Mijn m-audio delta 24/96 kraakt

als ik verschillende internet artikelen mag geloven, kan je veel beter gelijk de boel opnieuw installeren want zomaar switchen naar standard pc levert bijna altijd grote problemen op

Dat klopt idd, bij windows 98 is het bijna niet voor elkaar te krijgen, en ik geef er dan ook persoonlijk dan ook de vookeur aan om ACPI in m'n bios te disable'en.

Toch vreemd
Hier draai ik met een P3 1000 met Asus moederbord met VIA chip
64 samples kan ie trekken mits niet te gek veel plugins
Draai probleemloos Cubase SX in combinatie met Reason en Rebirth.
Met de drivers die met de cd geleverd waren had ik ook eerder last van gekraak.
Ook updaten gaf wel eens problemen.
Na een schone installatie XP en de laatste drivers vers geïnstalleerd draait het sindsdien probleemloos.
Cubase SX draait wel het soepelst onder Win XP

Nou, ik heb dus zo xp compleet opnieuw geïnstaleerd nadat ik m'n harde schijf geformateerd had (das het voordeel van dualboot)

Maar het probleem blijft bestaan, ook de irq's blijven gelijk.

Ik heb nog eens goed gekeken in m'n bios, maar ACPI kan ik daar nergens uitschakelen.

Probeer eens in de hardware settings je type computer van APCI naar 'Standaard computer' te zetten. En krijg je een hele waslijst vragen om je knars maar dat hoort erbij. Daar even doorheen en dan goed opletten welke IRQ's er bij welke apparaten ingedeeld worden.

Het onderstaande geldt voor een windows xp installatie meteen aan het begin bij het blauwe scherm.

Er staat dan:
"Hit F6 if you need to load a third party SCSI or Raid driver."

When this message appears, press F5. You can now make HAL choices by viewing the different options.

Hier kies je dus "Standard PC" (pijltjestoetsen).

Dus als er F6 staat moet je op F5 drukken (microsoft.......)
Geen geintje ik heb 't ook zo gedaan.

Back