FL Studio vraagje

mononono

303
Na jaren lekker aan t klooien te zijn met fl studio kwam ik van de week op iets raars...

Als ik op record druk speelt en neemt ie vrolijk op.. maar als ik dan bijv op de phoscyon aan de cutoff draai speelt ie door tot t eind van de pattern en daarna kapt ie er mee, ik heb m wel kunnen laten doorlopen maar dan heb je de hele tijd dezelfde filter tweaks..

Het zal vast wel iets kleins zijn wat ik over het hoofd heb gezien.. maar heb totnutoe bijna alles geprobeerd..

help a nigga out..

Als het goed is dan worden je tweaks op een apart spoor opgenomen. Je kan volgens mij ook instellen dat ie het in het bewuste pattern wegschrijft maar dan is het logisch dat ie stopt aan het eind van het pattern. Als je in het pattern opneemt dan zou ik dat dus anders doen en zorgen dat het op een appart spoor komt. Als je dat al doet dan weet ik het ook niet.

Is het dus mogelijk dat ie in songmode de tweaks naar mijn pattern wegschrijft.?
Ik ben nog nooit hier tegen aan gelopen dus snap d'r nu opeens de ballen niet van.. :(

ja het is mogelijk het is alleen de vraag of dat bij jou ook gebeurd, zie je een nieuw pattern verschijnen op je automation track? zoniet dan wordt het in het pattern weggeschreven. Ik zit op me werk dus ik kan zelf niks uitproberen, check ff recording & automation in de help en dan het kopje "Recording Automation (controller changes)" mischien dat je daar verder mee komt.

probeer ook nog eens eerst het main automation spoor te selecteren voordat je opneemt, mischien dat ie het dan op dat spoor opneemt ipv van je pattern

Back