Patchbay kwaliteit

Chulukinat

Ouwe rot
Tasten goedkope audio patchbays zoals die van behringer je signaal aan? Ik heb heel dringend een patchbay nodig om al mijn apparaten eens goed te kunnen benutten, maar ik durf het maar niet aan om zon behringer ding te kopen, omdat ik niet zeker weet of dit invloed zal hebben op m'n signaal.
Kan iemand mij verlichting bieden?

Ik heb heel dringend een patchbay nodig om al mijn apparaten eens goed te kunnen benutten
Zo dringend dat je overweegt een Berhinger te kopen ?
Ik zou het niet doen.

Als je aan een petsjbee gaat beginnen gaat 95% van de kosten zitten in de bekabeling. Bij intensief gebruik moet de patchbay nogal wat 'mechanisch geweld' aankunnen, iets waar Behringer nou niet echt bekend om staat. Kans is groot dat een PB van dat merk snel gaat kraken of andere ellende veroorzaakt.

Neutrik lijkt wel okee (€45, slechts) hoewel in die van mij enkele plug-units zitten die brom aan het signaal toevoegen, zij het miniem. Maar storend is dfat niet...

Origineel geplaatst door Cecil
Als je aan een petsjbee gaat beginnen gaat 95% van de kosten zitten in de bekabeling. Bij intensief gebruik moet de patchbay nogal wat 'mechanisch geweld' aankunnen, iets waar Behringer nou niet echt bekend om staat. Kans is groot dat een PB van dat merk snel gaat kraken of andere ellende veroorzaakt.

Neutrik lijkt wel okee (€45, slechts) hoewel in die van mij enkele plug-units zitten die brom aan het signaal toevoegen, zij het miniem. Maar storend is dfat niet...

Die brom kan nooit door de patchbay. Denk eerder dat je een aardelus veroorzaakt doordat je in geval van patchen wel de aarde van meerdere apparaten aan elkaar koppelt.

Die PCB units in de neutrik zijn vast geschakelde prints die ALTIJD dezelfde routing hebben (ook al veranderd voor de gebruiken de routing als hij de unit anders in de patcbay zet, je veranderd in fout alleen de richting en waar de audio binnenkomt en weggaat).

Heel misschien kan je toch kapotte sockets hebben of plugs die vies of defect zijn. Maar ik gooi het op een aardelus......

Origineel geplaatst door Acidfever
Die brom kan nooit door de patchbay. Denk eerder dat je een aardelus veroorzaakt doordat je in geval van patchen wel de aarde van meerdere apparaten aan elkaar koppelt.

Die PCB units in de neutrik zijn vast geschakelde prints die ALTIJD dezelfde routing hebben (ook al veranderd voor de gebruiken de routing als hij de unit anders in de patcbay zet, je veranderd in fout alleen de richting en waar de audio binnenkomt en weggaat).

Heel misschien kan je toch kapotte sockets hebben of plugs die vies of defect zijn. Maar ik gooi het op een aardelus......

Wellicht heb je gelijk: een aardlus, maar...
Toen ik de kabels in een willekeurig ander printje stak was het over; nog eens getest met andere apparaten en wederom een minieme brom. Die ene heb ik nu uiterst rechts geplaatst, zodat ik 'm niet (zo snel) gebruik...

't kan ook een productiefoutje zijn...

Behringer patchbays geven volgens mij nou niet direct een minder signaal dan andere patchbays.......tenzij je bijv een patchbay van ultrageleidend materiaal (goud?) zou hebben ofzo.
Die behringers vind ik prima patchbays, niet duur, veelzijdig (meerdere modes per channel meestal). let wel op dat je een gebalanceerde koopt, dit kan je een hoop brom besparen soms!

Btw, om ff te spammen, ik heb een patchbay te koop voor 19 euro......... http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=recopn&md=details&id=72712

Ik heb zo'n goedkope Neutrik van €48, aan het typenummer kun je al zien dat dit ding in licentie in China gebouwd wordt. Het verschil met een Behringer zal minimaal zijn (komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek). De betere Neutrik patchbays met Bantam (TT) jacks kosten meteen zo'n €450. Plus dat je natuurlijk ook Bantam patch kabels moet hebben, ook niet goedkoop.

waarom zie ik toruwens heel veel jack bays maar geen xlr patchbays?

ik zoek nog een xlr ba, maar die is slecht te ivnden of is ontiegelijk duur...
(liefst met xlr front, jack back)

kweetniet hoor maar misschien omdat xlr's meer ruimte innemen dan jacks? Er zijn wel gebalanceerde patchbays overigens (met jacks weliswaar) als het je daar om te doen is.

Origineel geplaatst door Hazes
kweetniet hoor maar misschien omdat xlr's meer ruimte innemen dan jacks? Er zijn wel gebalanceerde patchbays overigens (met jacks weliswaar) als het je daar om te doen is.

nee t is me te doen om de xlrs. Ik heb ze wel eens gezien.

Origineel geplaatst door Skabouter
tenzij je bijv een patchbay van ultrageleidend materiaal (goud?)
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=recopn&md=details&id=72712

En dat heeft ook geen zin want goud is dan wel heel goed geleidend, ergens knal je er toch normale jacks aan ( ik ken eigenlijk helemaal geen vergulde jacks, trouwens vergulde patchbays ken ik ook niet) en die geleiding van goud naar een ander materiaal, is slechter dan de verbinding tussen 2 dezelfde materialen.

Even terugkomend op het onderwerp.

Ik ontwijk vaak Behringer spullen en heb er verder ook geen behalve 2 patchbays (ultrapatch 2000) :)

Ben van mening dat de kwaliteit van kabels meer weegt dan het verlies van signaal via een patchbay. Al moet ik wel zeggen dat ik de patchbays alleen gebruik voor fx sends en returns e.d. Mijn stereomix of lead vocal gaat er per definitie niet doorheen!

Maar verder degelijk dingetjes, werkt al 6 jaar zonder problemen.

Plaag

Vind 'm helemaal niet degelijk.

Had eigenlijk een vaste routing door dat ding, dus weinig kabeltjes prikken.

En toch presteert die Behringer het om te storen (dat je aan de jacks moet rommelen om het weg te krijgen, zowel voorkant als achterkant).

Nu is het rackvulling.....

Een patchbay is vaak een keuze tussen een paar tientjes of een paar honderd euro. Ergens zal het kwaliteitsverschil vandaan moeten komen. Het lijkt me dat bij relatief weinig gebruik zo'n behringer het prima doet en ook een gezonde levensduur heeft.

Ik heb ooit een behringer patchbay gekocht om wat te kunnen experimenteren met doorlussen en eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Misschien is een Samson patchbay een alternatief.

Ik heb een paar Behringer Ultrapatches gehad, sommige pluggen vielen er na een tijdje gewoon uit, alsof alles wat te ruim was en te slap. Heb nu Neutriks (die goedkope), is ook niet alles, soms duw ik met een plug aan de voorkant de plug aan de achterkant een beetje weg waardoor er geen signaal kan lopen. Word je helemaal gek van, eerst denk je dat je de volume pot niet open hebt, dan dat er verkeerd gepatched is, dan dat je kabel kaduuk is: blijkt het weer dat doordruk gezeik te zijn. Gebeurt met goedkope en dure kabels, patchkabels, gebalanceerd en ongebalanceerd. Maar ja, om nou weken te solderen en een vermogen uit te geven aan zoiets doms als een patchbay.... misschien moet het toch=(

Zo te horen heb ik geluk gehad en werken mijne naar behoren. Vind het wel opvallend dat er niet veel keus is qua patchbays bij de locale audiozaak. En natuurlijk vind je alles op internet, maar ik 6 jaren geleden niet ;)

ik heb ook een behringer en moet zeggen dat de pluggen redelijk blijven zitten. Wat ik wel minder vind is dat de configuratiemogelijkheden op de bovenkant zitten, als je hem in rack stop (en waardoor overigens de sliders kunnen verschijven). Eenmaal vast in je rack valt dan dus niets meer aan je config aan te passen.

Wel hoorde ik dat de behringers kunnen lekken.. ik meen op mijn linker kanalen hier ook last van te hebbben, ben nu maar van rechts begonnen.

Ik zag laatst wel die samson belanceerde patchbay, zag er wel stevig uit EN je kun de config aanpassen via switches op de voorkant. Nu heb ik ook ongebalanceerde aansluitingen (nu eigenlijk voornamelijk, alle gebalanceerde dingen zijn rechtstreeks op de mixer aangesloten), heeft het dan nog wel zin om gebalanceerd te gaan?

Verder merkte ik op dat mijn patchkabels stereo zijn, ook hier de vraag of dat nou echt wat uitmaakt????

Stereo kabels?

Stereo kabels?

Dit is niet stereo maar gebalanceerd, er zijn veel patchbays die gebalanceerd zijn vandaar

ik vind de uitwisselbaarheid en diy herstelfactor van neutrik het leukst..

vertrouw geen schakelaars :)

Back