Nord modular --> G2 patch converter

SpaceAgentSpiff

de aarde is een LFO
Volgens mij nog niet gemeld hier op het forum (correct me if I'm wrong): er is sinds kort een heel aardig functionele converter die NM1 patches omzet in G2 patches voor de Clavia Nord Modulars. Het werd altijd als een grote fout van Clavia gezien door veel gebruikers dat oude patches niet om te zetten waren naar de G2. Nu kan dat dus, en komt de enorme >27.000 patch library van de NMclassic grotendeels beschikbaar voor de nieuwe G2.
Omdat niet alle NMclassic modules een 1:1 vertaalde module in de G2 hebben, is er voor sommige NMclassic modules een G2 building block gemaakt die het gedrag zo goed mogelijk emuleert. De sounds zullen niet altijd hetzelfde zijn, maar het is al heel wat er een automatische converter is; eventueel kun je altijd nog wat finesses met het handje tweaken. Moeten wel V3.03 patches zijn, maar eventueel kun je elders een V2-->V3.03 converter vinden (Jan Punter aka Blue Hell op EM heeft deze ooit gemaakt). Niet alle patches converteren op dit moment, maar ongeveer de 90% geloof ik. Verdere updates van de converter zullen nog wel komen...

Hier gebeurt het!

PS: het is nu nog een command line app, zonder grafische gui. Als je het draadje leest moet je er ws wel uit komen om het op een windows PC te gebruiken (tip: sleep te converteren patches naar de directory van de converter en typ dan "nm2g2 *.pch")

Ik zag dat sommige posts op EM de indruk wekken dat je zelf eerst python moet installeren op je pc voordat het werkt. Voor windows pc's is dat iig niet het geval, er zit een gewone .exe file bij die je zonder poespas kunt gebruiken (dus wel via command line window, dat ouderwetse DOS-gedoe ;))

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Ik zag dat sommige posts op EM de indruk wekken dat je zelf eerst python moet installeren op je pc voordat het werkt. Voor windows pc's is dat iig niet het geval, er zit een gewone .exe file bij die je zonder poespas kunt gebruiken (dus wel via command line window, dat ouderwetse DOS-gedoe ;))

Ach dat is even 1 keer proberen en voor altijd weten hoe het werkt. De mogelijkheid om dit te doen is echt behoorlijk krachtig vind ik. Ook al heb ik naast een G2 ook een G1 vind ik deze mogelijkheid toch erg prettig, bijvoorbeeld om oude patches ook eens op de G2 te checken zonder ze eerst volledig na te bouwen.

Origineel geplaatst door gerrie79
doet het niet :( ook python niet.
Bij mij wel hoor, werkt prima. Hoe heb je het gebruikt? Win of Mac? Op Win: je kunt niet gewoon dubbelklikken op de nm2g2.exe file, dat werkt niet. Moet dus via command line zoals vermeld. Wat is het probleem bij jou?

:okdan: Uitstekende tip :okdan:

Het was even uitvissen hoe het ook alweer zat met dos, maar werkt prima.
Ene patch beter dan de andere, maar ik ben zeker niet ontevreden.

groet

Tom

Bij mij wel hoor, werkt prima. Hoe heb je het gebruikt? Win of Mac? Op Win: je kunt niet gewoon dubbelklikken op de nm2g2.exe file, dat werkt niet. Moet dus via command line zoals vermeld. Wat is het probleem bij jou?

O jee het wrkt ook op mac, had het alleen ff op een pc gechecked.
de editor viel er gewoon gelijk uit, zwart winddosje en hupsakee weer weg.
idem dito bij python.

Origineel geplaatst door gerrie79
de editor viel er gewoon gelijk uit, zwart winddosje en hupsakee weer weg.
idem dito bij python.
Dat gebeurt dus bij dubbelklikken. Heb je dit draadje eigenlijk wel gelezen of begrijp ik je niet goed :confused: Python hoef je niet te installeren, de exe file is voldoende.

Command line betekent dat je ergens bij je bureau accesoires naar 'opdrachtprompt' moet gaan, zodat je een zwart 'DOS' window krijgt met iets als "C:\windows>" oid. Vandaar moet je met fijne ouderwetse DOS commando's (dir, cd, etc) naar de directory waar je de converter hebt opgeslagen gaan en de dingen typen die ik hierboven heb uitgelegd. Van te voren heb je met de windows explorer alvast de te converteren patches in diezelfde directory gezet, en voila, het werkt als een zonnetje. Gelukkig voor jou komt er ws binnenkort een versie met GUI, zodat je gewoon kunt dubbelklikken :eureka:

Gelukkig voor jou komt er ws binnenkort een versie met GUI, zodat je gewoon kunt dubbelklikken :eureka:

beter :) (wat is binnenkort?)

15 minuten later..... yes, het is me gelukt. tof!

bedankt SpaceAgentSpiff. :)

Je hebt het voor mij heel helder uitgelegd Gerrie.:okdan:
Ik vind het op deze manier niet heel handig, maar gezien de tijd en energie die mensen geheel belangeloos in dit soort projecten steken vind ik niet dat ik daarover mag klagen.
Uiteindelijk werkt het prima als je het door hebt.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Je hebt het voor mij heel helder uitgelegd Gerrie.:okdan:

Ik weet van niets iik ben onschuldig :erm:

Ik vind het op deze manier niet heel handig, maar gezien de tijd en energie die mensen geheel belangeloos in dit soort projecten steken vind ik niet dat ik daarover mag klagen.
Uiteindelijk werkt het prima als je het door hebt.

hellemaal mee eens en werkt goed.

Excuses Gerrie, ik bedoelde in mijn vorige post SpaceAgentSpiff.

Dus waar ik Gerrie zei moet het SpaceAgentSpiff zijn, stop.....ik zet een joker in. ;)

groet

Tom

:D Was duidelijk, Tom32, no worries. Wat betreft hoe het nu werkt: dat is idd niet heel gebruiksvriendelijk (duurde ook even voordat ik het zelf door had), maar als je het een keer snapt is het goed te doen, vooral omdat je grote hoeveelheden patches in 1x kunt converteren.

@Gerrie: mooi dat het nu werkt. Wanneer die nieuwere versie komt met 'normale' windows gebruikersinterface weet ik niet; iemand op E-M (Cappy2112) is er mee bezig en die zegt 'binnenkort'. Geen idee of dat een kwestie van dagen of weken is. Trouwens, de programmeur van de converter zelf is ook nog bezig met een update, waarbij er ook een dx7-->G2 functie bij komt :okdan:

Excuses Gerrie, ik bedoelde in mijn vorige post SpaceAgentSpiff.

stop.....ik zet een joker in. ;)

:D

, waarbij er ook een dx7-->G2 functie bij komt :okdan:

VET :okdan:

Versie 1.3 is inmiddels online en het converteren van DX7 naar G2 gaat hier nu moeiteloos.
Echt een heel handig tooltje.

groet

Tom

Tada tadaaa! De hele patchverzameling van de NMclassic is nu beschikbaar voor de G2; meer dan 33.000 patches. Het is te downen in verschillende archives

Cool or what :halleluja

Tada tadaaa! De hele patchverzameling van de NMclassic is nu beschikbaar voor de G2; meer dan 33.000 patches. Het is te downen in verschillende archives

Cool or what :halleluja

OMG!! :koffie: :dubbel: :mega: :biertje: :okdan:

Dit is echt ge wel dig gewoon! Hulde aan de mensen die hier tijd in hebben geinvesteerd!

Back