midi keyboard via audiointerface

Guevara

Nieuwkomer
Laatst heb ik Ableton live 6 en een konnekt 24D van TC aangeschaft. Daarbij heb ik de microKontrol van een vriend geleent, omdat hij er na anderhalf jaar nog niet uitkwam.:stupid Na een avond pielen lukte het mij aardig dit ding werkende te krijgen in Ableton.

De Konnekt heb ik op me MacBook pro via firewire, en de microKontrol via usb. De microKontrol werkt prima via usb, maar toch wil ik het anders proberen. (Noem me eigenwijs). Ik zou graag de microKontrol via de Konnekt laten gaan(midi, zoals aangegeven in de handleiding van de Konnekt moet het te doen zijn), alleen ziet de Macbook de MicroKontrol dan niet. Nu heb je zo'n mooi programmaatje op de mac om midi apparaten door te linken, maar dat wil hij dus niet doen met de vooringestelde audiointerface en het midikeyboard, alleen als ik zelf de Microkontrol aanmaak, maar dan nog werkt het niet. Als dit niet mogelijk is, hoor ik dit ook graag, maar toch lijkt het me sterk.

Laatste vraag is dan nog, dat ik ook een electribe esx bezit, en deze toch in de setup zou willen verwerken. Wat zijn de mogelijkheden met de electribe t.o.v. ableton. Kun je ze alleen laten syncen, of kun je de electribe ook als verkapte midi controller gebruiken, en zo ja , hoe dan.

Grtz.

Back