Prophet 5

als ik het goed begrijp is de rev 2 zoiets als piietje bell en de rev 3 te vergelijken met jozef geelman.
of zegt dat je niks?

Origineel geplaatst door Leo
als ik het goed begrijp is de rev 2 zoiets als piietje bell en de rev 3 te vergelijken met jozef geelman.
of zegt dat je niks?

Pietje en geelman zegt me niet Leo (WASDA?:dubbel: )

Wat ik wel kan zeggen de rev2 klinkt bijna als een rsf kobol in poly,presies,muzikaal,impactvol.

vb,idereen weet dat 1 voice v/e p5 rev3.3 niet zo punchy is als een monefone pro-one.(onanks de identieke chips)ja toch!

met een rev2 P5 verandert deze verhouding compleet....,heb ik genoeg gezegt?

dat gedoe over revs....die 3.3 heeft weer zijn eigen caracter..en als er een rev 2 SSM naar de klote gaat..ben je mooi de sjaak..

Ik wil ze ook wel eens naast elkaar horen.
"19" was één van de mindere nummers van P. Hardcastle,
baslijntje daarentegen is geniaal.

Origineel geplaatst door HEXAGON
Pietje en geelman zegt me niet Leo (WASDA?:dubbel: )

Wat ik wel kan zeggen de rev2 klinkt bijna als een rsf kobol in poly,presies,muzikaal,impactvol.

vb,idereen weet dat 1 voice v/e p5 rev3.3 niet zo punchy is als een monefone pro-one.(onanks de identieke chips)ja toch!

met een rev2 P5 verandert deze verhouding compleet....,heb ik genoeg gezegt?

@ radiance,de rev2 en rev3 zijn 2 totaal verschillende synths (ik weeg mijn woorden !)

Het filter van de rev2 (de beste ooit gemaakt ssm2040) met zijn super 4 super presieze 'gelockte cellen' maakt het mogelijk dicht bij acoustische intrumenten imitaties te synthetiseren.

Brass bvb of strings,het polymod effect op een rev2 geeft totaal andere resultaat dan op een rev3.

Als men overal in oude advertenties of waar dan ook sprak nu of jaren terug,van de ultieme prophet sound gebruikt door ale grote artiesten,dan sprak men van die enkele (1100+ ?) rev1 en rev 2's en dus NIET van die rev3 met zijn typische niet in het oog springende curtis sound.

Iedere echte vintage polysynth lover die ooit een rev2 hoort,wil er 1. GEGARANDEERT!

Ik heb 1 Rev2 en 2 Rev 3's gehad,alles is weg nu...

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
dat gedoe over revs....die 3.3 heeft weer zijn eigen caracter..en als er een rev 2 SSM naar de klote gaat..ben je mooi de sjaak..

o sorry, niet meer zeuren over verschil tussen prophet5 rev 2 en 3. nog meer dingen waar niet meer over gezeurd mag worden ralph?

Ja de rev2 schijnt van iedere liefhebber die ik ken een te gekke bak te zijn.
De REV3 heb ik eigenlijk nooit wat aan gevonden in de tijd dat ik hem een paar keer geprobeerd heb.
Dan zou ik veel eerder voor een andere poly gaan.

Trouwens vor die dat het ni weten of denken het zo te kunnen hebben.

De MOTM module 440 classic discrete OTA design,dat zogezegt een exacte copie is van een SSM2040 ,wel heeft er niks mee te maken (ik heb net 1 gekocht)

Is helemaal niet slecht,ver van zelfs,maar als de filter geopen wordt is die meer als een minimoog idem voor de resonance.

hij heeft lichte 2040 trekjes als de filter closed is met korte adsr erin (hoog fm niveau) en wat reso toevoegsel.

Een eigenschap van die ssm2040 is dat die heel presies is en blijft ook met hoge resonansie.dit is heel moeilijk met woorden te beschrijven,en geen enkel andere filter van eenderwelk merk heeft die eigenschap blijkbaar.

Let Wel,mijn bedoeling is niet die kerel zen rev3.3 verkoop te saboteren,integendeel,een heel aangename prijs voor zen toestel die in tiptop staat lijkt te zijn.

Enkel ,het moet voor iedereen duidelijk zijn dat vanaf nu een rev2 en rev3 als 2 compleet verschillende synths beschouwt moeten worden ondanks dezelfde look en funkties. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HEXAGON
@ radiance,de rev2 en rev3 zijn 2 totaal verschillende synths (ik weeg mijn woorden !)

Het filter van de rev2 (de beste ooit gemaakt ssm2040) met zijn super 4 super presieze 'gelockte cellen' maakt het mogelijk dicht bij acoustische intrumenten imitaties te synthetiseren.

Brass bvb of strings,het polymod effect op een rev2 geeft totaal andere resultaat dan op een rev3.

Als men overal in oude advertenties of waar dan ook sprak nu of jaren terug,van de ultieme prophet sound gebruikt door ale grote artiesten,dan sprak men van die enkele (1100+ ?) rev1 en rev 2's en dus NIET van die rev3 met zijn typische niet in het oog springende curtis sound.

Iedere echte vintage polysynth lover die ooit een rev2 hoort,wil er 1. GEGARANDEERT!

Ik heb 1 Rev2 en 2 Rev 3's gehad,alles is weg nu...

Toch wil ik ze eens naast elkaar horen. En dan de knoppen in dezelfde stand en luisteren wat het verschil is. Daarna met b.v de rev. 3 het geluid v/d ref. 2 zo dicht mogelijk zien te benaderen zonder op de knoppen stand te letten. Alles opnemen, normalizen etc. etc.
Ik ben best blij met m'n rev. 3 en voor een vette sound leiden er meer wegen naar Rome. Dat is mischien iets wat veel synthfreaks wel eens vergeten. In die oude opnamen gaan de synths die je hoort mischien wel door een buizen pre amp, een Pultec EQ en daarna nog eens door een Fairchild compressor om maar wat te noemen........En die plaat van Paul Hardcastle zal ook zeker niet in een cheapo studio zijn gemaakt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door radiance
Toch wil ik ze eens naast elkaar horen. En dan de knoppen in dezelfde stand en luisteren wat het verschil is. Daarna met b.v de rev. 3 het geluid v/d ref. 2 zo dicht mogelijk zien te benaderen zonder op de knoppen stand te letten. Alles opnemen, normalizen etc. etc.
Ik ben best blij met m'n rev. 3 en voor een vette sound leiden er meer wegen naar Rome. Dat is mischien iets wat veel synthfreaks wel eens vergeten. In die oude opnamen gaan de synths die je hoort mischien wel door een buizen pre amp, een Pultec EQ en daarna nog eens door een Fairchild compressor om maar wat te noemen........En die plaat van Paul Hardcastle zal ook zeker niet in een cheapo studio zijn gemaakt.

Je kan dat niet,deris van geen benadering mogelijk,het is een volledige andere sound,ander synth zij ik,begrijp je dat niet,jawel als je een hoort zul je het wel begrijpen,dan begin je zelfs niet meer aan je vergelijking...

mensen die een Rev3 hebben en denken dat ze dan de classic Prophet sound hebben...,wel ja ,sorry hoor maar dat is het niet hoor,moeilijk te aanvaarden he!,toch is het zo...

Origineel geplaatst door radiance
Ik mag ze geloof ik niet naast elkaar horen.....=(

Je mag het wel,maar doe het maar pas als je 1 te koop weet staan...

Het spijt me maar ik wist het ook niet tot ik er 1 gehoort heb,ik heb hem gewoon gekocht zonder hem te horen trouwens,in feite moet je hem niet horen om hem te kopen...zo 'erg' is het

Ik heb ook een dijdje liggen jagen achter een polykobol (enkel 30 van gemaakt) uiteindelijk ging de deal niet door,en achteraf was ik ni boos omdat er 2044's in zitten,ik dacht eerst dat het 2040 was.

bij mijn weten is de Emu audity en de P5 Rev2 de enige poly's met 2040,want blijkbaar zitten er in de voyetra 8 geen 2040 maar 2044,enfin das nog ni duidelijk hier..

Dus met de aankoop van een rev2 heb je zeker een uniek stuk (sound)

Back