jup 8 3700 doen of niet?

dennisb

Ouwe rot
op ebay staat een jupiter 8 voor 3700 en ik heb nog nooit zo'n mooie gezien, ding lijkt wel nieuw. Nu is 3700 een erg hoog bedrag maar nog lang niet zoveel als dat ze nieuw waren en het apparaat lijkt in nieuwstaat te verkeren. Heeft iemand wel eens een mint jup 8 voor minder weg zien gaan de laatste tijd? Zal ik het doen of ben ik gek als ik het doe?

Re: jup 8 3700 doen of niet?

Origineel geplaatst door dennisb
op ebay staat een jupiter 8 voor 3700 en ik heb nog nooit zo'n mooie gezien, ding lijkt wel nieuw. Nu is 3700 een erg hoog bedrag maar nog lang niet zoveel als dat ze nieuw waren en het apparaat lijkt in nieuwstaat te verkeren. Heeft iemand wel eens een mint jup 8 voor minder weg zien gaan de laatste tijd? Zal ik het doen of ben ik gek als ik het doe?

Je bent gek als je het doet.

de laatste tijd staan er wel erg veel mooie vintage dingen op marktplaats.
en de advertenties verdwijnen weer, of spullen zouden verkocht zijn, hoge biedingen, die ook weer verdwijnen.
het wordt steeds gezelliger in synthesizer land.

Origineel geplaatst door Leo
ja inderdaad, gek!

nearmint max 2500, zou ik zeggen.

maar waar dan? Het gaat er ook om dat zo'n jup te bemachtigen is. Ik ben voornamelijk bang dat ik maanden op zoek moet en nooit meer zo'n mooie tegenkom. Ik zit al zo lang te fantaseren over die bak en ik kan het nu betalen, dat kan over een tijdje ook wel weer anders zijn.

Je maakt en jezelf blij, en de verkoper :okdan: :luv:
En misschien mij als je hem over een jaar voor 1850,- verkoopt 8)

maar waar dan? Het gaat er ook om dat zo'n jup te bemachtigen is. Ik ben voornamelijk bang dat ik maanden op zoek moet en nooit meer zo'n mooie tegenkom. Ik zit al zo lang te fantaseren over die bak en ik kan het nu betalen, dat kan over een tijdje ook wel weer anders zijn.

Als je echt niet op je geld zit moet je het doen. Maar aangezien jezelf al aangeeft dat dat over een tijdje wel weereens anders kan zijn lijkt het mij geen verstandige keus. Zeker niet als je in je achterhoofd houd dat je hem waarschijnelijk onder de 3000euro moet gaan verkopen mocht het over een tijdje anders zijn met je geld. (dan praat ik niet over jaren natuurlijk want ik weet niet wat de markt dan doet.

Patience is your moneys best friend :eureka:

ps heb je een link naar die Jup8 van Ebay?

een tijdje terug nog op marktplaats, of hier op het forum, dat was ook een prima jp8, voor 2400 euro.
beetje geduld en beetje rondkijken en je komt hem wel tegen. en of je het geld dan nog hebt, ligt aan jezelf. je bent en volwassen kerel en als deze synth echt je droom is, dan moet je toch kans zien het geld apart te houden?!
ik betaal ook wel eens meer voor een synth die ik graag wil, meer dan nodig als ik wat meer geduld heb, maar boven de 3000 voor een jp8 is echt waanzin!
succes!

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Als je echt niet op je geld zit moet je het doen. Maar aangezien jezelf al aangeeft dat dat over een tijdje wel weereens anders kan zijn lijkt het mij geen verstandige keus. Zeker niet als je in je achterhoofd houd dat je hem waarschijnelijk onder de 3000euro moet gaan verkopen mocht het over een tijdje anders zijn met je geld. (dan praat ik niet over jaren natuurlijk want ik weet niet wat de markt dan doet.

Patience is your moneys best friend :eureka:

ps heb je een link naar die Jup8 van Ebay?

hier staat ie http://cgi.ebay.nl/Roland-Jupiter-8...ryZ16220QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Het risico dat ik m snel weer moet verkopen omdat ik anders niet kan eten wil ik wel nemen, ik verkoop dan liever mijn auto trouwens dan een mint jup8. Dus jij vindt dat ie het op zich wel waard is? Dat is wat mij betreft een beetje de kwestie, heb best geduld maar is dat hier nodig, ik ben er nog niet uit. Ik ga er iig nog een nachtje over slapen en neem morgen een beslissing, alle raad tot dan is zeer welkom. Hopen dat ie er morgen nog is of juist niet dan hoef ik me er ook niet meer druk om te maken
:dubbel:

een tijdje terug nog op marktplaats, of hier op het forum, dat was ook een prima jp8, voor 2400 euro.
beetje geduld en beetje rondkijken en je komt hem wel tegen. en of je het geld dan nog hebt, ligt aan jezelf. je bent en volwassen kerel en als deze synth echt je droom is, dan moet je toch kans zien het geld apart te houden?!
ik betaal ook wel eens meer voor een synth die ik graag wil, meer dan nodig als ik wat meer geduld heb, maar boven de 3000 voor een jp8 is echt waanzin!
succes!

tja das wel een errug groot verschil van 1300 euro, ik hoef ook niet perse een mint te hebben maar het mag wel natuurlijk. Maar goed jij vindt 3700 nog steeds veel teveel voor een perfecte.
Ik weet er nog wel 1 die binnenkort ebay opgaat met 3000 als target maar die heeft vanachter een scheur met roest , check : Http://www.mrshark.be/Jupiter_8_for_sale/roland_jupiter_8_be.htm

hier staat ie http://cgi.ebay.nl/Roland-Jupiter-8...ryZ16220QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Het risico dat ik m snel weer moet verkopen omdat ik anders niet kan eten wil ik wel nemen, ik verkoop dan liever mijn auto trouwens dan een mint jup8. Dus jij vindt dat ie het op zich wel waard is? Dat is wat mij betreft een beetje de kwestie, heb best geduld maar is dat hier nodig, ik ben er nog niet uit. Ik ga er iig nog een nachtje over slapen en neem morgen een beslissing, alle raad tot dan is zeer welkom. Hopen dat ie er morgen nog is of juist niet dan hoef ik me er ook niet meer druk om te maken
:dubbel:

die is er morgen nog hoor, voor die prijs. aan de buitenkant ziet ie er trouwens zeer mooi uit.
verder zeg ik er niks meer over, want hij wordt aangeboden door een forumlid en ik wil geen ruzie :)
maar je bent knettergek als je het doet. ;) dan kan je ook wel bij RL music gaan winkelen.

die is er morgen nog hoor, voor die prijs. aan de buitenkant ziet ie er trouwens zeer mooi uit.
verder zeg ik er niks meer over, want hij wordt aangeboden door een forumlid en ik wil geen ruzie :)
maar je bent knettergek als je het doet. ;) dan kan je ook wel bij RL music gaan winkelen.

bij rl staat ie dus voor 4600 en dan moet het nog verscheept worden ook, daar peins ik dus niet over. Welk forumlid dan? ralphvanzeel? Die heeft toch 2600 betaald de laatste keer, hmmm das wel errug veel erop.

Ik zou de verkoper gewoon mailen, dat als hij hem niet verkoopt via ebay (wat best mogelijk is) dat je hem gewoon voor 3000,- wil komen ophalen.

Origineel geplaatst door pal
Ik zou de verkoper gewoon mailen, dat als hij hem niet verkoopt via ebay (wat best mogelijk is) dat je hem gewoon voor 3000,- wil komen ophalen.

ik heb m al gesproken, aardige vent, en 3700 blijft het ook. Ik geloof ook best dat ie daarvoor weg gaat, vergeet niet dat ie mint is. Is toch net zo met postzegels en muntjes de allermooiste zijn gewoon het duurst, hmmm ik merk aan mezelf dat ik gewoon een weg zoek om het te rechtvaardigen, ben bang dat ik het ga doen maar hoop ook stiekum dat ie morgen weg is.

bij rl staat ie dus voor 4600 en dan moet het nog verscheept worden ook, daar peins ik dus niet over. Welk forumlid dan? ralphvanzeel? Die heeft toch 2600 betaald de laatste keer, hmmm das wel errug veel erop.

ok, RL is nog erger, maar wel mint, van binnen en buiten.

knobexploit is ralph van zeel ja. ik zou me niet druk maken over wat hij erop legt, dat doen meer mensen hier, maar dat slaat totaal nergens op. stel je nou voor dat hij m voor 200 koopt en er 500% op wil verdienen, zeg je dan ook nee?!
dat zijn zijn zaken toch? wat kan jou dat nou schelen.
het feit dat hij m voor 2600 heeft gekocht (volgens jou, het zou ook om een andere kunnen gaan) ondersteunt echter wel dat die dingen dus voor een dergelijk bedrag te koop zijn. in 2006 heb ik er zeker 4 te koop gezien rond 2500 en ik was echt niet op zoek, maar kwam ze gewoon tegen. dan ben je wat mij betreft gek, of gewoon errug ongeduldig, als je er zoveel meer voor zou betalen.
en vergis je niet over of zo'n ding het waard is en of je hem voor dat geld weer kwijt kan. knobexploit heeft een ebay winkel die bekend is bij een flink aantal potentiële klanten. het zou mij niet verbazen als hij de jp daadwerkelijk voor rond de 3500 verkoopt, maar dat wil niet zeggen dat het jou ook zou lukken. dat ligt toch iets anders.

sorry, ik bedoelde niet 'nog erger', maar 'nog duurder'. erg is dat natuurlijk helemaal niet.

Wil je hem gaan gebruiken, of als museumstuk neerzetten?

Wil je er lekker mee pielen dan zou ik even wachten.
Wil hem hebben om op te kwijlen, dan zou ik hem nu kopen.

In beide gevallen worden ze toch meer waard in de toekomst. Tot de dag valt dat geen mens meer weet wat een jupiter 8 is, en de technologie ons eindelijk verder heeft gebracht dan de synthesekracht uit het analoge tijdperk. En dit tijdstip kan wel eens eerder voor de deur staan dan je lief is ;-)

:engel:

Voor dat geld heb je heel wat Jupiler 8. :biertje:

tja das wel een errug groot verschil van 1300 euro, ik hoef ook niet perse een mint te hebben maar het mag wel natuurlijk. Maar goed jij vindt 3700 nog steeds veel teveel voor een perfecte.
Ik weet er nog wel 1 die binnenkort ebay opgaat met 3000 als target maar die heeft vanachter een scheur met roest , check : Http://www.mrshark.be/Jupiter_8_for_sale/roland_jupiter_8_be.htm

Deze stondt een dik half jaar geleden voor ongeveer 2800€ te koop

zie deze thread

Dus zo snel zal ie niet verkocht zijn... en zeeeeeker niet aan die prijs.

}:|

Back