Akai z4 of Roland Variphraser?

akai Z4 + 8audio outs expansion board kost evenveel als Z8 zonder

" Z8 + 8 audio outd exp board kost evenveel als EMU 6400 ultra met zen 8 indiv. outs er al op + ook effects, en lijkt me dan toch een solider beest met meer filters enzo. De klank van de nieuwe akais ken ik niet, al is zijn midi naar het schijnt strakker dan de emu's

ben zelf akai s2000 gebruiker exp8outs, maar moest ik nu gaan voor een nieuwe-------> EMU 6400 ultra
De Akai Z serie zal wel goed zijn, maar is te hoog geprijsd vind ik.

Variprase is een ander aparaat, maar het hangt er allemaal vanaf wat je wil gaan doen

Iemand die deze vraag stelt weet of niet wat hij wil gaan doen, of heeft nog niet z'n huiswerk gedaan, hoe hard het ook klinkt. Dus misschien kun je eerst vertellen wat je muzikaal met deze sampler wil gaan doen. De Variphrase is bijvoorbeeld hoofdzakelijk bedoeld te spelen met een paar lijnen zang/ritmepartijen in bijvoorbeeld de toonhoogte. Het is niet dat je even je eigen synthgeluid sampled of een piano en die gaat bespelen. Overigens is hij ook maar 6stemmig.

De Z4/Z8 zijn volwaardige samplers die imho eerder bedoeld zijn voor allerhande electronisch georiënteerde muziek.

Ja dat klopt ik wist niet precies wat een variphraser is.. maar ik ben er nu wel achter dat we die niet moeten kopen...

ik heb dus afgelopen zomer de akai z4 gekocht, na lang wikken en wegen. vond m interessanter dan de duurdere e-mu's. de z4 is nieteens zo duur, en met laatste software update draait ie toppie. heb je nog vragen mail me dan: maurice@tewater.nl

Hoe is de Z4 qua bediening?
Heb gehoord dat ie vrij lastig is te bedienen zonder PC
Iemand ervaring met de S5000?
Zit in overweging er een aan te schaffen, werk nu nog met de S3000XL
Is de klank van de S5000 veel beter dan de S3000XL?

hee g-style ! nou ik vind de z4 heerlijk te bedienen hoor. gebruik m on stage. had hiervoor een s3000xl, die was zelfs lastiger. sommige dingen zijn inderdaad makkelijker met de pc (in mijn geval de mac) te bedienen, maar dat komt niet zozeer omdat de sampler zelf lastig te bedienen is, maar omdat die pc software (ak.sys) werkelijk super werkt.

Dan is de Z4 toch interessant gezien de prijzen waar je ´m nieuw voor tegen komt
Het USB Board zit er toch standaard in?

Ik ben een blije S5000 bezitter.Vind dit apparaat erg handig en vind het ook goed klinken.Ik heb ook jaren met een Emu4 gewerkt en S1000, maar ik vind de gebruikers interface van Akai veel eenvoudiger dan Emu. Mijn s5000 is wel full blown, ttz alles zit erop en hangt eraan. SCSI disk, usb port en 16 outputs.
Als je goed rondkijkt vind je ze heel soms 2de hands, en dan valt de prijs goed mee. In Meet Music staat er een 6000 te koop met een 9 Gig SCSI drive, USB en 150 Ram voor 2500 Euro. Ik geef je even zijn gegevens, dan kan je zelf kontakt nemen. [email]johan-vg@skynet.be[/email]/+32(0)479 993 496
De nieuwe Z-reeks loopt dan wel tot 96khz, maar ik betwijfel of al de extra features tav de S reeks pert definitie betere resultaten opleverd...dat hangt eerder van jezelf af.
Tot slot vind ik de nieuwe Z samplers er niet uitzien. Ze doen me eerder denken aan goedkope hifi rommel...het oog wil ook wat he!

Zit nog steeds te twijfelen tussen een Z4 en een S5000
Zag dat extra uitgangen nog behoorlijk aan de prijs is bij een Z4
Maar realtime knoppen die je via midicontroller kan opnemen is wel weer eengave optie.
Daar ik toch meer met sample cd´s werk en die toch 16 bit zijn, is die 24 bit overbodig.

S5000 tegen Z4 voor, nadelen, wie vertelt me meer

ik geef toe, als trots z4 bezitter, hij is wel echt verschrikkelijk lelijk !. daarentegen werkt ie wel als een speer en is de onderhuidse techniek een compleet nieuw en modern concept, waardoor ik zeker weet dat ie over 5 jaar nog helemaal modern is (met software upgrades en zo). de huidige s serie is nu nog te gek en goedkoper, maar over een paar jaar kan dat wel eens helemaal anders zijn.

Back