawbars op zitten, lijkt het me ideaal om deze te gebruiken.

Heeft iemand er ervaring mee? En kan je met dit ding gewoon orgel geluiden verandere met de drawbars en hem gebruiken voor op podium?

Alvast bedankt!

Allereerst welkom!
Het is een masterkeyboard waarbij je óf je computer aansluit, of andere synths (die al dan geen eigen keyboard hebben). Hij produceert zelf dus geen geluiden. Volgens mij hebben die UF's wel de mogelijkheid om er een (firewire) uitbreidings(geluids)kaart in te bouwen zodat ie stand alone kan werken.

Meer info vind je hier: http://www.cme-pro.com/products-list/product-uf.html

De UF6 is een masterkeyboard, er zitten geen geluiden in dus hem op een versterker aansluiten heeft sowieso niet zo veel zin ;)

Je kunt hem via USB op je computer aansluiten, er zit echter ook MIDI op waarmee je hem tevens op je computer kunt aansluiten maar ook op andere apparaten die geluiden aan boord hebben, bijvoorbeeld een synthesizer. Het is dus geen 'computer-only' keyboard.

De faders op de UF6 kun je inderdaad ook als drawbar gebruiken maar hoe dat verder werkt weet ik niet, het zal er ook vanaf hangen of het apparaat waar je het mee gebruikt (bijv. een VST plugin zoals Native Instruments B4 organ) het ondersteunt.

Voor zover ik weet is het gewoon een masterkeyboard. Er komen geen geluiden uit en er gaan geen geluiden in, het stuurt gewoon een apparaat aan via MIDI, dus als je een orgel-synth hebt met MIDI-compatibiliteit kan je die met de CME gewoon besturen.

Origineel geplaatst door Frank H
De UF6 is een masterkeyboard, er zitten geen geluiden in dus hem op een versterker aansluiten heeft sowieso niet zo veel zin ;)

Je kunt hem via USB op je computer aansluiten, er zit echter ook MIDI op waarmee je hem tevens op je computer kunt aansluiten maar ook op andere apparaten die geluiden aan boord hebben, bijvoorbeeld een synthesizer. Het is dus geen 'computer-only' keyboard.

De faders op de UF6 kun je inderdaad ook als drawbar gebruiken maar hoe dat verder werkt weet ik niet, het zal er ook vanaf hangen of het apparaat waar je het mee gebruikt (bijv. een VST plugin zoals Native Instruments B4 organ) het ondersteunt.

Tegelijk willen posten he? :smeris:

Re: Cme Uf 6

Origineel geplaatst door Sander K
Ik heb echt een dringende vraag
En, hebben we je kunnen helpen?

Re: Re: Cme Uf 6

Re: Re: Cme Uf 6

Origineel geplaatst door klausito
En, hebben we je kunnen helpen?

Jaa, dat hebben jullie eigenlijk heel goed.
Want als ik het goed begrijp, maakt dit keyboard zelf geen geluiden. Alleen met behulp van een pc. Maar daar heb ik helaas weinig aan.
Dus word het maar door sparen voor een keyboard die wel geluiden maakt.

Bedankt trouwens

Toevallig bestaat er voor de CME Uf serie wel een upgrade ( te bestellen bij thomann) zodat er wel geluid uit kan komen.. je hebt een printje voor een paar piano's, en 1 met een hele berg synth geluiden.. Kosten €200 per stuk geloof ik.

Back