Electribe ES-1 volume knop probleem

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb hier 2 Electribe ES'en een mk1 en een mk2 en allebei hebben ze problemen met de volumeknop, die werken niet meer, gelukkig geeft de een nog wel volume op een goed nivo maar de andere is heel erg zacht en niet bruikbaar...nu lijkt het erop dat dit een veelvoorkomend probleem is bij deze dingen (of het is wel heel toevaliig :D)

Heeft iemand dit ook en wat is er precies kapot en is dit een beetje te repareren?

Ik heb dan wel een Er1 en EA1, maar heb er nog nooit problemen mee gehad terwijl er regelmaig aan de volumeknoppen gedraaid is. Ik weet niet of het dezelfde pots zijn (denk het wel) als in de ES, maar ik betwijfel of het een veelvoorkomend probleem is.

Het is wel toeval (pech) i.i.g.!

Heeft master volume anders geen MIDI CC? Anders even een command van 127 sturen en het volume op je mixer regelen! (Zulje zelf trouwens ook wel aan gedacht hebben, maargoed, evem voor de volledigheid ;))

Nee het is echt een hardware probleem. Bij de ene deed die eerst niks meer de volume knop en hij was een beetje krakerig enzo.

Nou moet ik zeggen dat ik niet echt rustig met die dingen omga dus dat zal er ook wel iets mee te maken hebben...

Misschien moet ik maar gewoon de pot verplaatsten?

Origineel geplaatst door smackos
Misschien moet ik maar gewoon de pot verplaatsten?

Paar centimeter naar rechts misschien? :dubbel:
Ik zou de pot gewoon vervangen, er kan weinig misgaan.

..

..

een vriend van mij heeft dit zelfs bij 2 of 3 electribes zowel es als er geloof ik

Origineel geplaatst door Mike Philco
Deze volume-potmeters moet ik vrij regelmatig vervangen.
Het is geen standaard potmeter helaas. Deze heeft namelijk maar 5 aansluitingen ipv 6.
De massa van beide kanalen is op 1 aansluiting teruggebracht.

aha en hoe kom ik aan zo'n potmeter?

iemand een idee wat 'de naam' is van de potmeter ? zit met hetzelfde probleem :okdan:

nog een probleem bij de mijne is het soldeersel van de ac-connectie die nu toch al 4 keer is losgekomen.

electribe : you gotta love it

iemand een idee wat 'de naam' is van de potmeter ? zit met hetzelfde probleem :okdan:

nog een probleem bij de mijne is het soldeersel van de ac-connectie die nu toch al 4 keer is losgekomen.

Ik kan het allemaal voor je oplossen.
Zowiezo lijkt het me dat die "ac-connectie" tot 4 x toe niet goed is gesoldeerd. Kan in één keer goed.

ja sorry mike, maar dat gaat nu niet. heb het ding vanavond nodig voor een soort van gig en zit in l a.

Zelfde probleem gehad met de mijne. Maar ik heb gewoon de connectors opnieuw gesoldeerd. Verder ook de potmeters allemaal een keer onder handen genomen. Bij mij begon de volume potmeter ook moeilijk te doen door los zittende solderingen...

Maar het probleem is met opnieuw solderen wel opgelost.

Back