Behringer effect pedaaltjes van 23 euro

- -

Ouwe rot
er is een ruime keuze, helaas is de delay wat duurder, maar de vraag is hoe klinken ze ?
heeft iemand enkele van die Behringers? ik zat er aan te denken z'n chorus aan te schaffen

Ik heb de chorus en de overdrive/distortion.

Pedaaltjes doen prima hun werk. Klinken goed. Ruisen wat zoals je van pedaaltjes en Behringer verwachten kan (vooral de distortion mag je wel koppelen aan een gate).

Enige nadeel wat ik ontdekt heb, is dat ze me niet geschikt lijken waar ze in eerste instantie voor bedoeld zijn. Namelijk op het podium. De constructie laat vreselijk te wensen over. Knopjes zijn direct op printje gesoldeerd lijkt het, in plaats van dat ze in de behuizing vastzitten. En de knopjes zijn vreselijk gammel. Groot gedeelte is van kunststof in plaats van staal. Dus bij ruig gebruik lijken ze het nog geen optreden vol te houden.

Voor de studio maakt dit natuurlijk minder uit.

Op de site van Behringer kun je voorbeelden luisteren. Dit geeft op zich wel een leuk beeld over de klank.

Voor 23 euro kan het alleen maar meevallen (ook al ontploft ie bij de eerste gig, vuurwerk is vaak al duurder)

Aan de andere kant, voor 23euro kan je ook niets verwachten he, dus als je enkel ruis hoort, mag je nog in je handjes knijpen hehe

Ik heb de Octaver en die heeft prima werk verricht. Inderdaad niet erg live-bestendig, dus het pedaaltje ga ik dan ook slopen en in een rackbehuizing onderbrengen.

Ik heb 'n OD100 (overdrive-distortion). Klinkt prima, maar is na een half jaar studiogebruik ermee opgehouden. De Ultra Flanger ben ik qua geluid minder tevreden mee, maar die doet het nog steeds :W

ik heb die roze distortion, en ik vind het helemaal niks....het lijkt of er een soort (en elke keer hetzelfde) sound erover plakt. het maakt niet uit wat ik erin pleur (op zacht volume natuurlijk) er komt altijd het zelfde uit. Met mijn Muff komt er steeds een ander sausje over.

Over de 20 euro eq ben ik wel te spreken.....je kan nooit teveel eq en compressie hebben toch?

Origineel geplaatst door DavidMenting
Ik heb 'n OD100 (overdrive-distortion). Klinkt prima, maar is na een half jaar studiogebruik ermee opgehouden. De

zozo okee das minder, is t al duidelijk waar het defect zit? waarschijnlijk loscontactje of gewoon lomp doorgebrant?

Op zich nét nog bruikbaar, maar toch weer niet.

Iniedergeval de slechtste pedaaltjes die ik ooit heb meegemaakt:D.

Ik heb zo'n to100 tube overdrive eens gekocht om te circuitbenden, klinkt gelijk al een stuk beter(heb er zelfs "mooiere" distortion uitgehaald dan er eigenlijk in zat).

Ik zeg: om te verkrachten met een soldeerbout, anders niet.

Maar ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd hoor, misschien dat er nog een juweeltje tussen zit.

Los contactje is het volgens mij niet, maar ik heb nog niet alles nagemeten. Zal wel makkelijk te fiksen zijn, maar het geeft toch aan wat voor kwaliteit je kunt verwachten.

tja ik dacht dat behringer bijna niet kapot te kriijgen was... maar dan is 23 euro duurkoop

Origineel geplaatst door mr space
tja ik dacht dat behringer bijna niet kapot te kriijgen was... maar dan is 23 euro duurkoop

Niet kapot te krijgen lijkt me absoluut niet het geval. Maar dat iemand een kapot pedaaltje heeft wil niet zeggen dat dat bij jou ook gebeuren gaat. Als je dan in vervolg niet meer koopt wat anderen allemaal kapot hebben gehad, kun je niets meer kopen. Zo heb ik 2x een Korg apparaat kapot gehad, een Yamaha apparaat, een Quasimidi apparaat, een Aphex apparaat, en Soundcraft apparaat. En dat terwijl van mijn ongeveer 10 Behringer apparaten nog nooit iets kapot gegaan is.

Origineel geplaatst door shiftr
Ik wilde er een keer eentje kopen (de phaser), maar dit werd me sterk afgeraden door de verkoper...... Zijn die effecten nu allemaal analoog of is het bv ook een digi phaser? Ik ben nu wel heel blij met mijn russische small stone...

Ja, dat gebeurde mij bij de Feedback ook. Idioot irritant, ik bepaal zelf wel wat ik kopen wil, en als dit rotzooi is, is dit mijn probleem. Verkoop het dan niet, als je niet wil dat mensen het kopen. Volslagen imbecielen.

Origineel geplaatst door plieuw
zo te horen is het allemaal dsp crap...

Ik weet niet waar je dit op basseert, maar als je ze allemaal gehoord hebt, zul je het misschien beter weten. Ik heb ze niet allemaal gehoord, maar volgens mij is het ook geen DSP. Misschien zou dit zelfs beter zijn geweest. Ik heb geen van de pedaaltje open gehad, maar ik ga er van uit dat er gewoon een analoog circuitje in een ic-tje gebakken zit.

Het blijft leuk uitproberen voor 19 euro, en voor een tientje ben je ze ook zo weer kwijt.

zit er ook nog meer echte troep bij? want die distortion van mij is een modeler (dsp) en klinkt echt naar(heb gratis plugs die het nog veel beter doen)

Origineel geplaatst door plieuw
zit er ook nog meer echte troep bij? want die distortion van mij is een modeler (dsp) en klinkt echt naar(heb gratis plugs die het nog veel beter doen)

Welk pedaaltje is dat dan? (typenummer bedoel ik)

Zoals eerder gezegd heb ik de chorus en de overdrive/distotrion. De overdive zou ik alleen iemand aanraden die een beperkt budget heeft, maar de chorus vind ik grappig. Altijd leuk om er bij te hebben. Uiteraard heb je voor een paar keer die prijs een heel veel beter effect.

Dat van die gratis plug-ins neem ik graag aan. Als je met hardware werkt heb je hier echter zo weinig aan. Ik heb de beide pedaaltjes voorzien van een batterij en een insert kabel. Zo kan ik ze zo op de mengert ergens over een kanaaltje gooien die ik achteraf toch wat chorus of overdrive geven wil. Het blijft natuurlijk een kwestie hoe je zo'n ding gebruiken wil.

Origineel geplaatst door Patat Met
Er zitten ook echte analoge delay's tussen: Deze en deze
Hoe zijn die delay´s eigenlijk? Iemand ervaring mee? Lijken mij wel geinig voor weinig bakkies. Ook die wat uitgebreidere, stereo, met tape, analoog en digitale delay lijkt me best grappig.

Deze bedoel ik:
EM600_medium.jpg

http://www.behringer.com/EM600/index.cfm?lang=eng
Je kan zelfs de delay tijd intappen! En dat voor 58 euro. Er staat bij dat ie uitkomt in Q1, maar ik kan 'm nog nergens vinden. Ze bedoelen toch niet Q1 2008?

Back