mackie hr 824

Richardo

Ingeburgerd
Heb ik aan deze monitors genoeg om hiphop/r&B producties af te mixen? Of is het verstandiger om een subbass erbij te bestellen? Tevens, zijn deze monitors perfect voor deze genre?

Het beste is om toch diverse monitoren te gaan beluisteren.
heb zelf ook deze monitoren en ben er rete blij mee.
Bass genoeg 8~

Succes

ik heb hier en daar onderzoek gedaan, deze monitoren blijken goed te zijn volgens anderen (jij dus ook). ik wil er ook als 2de monitoren de Genelic 8020 A bij doen (plaats ze bovenop denk ik) of zijn deze overbodig?

Meerdere sets goeie monitors zijn zeer waardevol. Die Mackies vind ik relaxt. gaan redelijk diep qua bas, en kunnen ook redelijk hard (niet ECHT hard, dan springen de overload lampjes aan, maar "echt hard" is subjectief)
Genelecs zijn geweldig. Can't live without 'em. Maar 1 ding, ik zou eerder de akoestiek in je hok verbeteren dan een tweede set monitors halen. alle monitors in de wereld kunnen er niet voor zorgen dat je goed kan mixen in een onbehandelde ruimte!

Dynaudio maakt ook hele goeie speakers, check ze.

Origineel geplaatst door IJsman

Dynaudio maakt ook hele goeie speakers, check ze.

zoals de bm15 :P prachtigge speaker :{

Ik heb die switch van de hr 824 meestal op 47 hz staan anders gaan ze echt te laag.
Worden mijn buren niet echt blij van.
Als ik dan ga mixen zet ik ze af en toe op 37 hz.

De HR-824 staan er om bekend dat ze niet helemaal eerlijk zijn in het laag.
Ze geven veel te veel in verhouding.
Als een mix goed klinkt op je 824 dan kan het maar zo zijn dat in een diskotheek er geen laag meer inzit.
Pas daar dus een beetje mee op.
Een eerlijker geluid haal ik uit de Genelec 1031 met een subwoofer die ik kan bypassen.
Ook luister ik regelmatig af in mijn auto en op de TV.

Soms is dat juist wat je zoekt, een monitor die wat dieper is in het laag. Op menig feest zal het er net zo erg aan toe gaan.

Lees goed wat ik beschrijf,...
De 824 geeft te veel laag af waardoor je qua laag op een zeker moment tevreden bent.
Ga je met die mix naar een diskotheek dan kom je tot de ontdekking dat er geen laag in zit.
Het beeld wordt vertekent.
Ga maar eens met een hele kleine koptelefoon op zitten afmixen. Dan heb je verhouingsgewijs te weinig laag.
Ga je vervolgens diezelfde mix afluisteren op je grote monitoren dan tril je bijna van je stoel van het laag.

Ik weet ook wel dat bij RNB, Alle house-soorten, Drum and base, etc veel laag wordt gebuikt in de discotheken. Maar als iets er niet in gemixt zit kun je het er ook niet uithalen.

ga pas naar een sub kijken als je kamer of studio 't toelaat

sowieso zou ik de dynaudio BM15 verkiezen boven de HR's.. wel de actieve versie dan, die dingen zijn 't afgelopen jaar al 2 keer in prijs gedaald, ik meen dat je nu 1350 de piece betaalt!

Back