hardcore?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: hardcore?

Origineel geplaatst door hardcore_wv
ik vraag me af:

wat is nou goeie (en goedkope) equipment om een stoer hardcore liedje te maken. Zelf heb ik alleen fruity loops 5 en kan soms alleen maar een zachte kick en een saaie melodie maken.
kan iemand me daarmee helpen?

Het is wel waar dat je met fruityloops een volledige 'mooie' track zou kunnen maken, en dat als je het daar niet mee kunt dat je het waarschijnlijk ook niet met hardware kunt.

Maar ga deze vragen bij jezelf na:
Wil je een bekende dj/producer worden (wie wil dat niet) of wil je gewoon wat lol hebben in studio?
Kun je niet met fruityloops werken of vind je het niet leuk om met fruityloops te werken?

Mijn advies is om harder te proberen en je (verder) te verdiepen in synthese voordat je fruityloops opgeeft
of
investeer in een goedkope stuk hardware zoals: een 'Akai MPC' of 'Korg SX-1' om te kijken of dat je hardware fijner/leuker vindt.

Origineel geplaatst door Carnivore
Je setup kan nog zo vet zijn, talent kan je niet kopen

-no offence-

Als je al aangeeft dat je met FL én Pro-53 niks leuks gemaakt krijgt.............

Er lopen hier een heleboel hc jongens die middels FL een x aantal releases hebben gehad, als ik jou was zou ik nog maar niet investeren in hardware en idd eerst kijken dat je je basics snapt.... 8o)

so true...

Alles is al gezegd haha. Koop voorlopig maar even niets!
Belangrijkste is dat je eerst leert hoe Fruityloops (of een ander programma, maar je geeft zelf al aan over FL te beschikken) in elkaar zit voordat je allemaal hardware wil aanschaffen.
Met Fruityloops + VST's zijn de mogelijkheden al bijna oneindig (als je maar creatief genoeg bent), en als je daarbij ook nog eens met hardware gaat klooien dan maak je het wel erg ingewikkeld voor jezelf.
Produceren is een serieus vak/hobby, daar moet je veel tijd en energie in willen steken als je het wil leren. Je zal echt niet van de ene op de andere dag een klapper van een track kunnen maken. Zoals met alles zal je dus bij het begin moeten beginnen.

Zelf werk ik ook met Fruityloops, en dat gaat me tot nu toe prima af. En geloof me, als je een weekje in Fruity stopt dan zal je zien dat je er al veel meer van snapt.
Ben mezelf nu wel wat meer aan het verdiepen in hardware (eerste synth ook al binnen hehe) maar dat is vooral omdat ik stiekem een knoppen en schuiven fetish heb :{

sja als het maar dik klinkt.... je instrument meester zijn, zou hans teeuwen zeggen... of je dat nou met een tracker doet of andere software of een stapel bakken hardware, maar net wat je het relaxte vindt!
als ik uit eigen ervaring mag spreken (ik maak dan geen (hokje skraaaal) hardcore) zou ik beginnen met echt alle ins en outs mbt software.... daarna eventueel hardware...
greets

Het is op zich een leuke vraag, maar wat is je verwachtingspatroon?

Jij bent degene die de kwaliteit maakt.

Ik vraag dat omdat ik vroeger ben begonnen met fasttracker (wie niet) en daarna naar hardware.
Dat bleek zo'n aanslag op mijn creativiteit (lees, ik begreep er weinig van), dat ik weer terug ben gegaan naar software.

Ik heb er heel wat geprobeerd (reason, cubase, etc.) en toen bleek voor mij FL de uitkomst te zijn.

Het aardige hieraan is dat wanneer je dit programma onder de knie hebt, je bijna geen beperkingen hebt.

Dus laat inderdaad de hardware zitten koop een goede geluidskaart en monitors.
Later koop je dan een midi board en wat vrij toewijsbare knoppen en knallen maar

Succes er mee

Origineel geplaatst door Carnivore
Je setup kan nog zo vet zijn, talent kan je niet kopen

-no offence-

Als je al aangeeft dat je met FL én Pro-53 niks leuks gemaakt krijgt.............
hier zou je in theorie al meer dan genoeg aan moeten hebben inderdaad. meer is altijd leuker maar probeer eerst hier maar is mee uit de voeten te komen. gewoon oefenen gast.... er is niemand hier op het forum die na een week al de dikste tracks bouwde

Ik zou gewoon HW kopen.. en als begin setje zou ik hetvolgende nemen:

Mackie HR824
Mackie 24.8 ( +expander evt.)
Alesis Andromeda
Acces Virus KC
TR-909
Shermanfilterbank2
TC Fireworx
TC D-two
DBX266 XL (paar keer)
Creamware Pulsar.

Zoiets... kan je rocken jonge!

Ik val in herhaling maar....

Gewoon veel oefenen met wat je al hebt, less = more in dit geval. Leer eerst de software die je nu hebt kennen dan komt de rest vanzelf wel.

Kopen van extra spullen kan altijd nog.

Origineel geplaatst door Whouse
Ik vraag dat omdat ik vroeger ben begonnen met fasttracker (wie niet)
Succes er mee [/B]

Ik ben met Pro-tracker begonnen (voor de kenners) ;)

Origineel geplaatst door Hallucinator
Ik zou gewoon HW kopen.. en als begin setje zou ik hetvolgende nemen:

Mackie HR824
Mackie 24.8 ( +expander evt.)
Alesis Andromeda
Acces Virus KC
TR-909
Shermanfilterbank2
TC Fireworx
TC D-two
DBX266 XL (paar keer)
Creamware Pulsar.

Zoiets... kan je rocken jonge!

Ja dit is een prima beginsetje.
Misschien nog aangevuld met een Virus TI polar/keyboard en een Dave Smith Poly Evolver dan is beginnend succes gegarandeerd.

Origineel geplaatst door Whouse
Het is op zich een leuke vraag, maar wat is je verwachtingspatroon?

Jij bent degene die de kwaliteit maakt.

Ik vraag dat omdat ik vroeger ben begonnen met fasttracker (wie niet) en daarna naar hardware.
Dat bleek zo'n aanslag op mijn creativiteit (lees, ik begreep er weinig van), dat ik weer terug ben gegaan naar software.

Ik heb er heel wat geprobeerd (reason, cubase, etc.) en toen bleek voor mij FL de uitkomst te zijn.

Het aardige hieraan is dat wanneer je dit programma onder de knie hebt, je bijna geen beperkingen hebt.

Dus laat inderdaad de hardware zitten koop een goede geluidskaart en monitors.
Later koop je dan een midi board en wat vrij toewijsbare knoppen en knallen maar

Succes er mee

Hier het tegenovergestelde.
Ik begon met hardware en ben een jaartje overgestapt op ft2. Kreeg toen m'n 1e platencontract maar kreeg wel veel kritiek op het geluid. Ft2 was te beperkend voor mij in kwaliteit dus ben weer teruggegaan naar hardware. Heb afgelopen maand met renoise zitten spelen maar je moet veel meer moeite doen om iets goeds te krijgen. Dat belemmert je creativiteit, vind ik. Morgen ga ik een Roland SP 606 met usb erbij scoren, liever dat dan een softsampler.

Origineel geplaatst door DizzleXia
Ja dit is een prima beginsetje.
Misschien nog aangevuld met een Virus TI polar/keyboard en een Dave Smith Poly Evolver dan is beginnend succes gegarandeerd.

Er zijn ook nog mensen die er op in gaan... geweldig.:D

Origineel geplaatst door Bass
:D :halleluja

Wat loop jij nou bijdehand te doen?

Ik gok dat jij wel een 10tal "hoe maak ik deze sound / waar komt dit geluid uit?" threads bent gestart...

Als we toch op die toer gaan, pak een flinke hamer en een zaag en neem een recorder en mic mee naar de eerste de beste metaal werkplaats die je tegenkomt, of je vaders auto. Haakse slijper werkt ook goed.

nou even zonder gein, waarom ga je niet een keer bij iemand die in je buurt woont in de studio ofzo kijken, is misschien wel wat veel informatie op een dag, maar je kunt eens overal aan pielen en kijken of het je ligt.

wat een stomme kut avatar overigens...dat nodigt echt ook uit om je te helpen

Je vergeet de ARP 2600 de enige echte hakke machine

(ook gebruikt door Hakke Team)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back