Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mono-poly
hey over smaak en kleur val niet te twisten he.
maar jij heb zekler een jp6 of een rev3?
Origineel geplaatst door ch9527
is toch best interessant om uit te zoeken waarom zo'n pro-one meer ballen heeft dan die prophet5 rev3?
Origineel geplaatst door ch9527
tja, ik heb een jup6. ben d'r heel blij mee. maar ik vraag me soms wel eens af waar de grote verschillen vandaan komen. ik bedoel als je 2 synths hebt met filters open en zelfde osc. dan zou je in principe toch wel aardig bij elkaar in de buurt moeten komen? en als dat niet zo werkt, waar kan dat dan aan liggen? (als ik mijn moog filter open gooi en er iets doorheen haal, dan klinkt ie voller dan zonder dat filter)
De vca's en de weerstand waardes van de filterchips en vca's etc etc spelen ook mee met de klank van een synth.
Tuurlijk maar dan niet met Curtis chips![]()
Origineel geplaatst door HEXAGON
Ja iemand die nooit een rev2 gehooert heeft waarschijnlijk..
en als je nooit een rev2 gehoort hebt dan is (kan) inderdaad een rev 3 vet klinken en laten denken dat die juist goed is in het nabootsen van echte instrumenten .
Laat mij het nog is zeggen de rev2 heeft niets te maken met een rev3,NIETS.
Origineel geplaatst door Catalunya
Voor alle 3.3 bezitters die tevreden zijn. Ik vond hem ook zeer goed klinken hoor![]()
Het gaat om de klank en ik zou geen synth kopen puur omdat die ene chip erin zou zitten.
Dit is van de verantwoordelijke God zelf (Dave Rossum): .......De P5 is zoals je kan lezen een Emu R&D (De goden van enkele van de beste analoge chips ooit)
Wat niet duidelijk is,maar wat logisch lijkt,is dat wanner emu stop heeft gezegd aan SCI om het verder te fabrikeren van DE p5 ,om financieele reden,is dave heel de boel moeten herdesignen voor de rev3 die volledig met curtis werkt,en verder werd verkocht als prophet,MAW ,sinds der rev3 is de P5 geen P5 meer,enkel het omhulsel lijkt er op...
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
. Maar goed, da's maar mijn 'darmgevoel'

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Ik heb geen van de P5 revs ooit mogen betasten, dus inhoudelijk heb ik geen mening in dit dispuut en is deze post dus een beetje OT. Maar dat verhaal van de Dave Rossum klinkt mij erg in de oren als iemand die zich heel belangrijk vind en misschien zijn eigen rol in de dingen graag een beetje opblaast. Maar goed, da's maar mijn 'darmgevoel'
Ja idd ik vind de rev3 cool klinken,typishe curtis sound zeg maar, DE curtis synth laat ons zeggen,maar ja...
Ik vind het respect tonen voor de creator even belangrijk,dan voor het vintage toestel zelf,belangrijker zelf als het toestel te bezitten.. In dit geval met de rev2 en zijn oorsprong is dat meer als duidelijk.

Origineel geplaatst door Hanz
PS, dan moet je dit ding eens bekijken, ziet er leuk uit... (mét MP3 voorbeeldjes voor de liefhebbers) http://www.siliconbreakdown.com/msl/ssm2040.html

Origineel geplaatst door ambi-j
enkele essentiele verschillen tussen prophet5 rev3 en memorymoog die dat kunnen verklaren:
de 3360 vca's van de memorymoog hebben een betere dynamiek dan de 3280's (soort dual ca3080) van de prophets
in de memorymoog zit ook een discreet moogfilter en deze wordt bovendien zwaar uitgestuurd.
(tot een flink stuk in vervorming kan) de p5 rev3 en de pro1 hebben een cem3320 en dat is een mindere: (verliest snel veel van zijn klank als je in resonantie gaat)
en... de memorymoog is een 3 osc synth (mono toch wel een voordeel): geen iel moment als er 2 golven in tegenfase staan (de typische zweving van een 2 oscillatorsynth). de prophets moeten het maar met 2 osc.
en de prijsklasse natuurlijk
Tuurlijk maar dan niet met Curtis chips![]()
Origineel geplaatst door radiance
We hebben het hier over de totale signaal keten (signal path...) toch?
Conclusie: Een pro one door een Mackie/Behringer klinkt even vet als een Prophet 5 (rev.3) door SSL/Neve of andere mengtafel met een hoogwaardig signaal pad....(we kunnen ook nog de geluidskaart erbij betrekken maar nu ff simpel)