maq/regelwerk

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
reaties graag ,..kwee t niet de juiste draad ,..maar mbt mogelijkheden ,...
ik wil een maq16/3
is een regel werk[8 track sequencer ] niet veel beter ???

actie reacties
:halleluja

copy txtje uit een ander draad
nu hebk momenteel de keuze tussen een regelwerk / maq 16/3
en de een is 3x sequencer cv gate out
de ander 8x cv gate ,...allebei....midi in/out
niet via een analoog signaal start / sync baar...jammer
blijft een pcmidi verhaal dus

ik denk persoonlijk voor de regelwerktegaan
zijn er gebruiker s die er lekker mee werken ,..net soo makkelijk as bv een maq
en idd ik wil easy werken hoeft niet diepgaand te programmeren
gate / toon hoogte ....vel gate lengte ,....en evt; modulatie cv filter
met de regelwerk kanb dit x 8 ,..???

eenmaal ingesteld werkt de maq het makkelijkst, omdat je niet meer heen en weer hoeft te gaan in menu's om parameters en zo te kiezen, en vanwege de 3 dedicated rijen knoppen. 1 rij per track.
maar het zijn maar 3 sporen.
je zegt dat het niet ingewikkeld hoeft, maar met name de aflooprichting, de instelbare stepsnelheid end e mogelijkheid om 1 rij door een andere rij te laten beïnvloeden, zijn toch dingen die weliswaar neit basis zijn, maar wel erg leuk en op een simpele manier erg veel toevoegen aan de mogelijkheden van een standaard analoge sequencer.

de regelwerk is ineens 8 x cv/gate, ook lekker, maar je moet het wel met 1 rij schuiven doen.
steps aan en uitzetten met schakelaar is een plus tov de maq (daar moet je als parameter een note met mogelijkheid van pauze kiezen en de knop helemaal opendraaien om die pauze te krijgen. als je m weer wil laten meedoen, moet je dus eerst langs een heleboel hoge waarden draaien als je bv een lage noot wilt.)

ik heb van de echte kenners wel eens gehoord dat de regelwerk dan wel 8 x cv/gate heeft, maar dat die dat eigenlijk niet anakan en bij het gebruik van veel sporen geen kans ziet een krachtig genoeg signaal te leveren.
rednoiz heeft me dat eens gezegd.

mocht je iets met midi willen doen, nu of later, vergeet dan de regelwerk en ga voor de maq16 met software 3.5 of hoger.

Back