Vraag over Zwak signaal uit de Hohner Pianet T

brandon19799844

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Hohner Pianet T. Echter, de issiue is het zwakke signaal wat er uit dat instrument komt.

Ik maaK gebruik van een 19"rack effecten apparaat die ik tot op heden tussen de pianet plaatste. Dit allemaal via jack kabels. (type apparaat: Behringer Virtualizer Pro DSP 2024P)

Op Fender TwinAmps is het helemaal een ramp als ie niet is ge pre-amped, vanwege dat zwakke signaal.

Maar op een of andere manier ontstaat er een of andere ruis en moet zowat de versterker vol uit zetten om er iets hoorbaars uit te krijgen.

Nou weet ik dat er in mijn documentatie staat geschreven, dat de pianet is gebouwd voor versterkers met een input inpendantie tussen de 10K-ohm en 300K-ohm Maar goed.. er zijn al verserkers, zoals de Fender Twinamp en Frontman G15 die zo rond de 1 MegaOhm zitten.

Een vriend adviseerde mij zelfs een actieve DI box, die meteen die ruis weghaald.

Maar goed, weet het niet meer... alleen maar dat ie moet ge-preampd worden, zodat het geluid voller en zuiverder is.

Wie o Wie kan mij een miskoop doen voorkomen?

Mvgr,
Brandon

ik heb er net een gekocht, en er een nu tc 1140 preamp+eq tussen zitten die ik normaal voor rhodes gebruik als preamp. dat werkt prima, niks te klagen eigenlijk. het klopt idd wel dat je _erg_ veel gain nodig hebt, ik zal hem eens aan mn voicemaster pro hangen en kijken of dat een beetje werkt...

mocht je hem toch willen verkopen ken ik nog wel iemand die hem wil :)

Op een Fender Twin reverb zou de pianet toch goed moeten werken hoor.
Het uitgangssignaal van een pianet is inderdaad lager dan een gitaar, maar niet zo ontzettend laag zodat je je volume op de twin helemaal open zou moeten draaien.

inhakend op reacties

inhakend op reacties

Beste heren,

Aller eerst mijn dank voor jullie support. Ik heb gelezen dat een Pre-amp afdoende genoeg is. Dus dat zal mij zeer goed helpen bij de aanschaf van voorversterkings apparatuur.

Volgende vraag inhakend op jullie reacties:

Zou een Actieve DI box hetzelfde kunnen betekenen voor mijn pianet als die Pre Amp die in jullie reacties beschreven stonden. Want als ik dat op een compacte manier kan oplossen dan is het die DI wel.

Voordelen: Verschillende connectors (jack en XLR), Mogenlijkheid voor gebruik van een 9V batterij etc... en dus compact en OV vriendelijk. Moet mijn pianet veel meenemen op een wagentje in de bus, trein en tram.

De bedoeling is , om hem dan daarna door te lussen aan eventueel te gebruiken effectenapparatuur en daarna dus tot slot het hele gebeuren aan te sluiten op een Marshall stack, Fender Twinamp, Frontman G15 of een Peavey Backstage 110.

Deze versterkers gebruik ik het meest, waar dus veel ruis en humming bij kwam kijken. De pre-amp apparatuur zou dan voor ruisonderdrukking en een voller geluid moeten zorgen, in theorie dan.

thnx
Brandon

I did it!!

I did it!!

Ey gasten en toetsen-brothers,

Tis mij gelukt folks, met dat voorversterkingsprobleem, heb op de uitgang van mijn pianet simpelweg een aktieve DI box erop gezet. Behringer Ultra DI 100. deze verbinding geschied door een jack>XLR kabel te gebruiken en vervolgens van XLR>jack weer aan te sluiten op effecten-pedaaltjes.

Werkt voor zover ik heb ervaren naar verwachting. Was laatst in een muziekwinkel en daar wilde zij mij een peperdure pre-amp aanbieden. Terwijl ik naar een snelle en praktische oplossing zocht. Ze beweerde dat als ik een Aktieve DI op mijn pianet zou aansluiten dat dan de sound "iellig" en "ijzig" zou klinken.. bullshit.. het ligt eraan hoe je je versterker insteld. Speel toch wel via een gitaar ampie.... Typisch een verkooptruck die ze in die winkels doen... tja.. die verkopers moeten ook eten, ja toch?

Thnx voor de technische support,

Check ya later,
Brandon

Bericht door een moderator:
samengevoegd. Zo staat de oplossing ook bij de gestelde vraag :)

Back