D-50 is het wat?

_lun0r_

<--°o°=--_Boing_--=°o°-->
hola,
Ik zit te denken om een Roland D 50 aan te schaffen voor pads en scapes, heeft iemand ervaring met deze synth, is het wat en wat is een redelijke prijs ?

Een D-50 heeft een eigen (digitaal) geluid. Dat alleen al maakt hem uniek.

Of hij biedt wat jij zoekt, daar kan niemand antwoord op geven. Gewoon even luisteren.

zeker mooie bak. digitaal maar klinkt analoog, is een halve JD800.
maakt gebruik van PCM en normale subtractive synthese door elkaar met of zonder ringmod.
PWM mogelijk, 1 env voor vca, 1 voor vcf en een aparte pitch env. 3 lfo's, equalizer, reverb, delay etc.

zeker geen foute bak, is eigenlijk DE bak uit de D serie! :D

Re: D-50 is het wat?

Origineel geplaatst door _lun0r_
hola,
Ik zit te denken om een Roland D 50 aan te schaffen voor pads en scapes, heeft iemand ervaring met deze synth, is het wat en wat is een redelijke prijs ?

Hier staat de D550 (module van D50) + PG1000 te koop voor 500 Euro http://muziek.2dehands.nl/mz.html?mi=1282065&meerinfo=1&ses=

Deze advertentie stond ook op marktplaats en ik had daarop gereageerd, maar kreeg geen reactie terug helaas. Een paar dagen later was de advertentie van marktplaats verdwenen, dus ging ik er vanuit dat hij verkocht was. Ik heb toen besloten om de MKS70 + PG800 van MikeAndrews te kopen.

Vandaag kreeg ik een mailtje van de persoon die de D550 te koop had gezet dat hij hem nog steeds te koop heeft staan. Door internetstoringen kon hij geen e-mail ophalen, etc. en daardoor ook niet reageren naar mij toe, helaas..... De D550 had hij tot vanmiddag aan toe in ieder geval nog te koop staan. Ik weet niet of je persee voor de D50 zelf wilt gaan of voor de module, maar als het je niet uitmaakt, zou ik voor de module gaan, al is het alleen al omdat die PG1000 erbij zit.

Als ouwe rot in het vak wil ik hier graag even op reageren...
Op zich is de D50 niet zo een slecht toestel, en ben je wel in staat om van die mooie dreamscape-sounds te maken. Op Thriller van M. Jackson kun je trouwens enkele van de orginele D50 sound horen, zij het dat er zwaar aan werd gesleuteld met randapperatuur (oa resampling via Synclavier)
Dit toestel heeft naar mijn mening 1 heel groot gebrek. Dat is namelijk de Attack in de ADSR. Zet deze op 0 en dan zal je merken dat je nooit echt bijtende sounds zal kunnen maken. Maw, niet 'DJINGGG' maar 'ZJING' als ik me zo mag uitdrukken...

Re: Re: D-50 is het wat?

Re: Re: D-50 is het wat?

Origineel geplaatst door BCA303
Ik heb toen besloten om de MKS70 + PG800 van MikeAndrews te kopen.

Een wijs besluit :D. Ik blijf D(5)50's ongelovelijke inmiddels vreselijk achterhaalde ruisbakken vinden. Maar daar moet niemand zich iets van aantrekken; als het je wat lijkt ga er op spelen en kijk of het is wat je zoekt.

Is die Virus er nu eindelijk al eens, Mike?:D

als andere oude rot in het vak ( ik kocht min D50 toen ie net uit was) ben ik het niet helemaal met sKeLeTvM eens.

Je haald er niet alle geluiden uit, maar je koopt een D50 voor ZIJN geluid, en ja dat is idd ZJING.

Het is een goede, door vele onderschatte synth.

Origineel geplaatst door marten
Is die Virus er nu eindelijk al eens, Mike?:D

LOL! Niet te geloven, maar hij is er nog steeds niet. Ik heb gewoon nog geen tijd gehad om er een te gaan halen. En nu ben ik ook weer aan het twijfelen geslagen; Nordrack 3? SE1x? Doorsparen voor een Omega 8? Of misschien toch een Q+? Zoveel leuke speeltjes, zo weinig geld :)

Maar even on-topic: komt die koto van Antarctica van Vangelis niet uit een D-50? Meen ooit eens zoiets gehoord te hebben. Altijd leuk om te weten dit soort dingen :)

TWIJFEL mike is het begin van WIJSHEID: analoog (omega-8, SE1x, filters Q+)toch beter dan digitaal?

on topic: het nadeel van de D50 zou wel eens de ruis kunnen zijn. Ik zou er ooit een kopen maar toen de verkoper hem aansloot hoorde ik toch wel behoorlijk wat ruis. Wel mooie strings verder. Met de huidige prijzen zou ik misschien toch de JD800 willen aanraden.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Als ouwe rot in het vak wil ik hier graag even op reageren...
Op zich is de D50 niet zo een slecht toestel, en ben je wel in staat om van die mooie dreamscape-sounds te maken. Op Thriller van M. Jackson kun je trouwens enkele van de orginele D50 sound horen, zij het dat er zwaar aan werd gesleuteld met randapperatuur (oa resampling via Synclavier)

..Eeeh Thriller is uit 1983 en toen was de D 50 er nog niet eens...

...Ik geloof WEL dat de D50 heel veel op BAD is te horen..

En het intro/outro van Dirty Diana is praktisch een D50 preset...

Back