Beste pre-amp onder 1600 euro

Dialect

Nieuwkomer
Hey mensen,

Ik wil misschien over een tijdje een nieuwe pre-amp aanschaffen. Hij zal alleen gebruikt worden voor vocalen (Rap/zang)
Mij huidige 'Vocal chain' is:
Rode K2 > Mindprint Trio (USB geluidskaart + Preamp)

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de sound en wil daarom de 'Vocal chain'veranderen in:
Rode K2 > Pre-Amp>M-audio Delta 1010LT.

Mijn vraag is wat volgens jullie de beste microfoon Pre-Amp is onder de 1600 euro. (Het liefst eentje met EQ en Compressor aan boord)
Ik hoop dat ik het advies van jullie kan meenemen in mijn keuze zodat ik een goede aankoop kan doen.

Alvast bedankt!

De Yamaha i88x heeft twee DM2000 preamps. Heel goed dus.
Is soms nog 2dehands te verkrijgen voor rond de 500 euro.
Kan je los eq en compressie kopen.

Waarschijnlijk is er wel een betere alles in een oplossing.
Zoek op het forum!! :)

@gremlin23

Ik ben niet op zoek naar een alles in 1 oplossing. Ik ben gewoon op zoek naar een goede preamp.
Die Yamaha I88x die je noemt is een audio interface met alles erop en eraan die ik niet nodig heb.

Heb je die 1010lt al? Anders zou ik met jou budget iets anders kopen. Die 1010lt heeft unbalanced i/o's en z'n converters op de PCI kaart zelf zitten. Dus kans dat je signaal vervuilt. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar ik vind dat een dikke vette preamp wel beter verdient dan dit. Ik zou zeggen ga op z'n minst voor een signaalpad dat fully balanced is.

succes

dat voorop

de portico serie van rupert neve is misschien wel wat voor je.. te verkrijgen bij maarten's sound & vision, rond 1500 euro

SSL heeft in de alpha series eind vorig jaar een mic pre gelanceerd, welke voor je wensen misschien beter uitpakt omdat die voorzien is van eq en dynamics, rond de 1400 euro

andere dingen waar je naar kan kijken is great river, TL audio, avalon.. sowieso is 't in deze prijsklasse allemaal wel erg fijn, 't is maar net wat voor wensen je hebt qua sound en opties

Die 1010LT heb ik al ja. Het is idd een cheap geluidskaartje als je het vergelijkt met m'n budget voor de preamp.

Ik kwam op het net de focusrite ISA220 tegen. Hij is rond de 1500 euro.

ISA220.jpg

Zijn er mensen die ervaring met deze pre-amp hebben?

Verder zien die pre-amps die Nox adviseerde er erg goed uit.

Laatst gewijzigd:
die focusrite vind ik echt geweldig, nog toffer is zn dure broertje de 430. ze zijn ontzettend veelzijdig. wil je een preamp of channelstrip? de avalon m5 zit in de buurt van je budget, maar is enkel een preamp. een midas xl42 is 2x preamp + eq + insert, erg mooi, en kost iets van 1500e. kan zo snel even geen andere dingen bedenken...

de yamaha die genoemd werd is wel ok, maar idd een interface en de dm2000 preamps die erin zitten zijn echt niet zo mooi. het probleem van yamaha tafels is altijd de kille pre-amps...

Origineel geplaatst door gremlin23
De Yamaha i88x heeft twee DM2000 preamps. Heel goed dus.
Is soms nog 2dehands te verkrijgen voor rond de 500 euro.
Kan je los eq en compressie kopen.

Waarschijnlijk is er wel een betere alles in een oplossing.
Zoek op het forum!! :)

Ik was misschien een beetje onduidelijk.
Er zijn mensen die dit apparaat kopen alleen voor deze preamps (veel te goedkoop voor het geld). Al het andere gebruiken ze dan niet eens.
Hoe dan ook, er zijn ook andere, eenvoudigere (en waarschijnlijk even zo goede) oplossingen.

Origineel geplaatst door Dialect

Ik kwam op het net de focusrite ISA220 tegen. Hij is rond de 1500 euro.

ISA220.jpg

Zijn er mensen die ervaring met deze pre-amp hebben?

Verder zien die pre-amps die Nox adviseerde er erg goed uit.

Ja dit is een mooie pre-amp, ik heb er een paar keer mee gewerkt maar heb dan weer geen vergelijkings materiaal :)

Maar voor het geld en dit merk zit het wel snor :{>

De isa 220 is leuk, geen vette sounde maak gewoon goed, soms een beetje kil.

kijk ook een naar de ssl XLOGIC ALPHA CHANNEL http://i4-muzique.nl/product_info.php?products_id=720

of als het vet moet maar zonder compressor een Daking, klink geweldig.

ook leuk de LA610 een goede keus naast de daking want deze heeft een compressor en klinkt vet

suc6 met je zoek tocht, en ga een luisteren

Ja, kijk eens naar de Daking mic pre-eq. Daar kun je echt een hele vette lekkere sound mee maken. In combinatie met een goede mic kun je bijvoorbeeld de Jamie Cullum sound redelijk benaderen.

GRTZ

De Isa220/430 vind ik vrij neutraal klinken. Prima voor voiceovers voor zang vind ik ze iets te vlak.
Voor zo rond de 1600 zou ik eens kijken naar de mindprint DTC, Chandler, A Designs Pacifica (www.adesignsaudio.com) om er eens een paar te noemen.

Back