Nieuwe Korg producten!

Zelfs de synchronisatie van de arp kan niet meer strakker worden gemaakt dan zoals die in de laatste versie is geworden.

Ik heb de MS-2000 met laatste softwareversie nog niet geprobeerd, maar ik heb gelezen dat de arp nu (eindelijk) wel strak gesynchroniseerd blijft? Hoe ik het las was het probleem nu van de baan, maar ik kan ook alleen maar afgaan op wat ik lees want het beest staat nog niet hier. Voor mij zou arp sync toch niet de belangrijkste functie zijn, ik ben nogal basic wat opnemen betreft :).

Met nieuwe OS-software kan je wat, maar je blijft aan de hardware gebonden, dus ik kan goed geloven dat ze niet veel meer met software kunnen uithalen, bv sequencer pitch via klavier. Nuja, 16 knopjes draiaen lukt me ook wel hoor.

Edit: zo omschrijft iemand op internet het:

The most significant change is to the Arpeggiator. Previously the MS2000 Arpeggiator ran very noticeably behind the beat when it was synchronized to an external MIDI clock source; as reported by many users and acknowledged by Korg themselves. With this new update Korg have tightened up the timing very considerably.
Dus het arpeggiator tempo klopte wel maar zijn timing niet en die is in 1.07 behoorlijk bijgeschaafd. HOe behoorlijk behoorlijk is weet ik niet. Of het erg is weet ik ook niet, want bv veel "master mixer classes" stellen voor om dingen als de drumlijn te verschuiven naar net voor of na de beat om een mooier effect te bekomen. :)

Origineel geplaatst door Bass
Als Moog de Minimoog kan "heruitbrengen" in de vorm van een Voyager...

Waarom dan niet Korg met een ECHTE re-issue van de MS20 of PS3100 of whatever..
de vraag is er naar anders waren ze niet zo duur...

Wie wil er nou een MS20 ge-reissued hebben, hebbie dat ding wel eens gehoord :D

Ik wil wel een nieuwe ESX sampler zijn met polyfone keyboard sampling...euh waar nu die 2 parts zitten die je op een keyboard kan spelen is monofoon, dat mag best polyfoon worden.

En een iets uitgebreidere goedkope EAmk3 die ook polyfoon is, hoeft niet veel te zijn maar 6 of 8 stemmig zou al leuk zijn voor string of chord partijtjes...en een normale ADSR of desnoods release is ook wel welkom op dat ding :D

En ook nog een Microkorg met meer knopjes ala de Novation Nova.

En ook nog een Microkorg met meer knopjes

We hebben met dezelfde engine:

*veel knoppen, groot klavier: ms2000(b)
*veel knoppen, geen klavier: ms2000(b)R
*weinig knoppen, klein klavier: microkorg

Naast onlogische of erg minimalistische combi's (weinig knoppen, groot klavier of geen klavier) heb je dan nog over: een ms2000 met klein klavier. Dus logisch gezien dan een ms2000R met microkorg klaviertje er recht onder. Wat ietsje minder dan een MS2000 zou kosten, en ietsje meer dan een MS2000R.

Heb je daar zin in? Het lijkt mij een beetje overbodig in de reeks.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
We hebben met dezelfde engine:

*veel knoppen, groot klavier: ms2000(b)
*veel knoppen, geen klavier: ms2000(b)R
*weinig knoppen, klein klavier: microkorg

Naast onlogische of erg minimalistische combi's (weinig knoppen, groot klavier of geen klavier) heb je dan nog over: een ms2000 met klein klavier. Dus logisch gezien dan een ms2000R met microkorg klaviertje er recht onder. Wat ietsje minder dan een MS2000 zou kosten, en ietsje meer dan een MS2000R.

Heb je daar zin in? Het lijkt mij een beetje overbodig in de reeks.

Ja daar heb ik onwijze zin in. MS2000 b/r is allemaal te groot, de microkorg is lekker klein en handig om mee te nemen.

ow dus je wilt nog kleiner dan de 2000R gaan, maar mét keys.

Dus eigenlijk een microkorg die bezaait is met knoppen en waarbij je een A4tje krijgt waarop de gereduceerde matrix geprint staat ;) :).

Ik betwijfel dat ze NOG een apparaat met die engine gaan maken, maar je weet maar nooit!

Dat zou imho alleen maar een stap achteruit zijn, daar er al 5 bakken zijn met die Engine! (rack, keys, micro, b rack en b keys)

Doe mij maar een bak met aparte routingen, lekkere modulatiemogelijkheden, aparte osc-vormen (zoals de supersaw en de feedback osc op de JP-80x0, ik noem maar wat), schakelbare filters, veel knoppen (en dus weinig menu's)... Komt u maar!

Of een lekkere Korg drumbak? De Electribe R is wat mij betreft de enige die wel ge-re-issued mag worden! Meer knoppen, beetje richting de Xbase-serie, maar dan met een uitgebreide drum-synth-sectie... Oh boy :{

Doe mij maar een bak met aparte routingen, lekkere modulatiemogelijkheden, aparte osc-vormen, schakelbare filters, veel knoppen (en dus weinig menu's)... Komt u maar!

Maar de MS2000(r)(b) bestaat toch reeds?

Origineel geplaatst door Ethereal
Doe mij maar een bak met aparte routingen, lekkere modulatiemogelijkheden, aparte osc-vormen (zoals de supersaw en de feedback osc op de JP-80x0, ik noem maar wat), schakelbare filters, veel knoppen (en dus weinig menu's)... Komt u maar!

Klikt aardig als een radias. 'K heb m zelf, hoewel er geen supersaw op zit, komt de speciale unison mode aardig in de buurt. Verder heb je cross modulatie op je osc's, wavetables.. etc. Qua modulatiemogelijkheden hebben ze imho nog iets laten liggen (zou beter kunnen). 2 Filters, parallel, serieel, wat je wilt. Filter 1 kunnen je positioneren op lp, bp, hp en alles wat er tussen zit. Veel knoppen: check :). Goed, het is geen dikke analoge bak, maar hij klinkt best plezierig :)

4 keer saw in unison met beetje detune + wat gefilter, ge-lfo, ge-effect = zelfgemaakte custom supersaw <> voorgebakken preset supersaw 8o)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Klikt aardig als een radias. 'K heb m zelf, hoewel er geen supersaw op zit, komt de speciale unison mode aardig in de buurt. Verder heb je cross modulatie op je osc's, wavetables.. etc. Qua modulatiemogelijkheden hebben ze imho nog iets laten liggen (zou beter kunnen). 2 Filters, parallel, serieel, wat je wilt. Filter 1 kunnen je positioneren op lp, bp, hp en alles wat er tussen zit. Veel knoppen: check :). Goed, het is geen dikke analoge bak, maar hij klinkt best plezierig :)

Radias lijkt me echt een leuke bakkie. Ik moet hm echt een keer checken in de winkel. Ben wel benieuwd hoe die filters nou klinken. Niet de standaard synth heb ik gehoord.

Radius is zeker gaaf met redelijk veel mogelijkheden; alleen vind ik 'm aan de dure kant.
ZO gaaf vind ik 'm ook weer niet :D

Maar als ie de prijs van de MS2000B zou hebben, is het wel de moeite. Ik vind 't zelf meer een MS2000(B) opvolger.

Die M3 vind ik wel wat. Alleen...hadden ze vroeger nu ook neit een Korg M3? (M1...M3 reeks, K1...K3 reeks, zwarte beesten, er bestond ook bv M3r rackversie). Nieuw naampje was te moeilijk?

M3r.jpg

Wordt hier gewoon echt niet warm of koud van... Uiterlijk is IDD niet mooi... koud en kil

Het straalt allemaal "computer" uit en niet "synthesizer"...
Mis zoals gewoonlijk weer vele realtime knoppen...
en zo'n touchscreen... pffff...

Volgens mij zitten ze bij Korg alleen maar blind te vernieuwen zonder te kijken wat de muzikanten graag zouden willen zien..
Maar lang niet elke vernieuwing is verbetering

vindt die korg sound best lekker , wsd , m1 iets minder maar toch korgsound ,vindt em lekkerder (analoger)dan bv de k 2000

Zie je een post van Bass weet je weer dattie gaat zeuren.

Bass je bent een zeurpiet! :P

Korg is een bedrijf. Die maken dingen die mensen willen kopen. Anders verdienen ze niks.
Zo moeilijk is het toch niet?
En moeten er perse houten zijkantjes aanzitten om het een synth te laten zijn?

Vraag me af wat die firewire aansluitingen op de achterkant van die M3 doen.
Ziet er naar uit dat dit een soort concurrent wordt van de Motif XS of zo.
Of je noemt het een OASYS light.

Iig doet het bedrijf dat die displays maakt nu goede zaken want ze zitten tegenwoordig overal op.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar volgende link suggereert toch enigszins dat er op software gebied misschien ook iets komt.....update? iets nieuws?

LINK

groet

Tom

Back